Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me dat als een cake is afgegaan en een poosje heeft gestaan,dat je dan toch even kan gluren of er nog wat inzit voor je m op een vuur gooit ?
Zowiezo zou t mij opvallen als er iets niet uit een cake/compound komt en dus blijft hangen,je ziet vanzelf het patroon van het vuurwerk en als je (ik zeg maar wat) 3x 4 schoten naast elkaar hebt en de 4e rij mis je er 1,dan weet je toch hoelaat t is ?
Als er een artikel niet of niet volledig is afgegaan, altijd bewaren en de volgende dag terugbrengen naar de winkel waar je hem hebt gekocht, 9/10 keer krijg je je geld terug.
Ik heb dit zelf een aantal jaar geleden gehad toen de compounds voor het eerst legaal waren, iets met ging niet goed waardoor de laatste cake niet volledig af ging, volgende dag naar de winkel gegaan en mijn geld terug gekregen.
Dat is nou nog een voordelig stoken ;)

Velen schieten cakes/compounds met meerdere tegelijk, als er dan 5 schoten niet afgaan valt dat echt niet op.
Dat is iets wat ik even vergeten was.
Dan word het i.d.d. lastiger,al blijft dan wel de optie open om later even een blik te werpen op wat is afgeschoten om het dan alsnog op een vuurtje te mikken
Als er een artikel niet of niet volledig is afgegaan, altijd bewaren en de volgende dag terugbrengen naar de winkel waar je hem hebt gekocht, 9/10 keer krijg je je geld terug.
Ik heb dit zelf een aantal jaar geleden gehad toen de compounds voor het eerst legaal waren, iets met ging niet goed waardoor de laatste cake niet volledig af ging, volgende dag naar de winkel gegaan en mijn geld terug gekregen.
Dat is nou nog een voordelig stoken ;)
IS dat serieus echt waar,ik heb daar nog nooit van gehoord.
Overigens op nieuwsjaarsdag terug gaan naar de winkel waar t vandaan komt,is leuk,maar ik denk niet dat die open zullen zijn op 1 januari :d

Dat is iets wat ik even vergeten was.
Dan word het i.d.d. lastiger,al blijft dan wel de optie open om later even een blik te werpen op wat is afgeschoten om het dan alsnog op een vuurtje te mikken

IS dat serieus echt waar,ik heb daar nog nooit van gehoord.
Overigens op nieuwsjaarsdag terug gaan naar de winkel waar t vandaan komt,is leuk,maar ik denk niet dat die open zullen zijn op 1 januari :d
ja je moet vaak eerst een mailtje sturen of even met ze bellen, maar ja de winkel moet toch ook afgebouwd worden na de laatste verkoopdag en dat gebeurd vaak ook niet in 1 dag... Ik zal even kijken of ik nog een pagina kan vinden van een dealer over retourbeleid, maar dit is gedaan ivm veiligheid, omdat ja mensen anders toch weer gaan lopen pielen met hem opnieuw aansteken etc, met alle gevolgen van dien.

ja je moet vaak eerst een mailtje sturen of even met ze bellen, maar ja de winkel moet toch ook afgebouwd worden na de laatste verkoopdag en dat gebeurd vaak ook niet in 1 dag... Ik zal even kijken of ik nog een pagina kan vinden van een dealer over retourbeleid, maar dit is gedaan ivm veiligheid, omdat ja mensen anders toch weer gaan lopen pielen met hem opnieuw aansteken etc, met alle gevolgen van dien.
dit staat er bijvoorbeeld op de website van Heron Fireworks en zo zijn er nog wel een aantal die dit beleid hanteren gelukkig. "Nee, volgens de wet kunnen vuurwerkproducten niet worden geretourneerd, tenzij ze defect zijn."

