Opruimen op nieuwjaarsdag

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Opruimen op nieuwjaarsdag.

Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet? Of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen?

Dit gebeurt in de nacht al. Afgelopen jaar 10 uur in de ochtend was de reinigingsdienst ook al langsgeweest voor de laatste restjes. Op wat snippers na, was er niets meer te vinden dat aan oud en nieuw deed denken. Niet zo typisch old skool als vroeger, toen je dagen rond kon kijken over wat er allemaal voor moois her en der de lucht in is gegaan. Wel een heel stuk veiliger voor de jeugd en de buren ervaren minder overlast door vervuiling.

ikzelf doe het meestal ook al direct in de nacht :D
Dan ruim ik de grootste zooi al vast op en de volgende morgen veeg ik alles aan e.d.

Na 2 uur zorgen we er eerst voor dat alle potten en fonteinen in een doos belanden en dan ruimen we de resten de volgende dag met ze allen het op. Er helpen dan zelfs altijd nog mensen mee die zelf geen vuurwerk afsteken.

'S nachts zetten we alle potten bij elkaar, en vaak leggen wij ook al het karton en papier van de verpakkingen erbij. Misschien ook nog een kerstboom en dan houden wij een bescheiden vreugdevuur. In de vroege middag wanneer ik opsta ruim(en) ik/we alles op.

Een tip voor de mensen die niet de halve straat willen aanvegen: Steek al je vuurwerk (Matten, Knallers, Pijlen, Potten dus écht alles) af op bijna dezelfde plek. Dan is het vele malen makkelijker om alles bij elkaar te vegen en het in de zakken te doen!

Opruimen hoort er allemaal bij en is ook heel verstandig omdat jongeren op 1 januari rond gaan lopen en weigeraars proberen aan te steken. Daarom zijn wij hier meestal rond 10 uur al aan het opruimen. Natuurlijk gaat er dan zo af en toe nog wel eens wat vuurwerk af maar natuurlijk expres. Dan weer een jaar wachten. Zo erg vind ik het niet, dan zie je producten liggen en dan denk je erbij, zo die was gaaf!!

img5929c.jpg

img5926iv.jpg

img5924e.jpg

img5935v.jpg

img5944fi.jpg

img5938v.jpg

uindewijk Overvecht Utrecht vuurwerk en kerstbomen opruimen

uindewijk Overvecht Utrecht vuurwerk en kerstbomen opruimen

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Matten vegen we 's nachts gelijk op aangezien ik een behoorlijk kinderrijke buurt woon en hier altijd wel een aantal rotjes nog tussen liggen.

Volgende ochtend alle potten opruimen samen met mijn dochter. 8 jaar en nu al een die hard!!

Meestal de grotere cakes van de weg afhalen snachts. Want auto's rijden erover en zouden zo misschien beschadigingen kunnen krijgen.
En 1 januari vroeg opstaan rond 9 uur en naar buiten alles opvegen bij mij thuis voor. En daan naar de plek waar ik bij een vriend heb gestookt.

Ik laat de mensen niet zitten waar ik heb gestookt. Flink rood tapijt is dat is dus ff schrobben! :p

Laatst bewerkt:
in de nacht ruimen we alle grote dingen op. De volgende ochtend alles opruimen totdat er geen kruimel meer ligt.
Ik wil niet dat andere mensen last hebben of zich storen aan onze rommel.
greetzzz

Direct 's nachts worden de cakes al weggeruimd. Als er een (zware) mat is geweest wordt er ook direct geveegd om ongelukken met de combi van weigeraars en kinderen te voorkomen.

Ik ruim alles altijd netjes op.
Behalve het rode tapijt,Deze blijft liggen wegens geloofredenen van mijn vrouwtjes afkomst.
Helaas was de gemeente afgelopen jaar veel vroeger wakker dan ik dus kon geel day after foto's maken.
Echter zal dat nu wel gaan lukken:p

gr

Ik woon op een boerderij op het platteland, dus ik hoef niet bang te zijn dat iemand er met weigeraars vandoor gaat.
Op nieuwjaarsochtend of -middag pak ik er een bezempje bij en veeg ik alles op een hoop. Als het niet te nat is houd ik er nog even een vuurtje bij en kan ik nog even nagenieten.
Vorig jaar het grootste spul al 's nachts opgestookt, aangezien er vrij weinig klein of rood spul te vegen viel.

Opruimen gaat altijd met dubbele gevoelens.. Aan de ene kant jammer dat het over is en dat we weer een jaar moeten wachten, aan de andere kant heb ik wel weer genoten van prachtig vuurwerk. Ook vind ik het altijd wel leuk om te kijken wat ik allemaal tegenkom wat nog niet afgegaan is (soms bijvoorbeeld cakes die niet helemaal afgegaan zijn, bombettes van singleshots..).

ik zelf ben zo van ik bel me oud collega's op en die komen dan smorgens vroeg gelijk de boel weg ruimen.

ik heb het afgelopen jaar zo gedaan alles is gewoon goed af gegaan.
ik had een mega super grote blauwe vuilnis zak,
deed daar me potten in en ik belde dr na op en smorgens om 6uur was het al weg geruimt. ik heb ook gelijk effe bij de buren alles effe meegenomen.
omdat k toen ja bij de gemeente werkte dacht ik van waarom ook niet k help een ander.
maar goed kreeg van de verre over buurman toch vuurwerk zakken.
want die wist dat ik er ook werkte bij de gemeente.
heb alles bij elkaar geraapt pakte de tuin slang en heb effe alles goed nat gemaakt.
en de volgende dag alles was netjes weg geruimt.

De afgelopen 3 jaar was de gemeente er al vroeger bij dan ik. Ik denk dat dit een vast adresje is geworden waar ze langs komen. Vind het wel makkelijk eigenlijk, doen ze tenminste nog iets van mijn belasting.

Ik ga echt niet om 9 uur de wekker zetten om alles op te ruimen, slaap meestal tot 1-2 uur uit als ik tot 5-6 uur wakker ben geweest en dan veeg ik het meestal op.

Na het stoken meteen even alle grote potten op een hoop op het pad gooien en daarna even de straat aanvegen. Zodra ik wakker wordt veeg ik alles even goed schoon. Persoonlijk vind ik dat anderen niet meer last van mijn hobby hoeven te hebben dan die ene dag.

Wij gooien alle grote dingen zoals de sierpotten gewoon op de brandstapel. Het as wat je overhoud wordt overgoten met water en gaat vervolgens zo de vuilniszak in. Op 1 januari ('s middags) worden de kleine restjes geveegd en gaat de hogedruk spuit erover. Resultaat: een schone stoep zonder kruitresten.

Stook overdag altijd gewoon door heel het dorp heen en we vieren het meestal bij vrienden dus dan is het alleen ff potten aan de kant doen en de rest komt wel goed toch geen klagende buren voor mij dan :p

Back
Bovenaan