Onze nieuwe campagne: 'Je bent een rund als je Nederland een vuurwerkverbod gunt'

HVLV

VWC lid
Beste Vuurwerkcrew'ers,

Naast onze jaarlijk terugkerende #VeiligVieren campagne, lanceerden we gister ook onze nieuwe campagne gericht op politici, beleidsmakers en handhavers:

'Je bent een rund als je Nederland een vuurwerkverbod gunt.'

Onder dit toch bekend klinkende motto willen we Nederland nóg bewuster maken van de negatieve gevolgen van het voorgenomen verbod op F2 vuurwerk. Voor jullie natuurlijk zo klaar als een klontje maar door velen tegen beter weten in nog altijd gepresenteerd als de ultieme oplossing voor problematiek die niets met legaal siervuurwerk te maken heeft. De komende tijd publiceren we feiten, die hopelijk stof tot nadenken geven maar vooral tot heroverwegen leiden. En daar kunnen jullie bij helpen!

Zichtbaarheid is hét middel, we vragen dan ook iedereen om onze posts zo veel mogelijk te delen op social media (Facebook, Instagram en X).
Je vindt onze berichten op:

Niets is nog zeker, dus #SamenSterkVoorVuurwerk

HVLV_FacebookAd_VuurwerkVerbod_02.png

Laatst bewerkt:
is het misschien ook een idee om vuurwerkverkopers op het hart te drukken dat zei niet communiceren met 'het laatste jaar' en al die toestanden? er is nog niks definitief? dit is toch alleen maar munitie voor de overheid om te zeggen: zie je wel de verkopers accepteren het ook dat het het laatste jaar is.

Ik snap dat het voor de verkoop allemaal goed is maar een aantal jaar langer verkopen lijkt me veel beter.

Sorry hoor maar als mensen die foto zien met grote groepen mensen i.c.m. politie, sirenes en halve straat in de fik bevestigd dat juist dat er wel een verbod moet komen. Niemand snapt dat dit juist kan gebeuren en erger kan worden door een verbod! Ik vind de slogan wel goed gevonden!
Dit is ook direct mijn gedachte. Had juist een gezellig sfeervol beeld verwacht. Maar goed zal vast een idee achter zitten.

Tja dat doet me denken aan de periode dat ik voor BCN bezig was. Hadden we een slogan met iets in de strekking van: met een vuurwerkverbod vallen er doden ipv gewonden.
Had ik binnen de kortste keren contactverzoek van een k%tsensatiejournalist van het AD, want die dacht dat we met knokploegen wouden gaan rellen, met doden tot gevolg.

De riooljournalistiek vult in, hoe ze het zelf graag zouden hebben. Waarheidsvinding is iets van vroegah.

Sorry hoor maar als mensen die foto zien met grote groepen mensen i.c.m. politie, sirenes en halve straat in de fik bevestigd dat juist dat er wel een verbod moet komen. Niemand snapt dat dit juist kan gebeuren en erger kan worden door een verbod! Ik vind de slogan wel goed gevonden!

Ik denk dat er daarom een vrij krachtige slogan op de afbeelding staat :-)

Helaas geen social media zoals Facebook en Instagram. Wel een TikTok account. Misschien een optie om op TikTok wat te posten.

Verkeerde weg... dit werkt niet. Je moet de positieve kant blijven benoemen, niet een als dit scenario. De slogan vind ik ook echt niet goed. Ik snap hem wel, maar dit gaat niemand overtuigen of op andere gedachten brengen...

We hebben inmiddels al 5 jaar lang, middels de #VeiligVieren campagne en diverse mediaoptredens de positieve boodschap uitgedragen - en dat doen we nog steeds. Alleen we moeten ook niet ontkennen dat we ons inmiddels in totaal ander vaarwater begeven. We hebben te maken met een ondoordacht verbod, voortgekomen uit een onuitvoerbare wet die niks oplost maar olie op het vuur is. Immers, 2 miljoen mensen de illegaliteit induwen heeft niks met een oplossing voor geweld tegen hulpverleners te maken en het bewerkstelligt eerder het tegenovergestelde.

Daarom is de boodschap nu alarmistisch en zelfs een tikkeltje grimmig: weet waar je mee speelt, weet wat de gevolgen zijn. Je bent een rund als je met vuurwerk stunt. Maar, je bent ook een rund als je Nederland een vuurwerkverbod gunt. Beide zaken leiden namelijk tot letsel, leed en ongeregeldheden.

Wellicht goed om te weten: we ontwikkelen deze campagnes in-house met experts, wiens dagelijks werk marketing, communicatie en vormgeving betreft. We denken dus goed na over de boodschap en hoe we die communiceren.

snap de bedoeling wel met de afbeelding van jullie/onze kant, maar vrees dat de grote "onwetende " massa dat niet begrijpt en alleen maar ziet van ja dat is oud en nieuw nu geworden ??? persoonlijke mening uiteraard ,maar ???

uiteraard wel blij dat er iig weer wat gebeurd als in tegengeluid laten horen ,waarvoor dank en respect :thumbup:

snap de bedoeling wel met de afbeelding van jullie/onze kant, maar vrees dat de grote "onwetende " massa dat niet begrijpt en alleen maar ziet van ja dat is oud en nieuw nu geworden ???
Dit is helaas oud en nieuw ook geworden op sommige plekken en dat zal zo blijven. Sterker nog, alleen maar erger worden bij een verbod! Ik vind dat goed uitgedrukt en afgebeeld in deze campagne. Geen bangmakerij, geen stemming makerij, maar even benadrukken: deze kant gaan we op. Willen we dat?

@HVLV: ik maak geen gebruik van genoemde sociale media. Zou graag links versturen van een website-artikel inzake de nieuwe campagne, maar jullie website wordt al tijden niet van updates voorzien. Kan daar iets aan worden gedaan?

Ik vind het juist een hele goede slogan en manier om aandacht te vragen. Het is inderdaad perfect benadrukken waar we naar toe gaan met een verbod. Het is namelijk inmiddels geen 5 voor 12 meer, het is eerder 5 over 12.

Back
Bovenaan