Online verkoop; jouw mening

Online verkoop; jouw mening

• Totaal stemmers
    244
Naar mijn weten is het online bestellen allemaal met betaling vooraf over Internet? Leg eens uit?

Ik had ook een dealer waar je kon kiezen of daar betalen of via internet. Tis natuurlijk een risico dat mensen niet komen opdagen als je pas betaald op de dag dat je je vuurwerk kan ophalen.

Ik ging bij een tuincentrum in Rijnsburg(Katwijk/Leiden in de buurt) van www.mooijvuurwerk.nl, als je daar binnen kwam moes eerst je bestelformulier inleveren dan werd nagekeken en de lijst verstuurd zodat mensen achter al je vuurwerk in karrentjes zetten. Dan ga je naar de volgende balie daar betaal je en dan ga je bij de volgende balie wachten en dan komen karrentjes met je vuurwerk, word in plastic zakken gedaan en je kan gaan. Handig systeem.

Ik heb op Nee, ik bestel liever in de winkel. Puur en alleen maar omdat ik vind dat je zo de sfeer er om heen mist. Lekker bij de etalages staan te kijken, lekker buiten in de kou staan te kijken naar de dvd die ze er hebben staan, het praatje met de verkoper en mede freaks. Nee, het online stemmen is niets voor mij.

Dit jaar zal ik geen online vuurwerk bestellen. Gewoon het gevoel om in die winkel te staan, tussen al die dummie's...dat doet me goed:D Op internet klik je een paar plaatjes aan, en maak je het geld over.:frusty:

Toch weet ik een winkel(niet in de buurt) die het in mijn ogen erg goed voor mekaar heeft op internet. Isandra heeft een online winkel, waar mensen reacties kunnen geven op de producten. Ook staat er vrij veel informatie bij de producten.

Daarbij hebben ze ook nog eens een forum,waarop vragen gesteld kunnen worden.

m.v.g. Jeroen13,7

Heb ook op Nee gestemt.
Zo en zo koop ik geen Nederlands vuurwerk meer sinds 3 jaar.

Maar denk dat de sfeer eromheen van gewoon in de winkel bestellen, eerst even kwijlen over de producten en dan je keuze maken, en dan toch maar weer je lijstje aanpassen, het leukste is van in de winkel gewoon bestellen.

Mijn Skyline vuurwerk bestel ik al jaren online :) ik ga wel altijd een keer in de winkel kijken en folders scoren, maar van die winkel bestel ik uiteindelijk altijd online.

Ik vind het wel zo makkelijk

ik haal het liefste nogsteeds gewoon in de winkel.. lekker je bestellijstje inleveren en in de etalage kijken.. dat is gewoon een sfeer die er omheen hangt, en daar geniet ik ook van.

mischien dat over een paar jaar online bestellen alleen nog maar kan.. dat ik het dan wel moet doen, maar tot die tijd ga ik lekker langs de winkel met mijn foldertje:D

ik ga gewoon elk jaar naar de winkel vind ik persoonlijk veel leuker.
gewoon de hele sfeer,ik ken de mensen even praten showroom bekijken laatste nieuwtjes doornemen en een kop koffie drinken.
dat is voor mij gewoon het dec gevoel:D
dus voor mij geen online vuurwerk bestellen.(vind het trouwens wel goed dat het er is)

op www.onlinevoorverkoop.nl krijg je bij bepaalde bestedingen gewoon gratis potten die ik niet krijg als ik het in de winkel bestel. en wat die dummies betreft, er staan fotos op de sites je hebt youtube, google video dusjah.

er gaan altijd wel eens dingen mis bij onlinevoorverkoop maar als jij niks verkeerd doet gaat er ook niks verkeerd.
goede tip voor als je bang bent dat iets niet goed gaat:idea: print alle stappen uit die je ondernomen hebt maar maak sommige velden die je liever niet wilt laten zien zoals je banknummer en dergelijk gewoon zwart ofzo zodat ze het niet meer kunnen lezen doe ik ook altijd
voorkomt problemen bij het online bestellen. een goede basis is het halve werk :D

Ik ben ook voorstander van online bestellen. Vooral nu ik ver weg woon van de dealer waar ik dit jaar ga bestellen. Anders zou ik eerst uren moeten reizen om te kunnen bestellen... dit is veel handiger ;)

1 voordeel van internet is (denk ik, ik bestel nooit vw via internet) dat je de verdere "Stal en winkelkosten" niet betaald, dus minder zou betalen voor je vuurwerk. of zit ik er goed naast en betaal je gewoon evenveel?

Uiteraard betaal je gewoon evenveel, aangezien dat vuurwerk ook moet worden opgehaald bij de winkel en dus ook wordt opgeslagen.:wink:

Poll

Poll

Ik zou weleens een Poll willen zien met de vraag: kijk jij naar de uitwerkingen op internet voordat je je bestelling gaat doen?

Als je wil zien hoe belangrijk internet is dan lijkt me dat voor de dealers een geschikte vraag. Bij ons in het dorp weet ik dat er mensen zijn die niet bij de plaatselijke vuurwerkman gaan kopen omdat zijn site slechts een klein deel van het assortiment laat zien, en als je al wat kunt zien dan loopt de site vaak slecht.

Als je als handelaar nu nog niet beseft wat de impact is van internet dan loopt je voor mij 10 jaar achter...

zeer goede voor een poll ja, ik zoek het iig altijd op voordat ik koop!
vooral blokken bekijk ik eerst.

Nee, ik bestel liever via folder in de winkel. Ik vind dat veel vertrouwelijker dan I-net, aangezien je dan bewijzen heb dat je besteld heb, waardoor je als ze je bezotten, ze voor de rechter kan dagen. Anders zit je met € 100 weggegooid zonder 1 gram vuurwerk, dat is echt rot.

Ik vind het wel lekker om gewoon in de winkel te kijken en
dan kijken wat ik is zal nemen.
Onlineverkoop is erg onhandig, maar bespaart je wel veel reiskosten :P

Back
Bovenaan