Opruimen op nieuwjaarsdag

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet? Of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen?

Op 1 januari, tenminste als wij het thuis gevierd hebben, sta ik 's morgens bijtijds weer buiten. En dan vegen we gezamenlijk met de buren de resten van de straat. Altijd erg lollig. Ook de appelflappen en oliebollen restanten worden naast de andere overgebleven feest versnaperingen nog lekker weggewerkt. En natuurlijk kan ook nog een laatste overgebleven pijl of knalstukje niet uitblijven en voor de nodige hilariteit zorgen. Al met al meestal toch ook wel een hele gezellige dag.

Ik ruim 's nachts nog op. Vooral de weigeraars gaan subiet in een emmer water die altijd klaar staat. De cakes worden aan de kant gezet.
's Ochtends gaat er geen wekker maar ben ik wel op tijd wakker, afhankelijk van de ernst van de kater. Dan wordt er direct geveegd, als een ander dat nog niet gedaan heeft. Meestal is het een groepsgebeuren en helpt iedereen mee zodat de zooi snel is opgeruimd.

Nee het hoort erbij :wink:

Hier ruim ik altijd 1 januari op samen met mijn pa! Ik heb dan altijd een soort van kater! Niet door de drank maar dat het 'normale' leven weer begint! :p

De cakes zet ik altijd gelijk terug in de krat, nadat alles gestookt is. Van te voren natuurlijk wel een foto maken :) De matten en overige meuk van overdag lijkt me ook het verstandigst om gelijk op te ruimen, wel zo veilig met die weigeraars. :wink:

Nee het hoort erbij :wink:

Hier ruim ik altijd 1 januari op samen met mijn pa! Ik heb dan altijd een soort van kater! Niet door de drank maar dat het 'normale' leven weer begint! :p

kijk ik ruim ook altijd alles netjes op .
maar als je nu al aan die kater gaat denken verpruts je toch de voorpret .
of zie ik dat verkeert ?

Ik ruim het ook altijd netjes op. Ik vind het wel een mooie afsluiting van O&N. Vaak ligt er nog wel wat klein spul, soms zelfs groter spul dat niet is afgegaan. Allemaal op een bultje, fikkie erin en genieten maar.

's nachts veeg ik alles op, dat is me met de paplepel ingegoten.
's morgens check ik of ik nog wat vergeten ben. Dit wordt het eerste jaar in deze straat dat ik vuur werk af steek dus ik heb geen idee of er hier gezamelijk geveegd wordt. Ik denk het niet want er lag bar weining afgelopen 1 januari toen ik thuis kwam.

Ik ruim standaard alles op !. Het liefst wel de dag erna, zodat ik wel de bekende day-after foto kan maken ! , als ik die foto niet heb baal ik wel enorm :p

Je kan het ook een paar dagen laten liggen en als je dan terug komt van een weekend weg dan ziet het er zo uit:

6_januari_2010.jpg

Overdag tussen het stoken een beetje opruimen zo dat het wat netter is, 's avonds gewoon stoken en potten enzo wel alvast opruimen en 's morgens even met de bezem over de weg en klaar is Kees.

Bij ons word alles wat er gestookt is gelijk in de grote vuurton gegooid .
Dus 's ochtends vroeg wakker worden om op te ruimen is niet nodig .
Het enige wat je dan nog hebt is een enorme asbult :p
Alles is dus lekker schoon en veilig als de Kids weer vroeg door de straten lopen te zoeken naar weigeraars !! :D

Hier schuiven wel alles aan de kant zodat het verkeer gewoon door kan gaan, verder ruimen we het de volgende dag op. Het oranje kruit ligt altijd nog heel het jaar tussen de voegen van de stenen!

Ik ruim het direct na het stoken weer op.
Een reden is dat ik afgelopen jaren O&N bij familie heb gevierd en die laat ik natuurlijk niet met mijn rommel zitten.

Tweede reden is de kinderen die gaan zoeken naar weigeraars. Vooral bij overblijfselen van matten en rollen.

Moet er niet aan denken wat er met zo'n kinderhandje gebeurd als ze nog zo'n losse dikke klapper van een chinese rol of een nitraatje van een chainthunder vinden en het schietlont aansteken... :shocked:

Ik ruim ook altijd mijn rotzooi op. Dit omdat het niet netjes staat om te laten liggen en natuurlijk ook niet goed is. Ten tweede omdat kinderen altijd gaan zoeken naar dingen die nog niet afgegaan zijn, dus ik zorg ervoor dat er niks meer ligt.

Ik hoef niet op te ruimen. Kinderen uit de buurt doen dat,verdienen 50 cent per vuilniszak. Hun hebben een mooie avond,en ik geef wel eens wat weg,wat dan onder ouderlijk toezicht de lucht ingaat. Prima deal.

En thuis had ik rond 12.00 op 31 december ook al de bezem door de straat gehaald omdat we door het achteruit lopen steeds bijna onderuit gingen. Hoeveel troep kan je maken in een korte tijd? En dat zelfs zonder matten...:D

img_5276.jpg

En tot 22.00 thuis staan stoken. Tsja, daar moest ook maar wat aan de kant worden gezet...

dsc00371.jpg

En uiteraard is dat allemaal naar de gemeente gebracht... 2 keer heen en weer rijden met een totaal van 310KG (zonder het vuurwerk wat ik op 1 januari had afgestoken).

6_januari_2010_2.jpg

Laatst bewerkt:
Elke jaar vegen we de rotzooi op en steken het midden op de weg *wel dat de auto,s er langs kunnen* in de fik:)
Zo kan je nog even na genieten met een drankje en een hapje van de dag.
Meestal rond een uur of 1 in de middag de volgende dag pakken we een vuilniszak en scheppen al het as erin en gooien het weg.

En zo doen wij dat in Hoofddorp:p

Back
Bovenaan