Ik wil niet zeikerig overkomen,maar wat is voor wie dan de term defect ?
IS iets defect als t helemaal niks doet,of is t defect als een deel niet doet wat t moet doen ??
Ik vind dit interessant en ben benieuwd naar hoe anderen hiernaar kijken/over denken.
Ik lees hier iets waar ikzelf nog nooit van gehoord heb,en dat is intrigerend,voor mij in elk geval wel :yes:

Normaal gaat het meeste wel op de brandstapel maar afgelopen jaar ivm de harde wind en bosrijke omgeving toch maar niet gedaan, vond het een te hoog risico.
Dit jaar maar weer eens zien hoe het gaat, opzich was het ook geen ramp om even naar de stort te rijden.

Fikkie of niet, altijd wordt de straat nog aangeveegd. Wel zo netjes

opruimen hoor er bij, meestal begin ik al als ik klaar ben met stoken om alles even netjes bij elkaar te zetten en aan te vegen. Afgelopen jaren alles afgefikt door de harde wind dus dan alleen nog een beetje aanvegen.

Het opruimen is een ritueel dat ik wel ben gaan waarderen. Begin er ook al vroeg mee op nieuwjaarsdag. Rode papier op een hoop vegen en met smeulende compound resten in de container. Mijn kids helpen actief mee omdat ik 2 wedstrijdjes voor ze organiseer: degene die de meeste dopjes van de tubes vindt en degene die de meeste vuurpijlstokken terug vindt.

Ik zit dit jaar voor het eerst te denken om een “vuurton” te gebruiken.
De laatste jaren alles kleingemaakt en in afvalzakken naar de stort gebracht (dat is nog een flinke klus).

Wat doen jullie met de vuurton na oud en nieuw?

Ik zit dit jaar voor het eerst te denken om een “vuurton” te gebruiken.
De laatste jaren alles kleingemaakt en in afvalzakken naar de stort gebracht (dat is nog een flinke klus).

Wat doen jullie met de vuurton na oud en nieuw?
Bewaren. Gaat jaren mee.

Niet iets waar ik naar uitkijk, maar het hoort er wel bij. Na een stevig ontbijt direct aan de slag, bladblazers erbij, de complete straat aanvegen en met name kijken of de resten goed zijn gedoofd alvorens alles op te ruimen. Flinke klus vaak wel, maar het hoort er nou eenmaal bij. Ook dát is traditie.

Vannacht alle afgestookte kunstwerken aan het einde van de avond in de vuurton gemikt. Zo even de straat navegen en het is weer klaar voor de volgende jaarwisseling.

Zet meestal alle lege cakes en compounds bij elkaar. Kan het zo de volgende dag in de afvalbak en alles wat er niet in past stop ik de volgende week na het legen er wel in. Scheelt veel tijd.

En beetje de straat vegen, alleen waren deze ochtend de meeste kartonnen schijfjes al weg gewaaid uit de straat.

Straat is hier weer netjes. Schiet alles vanaf het gras, zaai al jaren in het voorjaar het gras opnieuw in (gemeente grond) !

Alles weer opgeruimd. Elk jaar komen er kinderen aan de deur die het vuurwerkafval willen. Voor elke zak krijgen ze een euro van de gemeente en het scheelt mij een ritje naar de stort:d. Goed om te zien dat de straat vaak nog schoner is op 1 januari dan een dag van tevoren.

Vanochtend de straat geveegd. En met m'n dochters wedstrijdje wie het meeste dopjes kan vinden. Oliebollen voor de inzet, werkt goed! Kregen ook wat complimenten, altijd leuk. Zie helaas wel in de buurt dat er veel mensen verzaken in het opruimen.

De gemeente stimuleert hier niks qua opruimen helaas, geen plekken om afval in te leveren of afval dat wordt opgehaald. Net een rondje door de wijk gelopen en helaas echt een bende op veel plekken. Hopelijk wordt er nog wat opgeruimd. Zelf ergens anders gevierd dus daar gisteren alles al opgeruimd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan