JanFireman
VWC lid
Eerste draft ligt bij de gemeente.. Begin volgende week krijg ik eerste feedback.. Ben benieuwd wat er allemaal afgeschoten gaat worden.![]()
Vuurwerk in de gemeente Kampen: ‘Wij doen er alles aan om het te organiseren’
Het duurt nog even voor we aan de oliebollen zitten, maar feit is dat consumenten met oud en nieuw geen vuurwerk meer mogen afsteken. De gemeente Kampen hield vanavond een bijeenkomst voor verenigingen en clubs om te bespreken wat binnen de nieuwe regels nog wel mogelijk is.www.oost.nl
Prima avondje gehad, gemeente wil echt meedenken hoe we dit kunnen organiseren. Burgermeester zat er goed in, heeft best vertrouwen dat er dit als gemeente op kunnen pakken. We gaan eerst de hele ontheffing voor elkaar proberen te krijgen met elkaar, zodra dat wil gaan we alles definitief in gang zetten. Dingen waar ik benieuwd naar ben:
- afstand van 60 mtr is lastig.
- aansprakelijkheid, wat als iemand anders het voor mij verkloot.
- opslag vuurwerk, wisten ze zelf ook niet goed.
- waar ga ik het vuurwerk kopen.. Er waren 3 winkeliers bij die nog niks gehoord hebben van de overheid of de importeurs.
Kortom, veel onzekerheid maar de burgervader gaf aan.. Laten we het proberen met elkaar. Volgend jaar zal het zeker anders zijn als we geleerd hebben van deze pilot.
Om het voor de aankomende jaren in onze gemeente (of andere gemeentes) toch mogelijk te maken moeten er toch goede voorbeelden komen en proefkonijnen zijn.
Zijn er meer mensen die er toch mee bezig zijn? Contact me even, wellicht kunnen we elkaar helpen.