Online verkoop; jouw mening

Online verkoop; jouw mening

• Totaal stemmers
    244

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
In de afgelopen jaren is het aantal gebruikers van Internet explosief gestegen, in voorgaande jaren hebben vuurwerkwinkels daar zelf op ingespeeld door online folders en bestellijsten te plaaten en soms de mogelijkheid tot het online bestellen.
Dit jaar hebben de importeurs van het vuurwerk zelf flink aan de weg getimmerd als het gaat om online verkoop. Vele importeurs hebben dan ook een site opgericht waarbij de dealers die hun vuurwerk verkochten zich aan konden melden om daar de online verkoop te regelen. Hier is veel gebruikt van gemaakt en enorm bij enorm veel dealers kun je tegenwoordig dan makkelijk en warm van achter het computerscherm jouw vuurwerk bestellen.

Nu willen wij weleens weten; Wat vinden jullie van de groei in online verkoop?

De kans is erg groot dat je een site hebt bekeken van je dealer die hier aan mee werkt of dat je ook daadwerkelijk online vuurwerk hebt besteld. Wij willen graag een onderbouwde mening van jou horen waarom je hier tevreden of juist ontevreden mee bent.

Wij willen het liefst ook ervaringen horen met de online winkels, heb je dus ervaring met één van onderstaande winkels, laat weten wat je ervan vind en onderbouw dit. Hiermee zullen anderen ook geholpen worden en kunnen zij een keuze maken om zich tot online aankopen te richten of toch gewoon de folder in te leveren.

Hier een aantal winkels voor online verkoop, heb je zelf nog andere, plaats deze gerust in je post;

Stem ook in de poll, maar let op; anderen kunnen zien wat je gestemd hebt!
Alsvast bedankt voor jullie medewerking! :bye:

Ik bestelde eerst altijd gewoon in de winkel, puur alleen omdat er geen andere mogelijkheid was. De laatste 2 jaar heb ik wel online bestellijsten in kunnen vullen, wel moet je ze dan alsnog persoonlijk in komen leveren en afbetalen.
Sinds vorig jaar ben ik ook in de verdere omgeving vuurwerk gaan aanschaffen aangezien ik meerdere merken wilde proberen en er toch ook een enkeling online voorverkoop had geregeld, online bestellen en afhalen=betalen.
Dit jaar is de markt hiervoor flink gegroeid en ik vind het een heel groot voordeel. Je kunt zo mooi de assortimenten van vele winkels bekijken en eventueel prijzen vergelijken. Ook kan je van achter je scherm precies kiezen wat je wilt zonder dat je daarvoor kilometers hoeft te reizen voor een folder en later je bestelling.

Ik heb dit jaar bij meerdere online winkels besteld, hieronder zal ik mijn ervaring plaatsen;

Vuurwerkplanet.nl

Vuurwerkplanet.nl, de site van Lesli Vuurwerk. Deze site is voor mij een uitkomst, ik heb eerder dit jaar een demo van dit merk meegemaakt waardoor ik overtuigd was dat zij goed vuurwerk verkochten. Helaas wist ik zo 1,2,3 geen Lesli-dealer hier te zitten, maar door je postcode in te voeren en even te laten zoeken kom je ineens om meerdere winkels op mooie afstand van jouw huis.
Het bestellen zelf is zeer eenvoudig én overzichtelijk. De producten staan in categoriën ingedeeld en alle informatie zoals effectbeschrijvingen, afmetingen, foto, film etc. is er te vinden. Producten plaats je simpelweg in je winkelmandje en wanneer je tevreden bent kom je bij het afrekenen.
Het afrekenen is ook prima geregeld, ikzelf heb hier gebruik gemaakt van iDeal, maar je kunt ook met creditcard betalen. Een simpele en snelle manier van betalen en bij iedere pagina die volgt staat er een uitgebreide beschrijving van jouw bestelling en het verschuldigde bedrag.
N.a.v. mijn ervaring met online voorverkoop is Vuurwerkplanet.nl naar mijn mening momenteel de beste online vuurwerkwinkel.
Een prima site, mooi overzicht, gebruiksvriendelijk en goede afhandeling van betaling. Zeker één van de beste sites.

