Opleidingsniveau vuurwerkliefhebbers

Mbo niv 3 opleiding verzorgende ig richting gehandicapten zorg. Daarna C en Ce gehaald en nu richting de ambulance als chauffeur

Laagopgeleid vind ik een redelijk belachelijke term. Zelf heb ik een HBO diploma economie maar ben vaak genoeg jaloers op mensen die een auto kunnen repareren of een cv ketel installeren. Praktisch of theoretisch opgeleid lijkt me beter.
Wel snap ik het punt van Ruben. Ik ben de enige in mijn kring die echt van vuurwerk houdt, allemaal HBO of hoger opgeleid. Als ik kijk in welke buurten in mijn omgeving het meeste vuurwerk wordt afgestoken dan zijn dat niet de beste wijken. Zo hoor ik in mijn eigen wijk tot 31-12 nauwelijks vuurwerk. Er is hier geen enkel probleem wat overlast betreft, wordt ook tijdens de jaarwisseling weinig afgestoken. Als ik mijn vuurwerk op ga halen zie ik ook weinig mensen van het type CEO of chirurg maar de vraag is, wat boeit het?

Wat het boeit is wel dat ik, en anderen vast ook, heel vaak merk dat men vuurwerk associeert met laagopgeleide aso's. Dat juist de grootste liefhebbers van het minder asoknalgebeuren vaker juist hoogopgeleiden zijn met gewone goede banen mag ze best eens onder de neus gewreven worden.

Zelf na VWO meerdere HBO/WO opleidingen nooit helemaal afgemaakt :frusty: dus nu vrolijk op de een/twee-na-onderste sport van de loonladder. Maar dat is (alweer) dus het niveau aan deze kant :D

Dat vuurwerk iets is voor 'lager' opgeleiden is denk ik inderdaad een beeld wat bij veel mensen leeft. Het is ook een beeld wat door de media gecreëerd wordt en ondersteund wordt door bijvoorbeeld YouTube kanalen die zo'n publiek trekken. Maar als je dit topic zo door bladert zie je toch dat mensen met alle opleidingsniveaus vuurwerk afsteken. En ik vind opleidingsniveau altijd zo'n vaag begrip. Heb zelf een WO Master en ook 5 jaar op dat 'niveau' gewerkt. Ondertussen doe ik werk wat eerder als MBO/HBO gekwalificeerd staat, maar voor mij zit hier vele malen meer uitdaging in. Hoe mensen met vuurwerk omgaan is wat mij betreft een beter criterium en dat is iets wat eerder met leeftijd (pubers) te maken heeft dan opleidingsniveau in mijn ogen.

Dat vuurwerk intrek is bij paupers dat is denk wel algemeen bekend maar als ik bij de vuurwerk afhaal de mensen zie staan dan is een groot gedeelte toch alles behalve pauper. Of ze dan echt een freak zijn is natuurlijk maar de vraag maar voor mij bevestigd het wel dat vuurwerk niet alleen voor de laagopgeleide/domme mensen is. Sterker nog de meeste mensen die laag opgeleid zijn en dan ook nog eens thuis zitten of slecht betaald werk doen kunnen het niet eens betalen.

Ik zelf vind zoon diploma/opleiding alles behalve relevant en ik ben daar ook maar gestopt toen ik mbo 4 heb afgerond ik wilde wat nuttigs doen met mijn tijd. Iedereen ging door naar de hbo en ik ben lekker mn leven gaan vergooien op de werkvloer. Dat heeft mij overigens nu wel op een plek gebracht waar ik met mijn opleiding eigenlijk helemaal niet thuis zou moeten horen.

Als je inzet toont ben je dan slechter/dommer dan iemand die wel een hoger opleiding doet en eigenlijk de balle verstand heb van wat die doet...

Dit viel mij ook op ja. Heb geen hoge opleiding, bij gebrek aan motivatie maar kan wel een behoorlijk potje schaken en pokeren. Koet is een entertainer, maar hij wil nog wel eens aannames maken waardoor ie zelf niet altijd even slim is.

Ik wil er eigenlijk niet op antwoorden omdat ik het er totaal niet toe vind doen op welke manier ik ben opgeleid. Iedereen heeft zo zijn kwaliteiten en daar wil opleidingsniveau niet per definitie iets van zeggen.

Maar eerlijk is eerlijk, hier in de volksbuurt wordt meer vuurwerk afgestoken dan in andere wijken. En ja hier wonen overwegend 'laagopgeleiden'. Dat zal niet de reden zijn dat ze vuurwerk afsteken, vuurwerk afsteken doet iedereen, in de villawijk misschien juist wel meer huishoudens. Die voelen het minder in de portomonnee.

Hier in de volksbuurt zijn het misschien vaker de mensen die op een andere manier met geld omgaan, niet altijd even handig budgetteren (is dat een woord?) en soms wat meer zwart geld te besteden hebben.

Ben ik nu heel generaliserend?

HBO logistiek student hier (3e jaar). Parttime werkzaam in een dc van de grootste supermarktketen in Nederland als proces operator

Onzinnige uitspraak. En wat houdt laag opgeleid in? Ik ken benijdenswaardige vakmensen die volgens dit concept laag opgeleid zijn.

Dit soort uitspraken is ook slecht voor het beeld wat een bepaalde lobby heeft van vuurwerkliefhebbers. Er wordt een verkeerd beeld gecreëerd door een verkeerde associaties.

Ik heb zelf een HBO diploma en 3 post HBO diploma's maar dat maakt me in duizenden zaken niet slimmer dan een ander....

Back
Bovenaan