Opnieuw megavangst vuurwerk na Duitse samenwerking

Ik heb zeker al die antwoorden niet, en heb ook niets besteld of gekocht in Duitsland. Ik denk dat het probleem puur het invoeren is. Zodra jij in nederland F2 hebt met nederlandse gebruiksaanwijzing, is niet meer te bewijzen dat het uit duitsland komt lijkt mij. Maar als jij op de grensovergang gecontroleerd word en je hebt het in je kofferbak, ben je denk ik wel het bokje.

Daarnaast zag ik op de beelden een container vol met klasse 1.3. Denk dat er vast meer lag wat niet helemaal zuivere koffie was.

Nou die aanname klopt niet helemaal. In Duitsland kan F2 vuurwerk ook onder classificatie 1.3G vallen. Dat heeft te maken met een hoger gehalte flash in een produkt. Denk bijvoorbeeld aan knalcakes of de turbo Salut Raketen , maar dus ook grotere compounds en cakes met harde knallen. 1.3G Mag niet verzonden worden door webshops aan huis, maar alleen opgehaald bij een vuurwerkwinkel. En volgens mij is dit ook wat de EU regels voorschrijven. Waarschijnlijk denkt Nederland daar dus weer eens helemaal anders over.

Nou die aanname klopt niet helemaal. In Duitsland kan F2 vuurwerk ook onder classificatie 1.3G vallen. Dat heeft te maken met een hoger gehalte flash in een produkt. Denk bijvoorbeeld aan knalcakes of de turbo Salut Raketen , maar dus ook grotere compounds en cakes met harde knallen. 1.3G Mag niet verzonden worden door webshops aan huis, maar alleen opgehaald bij een vuurwerkwinkel. En volgens mij is dit ook wat de EU regels voorschrijven. Waarschijnlijk denkt Nederland daar dus weer eens helemaal anders over.
Fijn zo'n één Europa he?

Fijn zo'n één Europa he?

Ja is het is allemaal heel bijzonder. Neem zo'n Funke compound die in Duitsland 1.3G is en exact dezelfde hier 1.4G, omdat we hier anders classificeren. Maar als je de Duitse versie mee de grens overneemt ben je dus in feite in overtreding ondanks dat het F2 is, want hogere classificatie. Helemaal koekoek :bonk:

Ja is het is allemaal heel bijzonder. Neem zo'n Funke compound die in Duitsland 1.3G is en exact dezelfde hier 1.4G, omdat we hier anders classificeren. Maar als je de Duitse versie mee de grens overneemt ben je dus in feite in overtreding ondanks dat het F2 is, want hogere classificatie. Helemaal koekoek :bonk:

Met kooi is het hier 1.4G ja, anders gewoon 1.3G natuurlijk. Heeft in hoofdzaak niet echt met het classificatiesysteem te maken.

Hoe zit dat dan met Heron Fireworks.... dat zou dan ook niet kunnen of mogen. En dan is CE keuring en Nederlandse handleiding op he product niet afdoende. Wat overigens logisch is als je je bedenkt dat het ILT eerst de keuring moet doen voordat het de Nederlandse markt op kan. Je kan er alles van vinden maar als dit de regelgeving is weet je dat je als consument in het grijze gebied bezig bent geweest. Daarnaast zag ik op de beelden een container vol met klasse 1.3. Denk dat er vast meer lag wat niet helemaal zuivere koffie was.

Staat een filmpje online van een week geleden ofzo, iemand kwam van Heron met een Heron Magnum in de kofferbak, eerst in beslag genomen. Daarna kon hij het weer ophalen, agent stond al met de doos klaar voor het politie bureau:wink:

Tijdens het onderzoek is er samengewerkt met de Duitse politie, justitie, ILT, Douane, Europol en de eenheid Oost Nederland die allen een waardevolle bijdrage aan het onderzoek hebben geleverd.

https://anonym.to/?https://www.euro...ews/heavy-fireworks-market-for-safer-holidays

Het lijkt mij dat het toch echt om F4 gaat.

Vreemd wel dat ze gewoon F2 tonen op de beelden.

Of ze willen de hele KVK-F2 handel in Duitsland nekken.

Dit is niet zomaar een actie, maar echt groots opgezet.

Ik heb al 5 dagen geen contact met Pyro Depot. Nemen niet op, zusterbedrijf Sterenen feuerwerk reageert ook niet. Ik denk dat mijn zuurverdiende centen weg zijn.
Gewoon legaal vuurwerk. Dat gezeik. 600 euro pleite

Ik dus...600 euro. Balen. En ik zit 2 uur van Enschede (pyro-depot) af, dus je rijdt er ook niet even langs om te zien of ze open zijn.

Ik heb al 5 dagen geen contact met Pyro Depot. Nemen niet op, zusterbedrijf Sterenen feuerwerk reageert ook niet. Ik denk dat mijn zuurverdiende centen weg zijn.
Gewoon legaal vuurwerk. Dat gezeik. 600 euro pleite
Dat ze de telefoon niet opnemen hoeft nog niet alles te zeggen, het is megadruk. Misschien dat jij het wel gewoon kunt afhalen straks. Zij zitten niet in het onderzoek en de site is ook gewoon open.

Eigenaar al week niet gezien

Eigenaar al week niet gezien

Dat ze de telefoon niet opnemen hoeft nog niet alles te zeggen, het is megadruk. Misschien dat jij het wel gewoon kunt afhalen straks. Zij zitten niet in het onderzoek en de site is ook gewoon open.

Buren hebben de eigenaar al een week niet gezien. Komt uit den Haag. In de lokale krant stond dat een Hagenees opgepakt is. Combineer dat met 0,0 reacties op mail en telefoon en je weet gewoon dat het mis is.