Broekhoff.nl
Ik heb dit jaar ook een online bestelling geplaatst bij een winkel te Soest. Deze winkel is aangesloten bij de online verkoop van Broekhoff.nl en zit op zo'n afstand dat online bestellen ideaal is. In de online winkel vind je ook informatie over de producten met vaak een fragment van het effect.
Het vuurwerk bestellen via deze online winkel is wederom makkelijk voor de consument, maar ik persoonlijk vind hem wat minder overzichtelijk dan andere sites. Per product dat je in je winkelmand legt, word je winkelmandje in beeld gebracht en moet je op "Doorgaan met winkelen" klikken, deze moet je wel even zoeken, want die staat redelijk onopvallend onder in beeld. Wanneer je hier op klikt kom je weer op de beginpagina van die online winkel. Aangezien het vaak zoveel producten zijn dat er meerdere pagina's voor staan moet je wel weer de pagina opzoeken waar je bent gebleven. Zelf vond ik dit nogal een minpuntje.
Betaling is ook hier goed geregeld, je laat je gegevens achter en betaalt wederom via iDeal het verschuldigde bedrag aan de winkel waarna je een bericht krijgt met je bestellingsgegevens.
Al met al dus ook een prima site, maar het had wat overzichtelijker gemogen van mij.

Vuurwerktoko.nl
Ik heb geen online bestellingen geplaatst bij een dealer die bij is aangesloten bij Vuurwerktoko.nl. Wel heb ik de tijd genomen om dit systeem te verkennen en ik ben er erg tevreden over. De site geeft zelf de verkooppunten van Wolff Vuurwerk aan op een landkaart, hierop kun je aangeven bij welke dealer je wilt bestellen. Je wordt hier dan gewoon doorgelinkt naar de dealer van jouw keuze en op die site is het daadwerkelijke online verkoop-systeem geïnstalleerd.
Op de sites is het uiterlijk van de online winkel in principe hetzelfde, alleen wat grafische aanpassingen kunnen het geval zijn. Het is allemaal erg overzichtelijk, meerdere duidelijke categoriën en wanneer je die hebt gekozen krijg je een gehele lijst onder elkaar van de verkrijgbare artikelen in die categorie. Bij ieder product staan informatie over het effect, een foto van het artikel en waar mogelijk een film van het product.
Bestellen is simpel, je noteert het aantal wat je van een bepaald product wilt hebben en wanneer je op "Doorgaan" klikt worden deze aan je winkelwagen toegevoegd. Erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik dus.

OnlineVoorverkoop.nl
Ook via OnlineVoorverkoop.nl heb ik een bestelling kunnen plaatsen voor een dealer in Soest wat wederom een uitkomst is qua gemak.
Deze site lijkt op veel op die van Broekhoff.nl, maar toch is deze naar mijn mening beter. De site is makkelijk voor de consument en goed overzichtelijk, alles is goed ingedeeld in categoriën en per product zijn er afbeeldingen, effectomschrijvingen en, waar mogelijk, voorbeeldfragmenten te bekijken.
Wederom vind ik ook hier het minpuntje dat je per product wat je in je winkelwagen legt op de pagina daarvan komt waarna je op "Verder winkelen" moet klikken, maar dan weer op de beginpagina van de online winkel komt. Ook hier hebben categoriën meerdere pagina's waardoor je telkens moet zoeken waar je gebleven bent.
Betaling is ook hier weer goed geregeld, wederom betaling via iDeal en dus makkelijk in gebruik.
OnlineVoorverkoop.nl is een prima site met een goed overzicht, enige minpuntje is het geval met het winkelwagentje.

