Onrealistische voorwaarden en gevolgen van een algeheel vuurwerkverbod

Hulde voor jullie inzet en deze uiteenzetting dat het totaal niks gaat helpen. We gaan het zien maar alles helpt. Zonde dat men (politiek, politie etc) het echte probleem niet ziet. Maar ja...verbieden verbieden verbieden is het oordeel als men er niet uitkomt. Succes met handhaven met het tekort aan mensen.

Prachtig en goed inhoudelijk verhaal. Als je dit zo leest, kan er geen verbod komen zou je denken. Helaas is de praktijk waarschijnlijk weerbarstiger ....
Hoe het ook zij, ook ik heb weer gemaild naar NSC en VVD, ze moeten weten dat het draagvlak hiervoor ernstig klein is !! Dat is het laatste dat we kunnen doen.

Zo’n tekst verdient eigenlijk landelijke bekendheid. Zou je dit niet in, bv de Telegraaf, kunnen plaatsen?! Mocht het verbod er toch komen, geef je dit aan als “vuurwerk kosten” en komt het vanuit de vergoedingpot weer terug🤞. Maar ik denk eigenlijk wel dat er verschillende partijen zijn die hier aan mee willen betalen, als 1 front tegen een verbod!💪💪 Het onderteken door alle leveranciers, het verbond, misschien zelfs de fora’s.

Bijlagen

• IMG_0721.jpeg
    IMG_0721.jpeg
    330,2 KB · Weergaven: 99
Briljante brief, hulde.

Jammer dat telkens blijkt dat feiten minder waarde hebben dan onderbuikgevoelens/framing/hersenspoelen.

Goed verwoord! Zo'n beetje alles komt overeen met hoe ik er over denk en het verwoord alle frustraties die het naderende verbod oproept.

Én zo is het en niet anders én bedankt voor eindelijk eens een importeur die voor zijn eigen branche, de mkb die het verkoopt en de consument op komt, en het ook deelt met ons, kan de hvlv naar mijn mening een voorbeeld aan nemen het enigste wat ik van hun voorbij heb zien komen is het vragen om geld om te lobbyen, zonder ook maar iets te delen qua situatie/info, én let wel zeg hierbij niet dat ze niets doen maar als je niets deelt met de achterban vanwege "strategie " creëer je iig bij mij wel dit gevoel
Het meeste werk wordt op de achtergrond verzet en is het misschien wel eens in je opgekomen dat de voornamelijk links georiënteerde media helemaal geen zin heeft om tegenstanders van een verbod aan het woord te laten? Ik denk dat minimaal 99% van de berichtgeving in de media uit de kokers van de voorstanders van een verbod komt en die maximaal 1% die daar dan tegenover staat is erg schraal. Heb je misschien meegekregen hoe een interview door Rutger Castricum (Powned) met Jeffrey (HVLV) bewerkt werd om daar zo min mogelijk positiefs uit te laten komen? Ik denk dat je er goed aan zou doen om je meer in zaken te verdiepen voordat je dit soort onzin uitkraamt.

Er is ook zeer makkelijk aan illegaal vuurwerk te komen. Niet alleen via de criminele netwerken maar gewoon legaal in winkels vlak over de Nederlandse grens. Langs de Nederlands-Duitse grens zijn een kleine 1.000 supermarkten te vinden waar je compleet legaal vuurpijlen, Romeinse kaarsen, Thunderkings en knalwerk kunt kopen. Daarnaast zijn er in Duitsland honderden zelfstandige winkeliers waar je vuurwerk kunt kopen, compleet legaal. Om over de talloze winkels in België, Luxemburg en Frankrijk nog maar te zwijgen. Er staat namelijk een CE-keurmerk op het vuurwerk en dat is volledig rechtmatig om als Europese burger in je bezit te hebben, aldus een gerechtelijke uitspraak van de Rotterdamse Rechtbank.

Begrijp ik nu goed dat bezit van vuurwerk met CE-keurmerk niet verboden kan worden?

Voor het eerst dat ik de realiteit ergens zo mooi en compleet opgeschreven heb zien staan. Hulde en respect!

Inhoud klopt als een bus, hoop alleen dat het niet te lang is voor al die 'drukke' politici... Maar goed, enige die het moeten lezen en het er mee eens moeten zijn, zijn de VVD en NSC. Hopelijk houdt de VVD vast aan hun drie voorwaarden, daar kan nooit aan worden voldaan, dus alles van de baan. Ja ja, ik weet het, gaat niet gebeuren, maar stel...stel dat het wel gebeurt...wat zullen de krantenkoppen dan mooi zijn morgen! :d

Mooi geschreven hoor. Maar als politiek om feiten ging hadden we geen oorlogen, geen racisme, geen enorme verschillen tussen arm en rijk, was de uitstoot van CO2 al medio jaren 80 aan banden gelegd en ga zo maar even door. Als politiek om eerlijkheid ging hadden vrijwel alle huidige politici er niet gezeten, maar een ander soort mensen en als de politiek om het dienen van de vrijheden van burgers ging dan geldt nagenoeg hetzelfde. Politiek is meer je eigen doelen behalen ongeacht feiten, eerlijkheid of vrijheden.
Deze brief heeft 0,0 effect. Echt niet. het enige dat effect heeft is als wij ons verenigen en het simpelweg niet pikken en de boel zo ludiek mogelijk (denk ik) ondermijnen.

Back
Bovenaan