�������� �������������� �������� ��
Zoals velen van jullie al gemerkt hebben, kunnen wij door omstandigheden onze winkels dit jaar niet openen op 29, 30 & 31 december 2022.
Wij staan nog steeds achter onze producten en zijn ook erg geschrokken van alle gebeurtenissen. Wij vinden het ook erg vervelend voor al onze klanten!
Heb je een bestelling bij ons geplaatst? Zodra wij meer weten, nemen wij contact met jullie op. Wij kunnen helaas geen gebruik maken van andere contact mogelijkheden dan via deze weg.
Onze oprechte excuses voor het ongemak en wij hopen jullie allemaal in 2023 weer te mogen ontvangen! Alvast bedankt voor jullie begrip en fijne feestdagen gewenst.
Wij houden jullie op de hoogte.
Team ER Feuerwerk, Funke vuurwerk en Pyro Specials

ja eigennaren zitten nog steeds vast volgens berichten.

tevens is zo sterrefeuerwerk zo ik weet in zelfde bunker zit aangezien links of rechts om deels met elkaar te maken heeft.
alles op de site kwa voorraad ook weg gehaald en prijs is ook weg, dan weet je waar dit na toegaat voor dit jaar ze geen vuurwerk hebben

Enschedeër (27) langer vast voor grootscheepse illegale handel in vuurwerk

De twee mannen uit Enschede en Den Haag die verdacht worden van grootscheepse illegale handel in vuurwerk vanuit Duitsland blijven 14 dagen langer in voorarrest. Dat besloot de rechter-commissaris van de rechtbank Rotterdam.

Maarten Schoon 23-12-22, 19:20

Dinsdag werden de 27-jarige Enschedeër en 39-jarige Hagenees opgepakt bij een omvangrijke politieactie in Nederland en Duitsland. De politie deed invallen in Haaksbergen, Ahaus, Bad Bentheim en Papenburg. In het Ochtrup werd in bunkers 250.000 kilo illegaal zwaar vuurwerk in beslag genomen.

Verdenking
Het Openbaar Ministerie verdenkt beide mannen van onder meer de verkoop van professioneel vuurwerk aan Nederlanders. De verdachten probeerden de wet te omzeilen door te doen alsof er sprake was van professionele vuurwerkhandel. Een van hen wordt verdacht van witwassen. Beiden verdachten zitten in beperkingen, dat betekent dat alleen contact mogen hebben met hun advocaat.

Politie bezoekt klanten
Bij de invallen vond de politie een klantenlijst, wat leidde tot vuurwerkvondsten in Almelo en Oldenzaal. In twee woningen in Oldenzaal is respectievelijk 438 kilo en 385 kilo illegaal (mogelijk zeer zwaar) vuurwerk aangetroffen. Bij een woning in Almelo 87 kilo.

Het OM kondigde aan dat alle klanten een bezoek kunnen verwachten. De vuurwerkwinkels van de verdachten, in onder meer Ahaus, zijn gesloten. Klanten kunnen het door hen bestelde vuurwerk niet meer ophalen. Volgens het OM zijn ze hun geld kwijt.

https://www.ad.nl/112-nieuws-den-haag/enschedeer-27-langer-vast-voor-grootscheepse-illegale-handel-in-vuurwerk~a86af4e7/

Je zal daar straks maar staan, niet wetende dat dit gebeurt is. Lekker je vuurwerk ophalen. Ik ben mijn geld waarschijnlijk ook kwijt, maar ik hoef nu geen 2uur meer te rijden voor niets.

Je kunt zelfs nu nog lekker bestellen bij Pyro-depot. Ik vind het echt bizar dat die site niet op zwart gezet wordt.

ja eigennaren zitten nog steeds vast volgens berichten.

tevens is zo sterrefeuerwerk zo ik weet in zelfde bunker zit aangezien links of rechts om deels met elkaar te maken heeft.
alles op de site kwa voorraad ook weg gehaald en prijs is ook weg, dan weet je waar dit na toegaat voor dit jaar ze geen vuurwerk hebben

Sternenfeuerwerk is de BV van dezelfde eigenaar als Pyro-depot. Bij sternen is het vooral groothandel, verkoop aan andere vuurwerkverkopers. Daarom staan er geen prijzen op de site, die zijn natuurlijk lager en delen ze alleen op aanvraag. Pyro-depot valt onder Sternerfeuerwerk, die staat bij de Duitse kvk ingeschreven en is dus voor verkoop aan particulieren. Met een uitzondering dat je daar ook kunt kopen wanneer je een kvk inschrijving hebt en dan eerder kan ophalen.

Er is dus maar 1 aandeelhouder voor beide bedrijven: Patrick P. de 39 jarige Leidschendammer (in de pers Den Haag) die nog 2 weken langer in voorarrest zitten.
En ondertussen staat die site gewoon nog live

op de site van pyro-depot staat nu het volgende.

Geen verkoop 2022
Zoals velen van jullie vast al hebben mee gekregen. Kunnen wij wegens inbeslagname het vuurwerk dit jaar niet uitleveren. Daarnaast is de winkel op 29, 30 en 31 December ook gesloten.

Heb je een bestelling bij ons geplaatst? Zodra wij meer weten, nemen wij contact met jullie op.
Onze oprechte excuses voor het ongemak en wij hopen jullie allemaal in 2023 weer te mogen ontvangen! Alvast bedankt voor jullie begrip en fijne feestdagen gewenst.
Wij houden jullie op de hoogte.

Back
Bovenaan