VuurwerkBestelling.nl
De site van J.N. Schuurmans is Vuurwerkbestelling.nl, een site waarop je aan kunt geven in welke plaats jij wilt bestellen waarna je de winkels aangegeven krijgt die daar dit merk verkopen.
Je wordt dan doorverwezen naar de site van desbetreffende dealer waar je in een mooi overzicht de producten kunt kiezen, alles staat netjes in categoriën en ook alle gegevens van de cake met afbeelding en, waar mogelijk, een video van het effect.
Bestellen is eenvoudig, je tikt het aantal in en voegt het toe aan je winkelmandje, dit is zeer goed in werking en je kunt na toevoeging gewoon verder winkelen waar je gebleven bent.
Betaling heb ik geen ervaring mee nog, dit komt later, die zal ik hier aanpassen, maar het moet vooraf en ik denk dat ook zij weken met iDeal.
Een overzichtelijke site met een makkelijke manier van bestellen, prima ingericht voor de consument.

DeVuurwerkWinkel.nl
De online winkel van Breeschoten de Kruiterij B.V. is DeVuurwerkWinkel.nl en is ook zeer makkelijk in gebruik. Op de site kies je een dealer naar keuze waarna je via de duidelijke indeling van categoriën heel makkelijk alle producten kunt bekijken. De foto's en de beschrijvingen zijn duidelijk in beeld gebracht waardoor je een goede keus kunt maken.
Het bestellen zelf is uiterst gebruiksvriendelijk, je klikt met een + en een - gewoon aan hoeveel artikelen je van desbetreffend product wilt hebben en je ziet in je winkelwagen het bedrag oplopen. Je kunt je winkelwagen bekijken wanneer je wilt, je wordt er niet telkens automatisch naatoe gestuurd.
Het afrekenen is ook hier weer via iDeal en dus ook zeer gebruiksvriendelijk.
Deze site is zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk, afhandeling is prima geregeld, zeker één van de beste sites.

Ik heb nog nooit online vuurwerk besteld.
Dit omdat ik het bij GBV, of breeschoten hield.
Misschien volgend jaar.

Maar het praatje maken vind ik altijd wel leuk:)
Maar als je iets wil hebben dat un half uur uurtje rijden is om te halen, is dit ideaal.

Doe er liever niet aan mee. Het net is en blijft onveilig. Als bepaalde sites van de regering al gekraakt kunnen worden, hoe kan dit dan veilig zijn?

Bovendien vind ik het meer charme hebben om een heel jaar te sparen voor mijn budget, dat in te leveren bij de bank en dan zelf via een folder te gaan bestellen. Leukste blijft nog je bestellijst invullen in een mooi ingerichte zaal vol met dummies en eventueel videobeelden voor extra informatie.
Klinkt misschien ouderwets, maar ik noem het liever nostalgisch. Tegenwoordig kan je alles zowat al online bestellen, maar beleef veel meer plezier van mijn nieuwjaarsnacht als ik tijdens het bestellen het gevoel heb gehad een kind in een snoepjeswinkel te zijn geweest.

Voordeel van internet uberhaupt vind ik dat je films en informatie kan vinden. Nadeel is de spanning die verdwijnt als je al weet wat je krijgt, je moet wel een beetje kunnen dromen en fantaseren over wat je te wachten staat.

Leuk en nuttig topic

Ik ben juist een groot voorstander van on line bestellen. Bedrijven die hun producten via het internet willen verkopen dienen veel informatie over het product te geven: productinformatie,prijs,kortingen,films
De consument kan vanuit zijn luie stoel kijken waar zijn favoriete product te koop is en tegen welke prijs.

Ik bestel al jaren on line en ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen hier mee opgedaan. Ik bestel ook niet bij 1 winkel maar bij meerdere. Ik doe dit voornamelijk ook omdat ik van elk merk de beste producten wil hebben.

On line bestellen is een ontwikkeling die niet meer te stoppen is.
De importeurs zie hun kans om hun omzet te vergroten. Onder druk van de consument gaan veel detaillisten hier in mee.

Zelf heb ik tot nu toe on line besteld bij:
Vuurwerk Naarden
Vuurwerk Huizen
Witte Tenten Verhuur Eemnes
Ben de Bruin Soest via on line voorverkoop.nl

Afhankelijk van de demo,s mogelijk nog bij meer zaken.

