Ontheffingen voor verenigingen - overzicht

Ze kunnen gewoon niet aan de voorwaarden van het verbod voldoen dus iedereen is met z'n kont aan het draaien.

Als er al geen capaciteit is om een paar verenigingen te 'controleren', denkt iemand dan echt dat de voorwaarde handhaving voldaan is?
Het gros zegt nee tegen ontheffingen, dus ook niet voldaan, ondanks grijs gebied natuurlijk want je laat iemand beslissen ipv 'verplicht' behandelen.
Geld voor ondernemers? Hahahahaha. Sorry, ik heb geen eens zin om er over te schrijven.

wijchen is ook geen ontheffing te krijgen. net als de rest van gelderland zuid. burgemeesters hebben onderling de afspraak gemaakt geen vergunningen uit te geven. LAAT DEN PLEURIS UITBREKEN!

Ik zeg knetter kings, knetter linten, etc, in de kerstbomen!

Nee de pleuris zál uitbreken dat is een gedongen feit inmiddels.

@Tegendraads is hofleverancier in dit topic :)

Bedankt, ik doe het graag.👍

het word alleen maar minder.

Oneens, het tijdspad is gewoon krap en veel burgermeesters willen de verantwoordelijkheid simpelweg niet.

Ik ben misschien te positief: als er een aantal succesvolle ontbrandingen zijn zullen meer gemeenten open staan voor initiatieven in 2027/2028.

Nu voelt het voor veel als roulette, ik persoonlijk ben liefhebber van vuurwerk maar als burgermeester zou ik ook geneigd zijn nee te zeggen als het risico op mijn CV komt...

Eigenlijk is het te triest voor woorden dat er gewoon afgesproken wordt om geen ontheffingen te verlenen, van een objectieve beoordeling is dus helemaal geen sprake. Gevalletje "schijt aan de burger, ik kies voor de makkelijke weg".

Dit is direct de kern.

In plaats van een harde voorwaarde die opgesteld is als: ja, tenzij. Werd het een: nee, tenzij.

Daar ligt de crux van het vereniging verhaal!

Back
Bovenaan