:cool: :cool:

ik kocht vorig jaar op 31 december pas mijn vuurwerk omdat ik te laat was om de bestellen maar wat me wel opviel was dat je bij hoenjet maastricht waar ik mijn vuurwerk haal er altijd veel mensen zijn die vuurwerk komen kopen en daarom heb ik besloten om het te bestellen ( hoef ik geen 2 uur in de rij te staan voordat ik me vuurwerk heb ) online bestellen is echt wel fijn. je hoeft niet extra naar de vuurwerkwinkel toe te gaan je hoeft er alleen maar naar toe voor het af te halen

als je vuurwerk wilt gaan bestellen kijk dan eens op www.onlinevoorverkoop.nl of daar ook een vuurwerkwinkel van bij jou uit de buurt bij staat

Ik heb tegen online bestellen gestemd, omdat het de sfeer verpest.
Het is ook wel gevaarlijk, als andere het aangeven, maar het foldertje inleveren en een praatje maken, en naar de dummies kijken is weer zo'n onderdeel van het vuurwerk waar je het voor doet.
Als je het online besteld heb je niet eens door dat je vuurwerk gekocht hebt..:shocked:

Ik heb tegen online bestellen gestemd, omdat het de sfeer verpest.
Het is ook wel gevaarlijk, als andere het aangeven, maar het foldertje inleveren en een praatje maken, en naar de dummies kijken is weer zo'n onderdeel van het vuurwerk waar je het voor doet.
Als je het online besteld heb je niet eens door dat je vuurwerk gekocht hebt..:shocked:

Voor een groot deel ben ik het met je eens.
Ieder zijn eigen mening overigens.
Voordeel van internetbestellen is wel dat je vooraf verzekerd bent van jouw favoriete product en je hebt geen lange wachttijden.
:cool: :cool:
Ik heb o.a. per internet besteld bij Witte tentenverhuur In Eemnes. 100% top.
Al het bestelde in voorraad, en ze hebben het zelfs bij mij thuis gebracht.
Alle hulde.

Om even te laten zien hoe explosief de stijging is van bestellingen via internet.
Afgelopen jaar waren het bij de breeschoten dealer waar ik werk 13. Dit jaar zit het op ruim 60.

Veel mensen die niet speciaal de winkel in willen maar wel willen dat ze krijgen wat ze willen bestellen toch maar even via internet. Zouden ze naar de winkel moeten zouden ze het niet gedaan hebben.

Toch merk je dat er veel mis gaat. Vandaag was een man die wel kon aantonen dat betaald was, echter het order nummer was bij ons niet bekend. Dan moet breeschoten opgebelt worden om per fax door te krijgen wat de meneer besteld had:bonk: Ook vergweten veel mensen briefjes en dergelijke.

Om even te laten zien hoe explosief de stijging is van bestellingen via internet.
Afgelopen jaar waren het bij de breeschoten dealer waar ik werk 13. Dit jaar zit het op ruim 60.

Veel mensen die niet speciaal de winkel in willen maar wel willen dat ze krijgen wat ze willen bestellen toch maar even via internet. Zouden ze naar de winkel moeten zouden ze het niet gedaan hebben.

Toch merk je dat er veel mis gaat. Vandaag was een man die wel kon aantonen dat betaald was, echter het order nummer was bij ons niet bekend. Dan moet breeschoten opgebelt worden om per fax door te krijgen wat de meneer besteld had:bonk: Ook vergweten veel mensen briefjes en dergelijke.

Ok leuk dat je ons dit vertelt.
Handig om te weten.
Dus er kan wel degelijk van alles fout gaan.
:bonk: :bonk: :bonk:

ja precies, en dat is waar ik nog wel het meeste bang voor ben.
Toch, de groei van internet-verkoop stijgt wel, maar als dit geen optie was geweest zouden die mensen wel naar de winkel zijn gegaan..
Nu heb ik het over de omzat, dat die dus met online verkoop niet zal toenemen of afnemen.
Online voorverkoop brengt wel een voordeel met zich mee; minder drukte in de winkel en dus een lagere werkdruk (wat kan resulteren in overbodig personeel en zo kan er worden bezuiningd op de kosten, wat weer leidt tot een hogere winst, betere producten, meer omzet, meer winst etc etc:rolleyes: )

Als ik achteraf terugkijk is het prima verlopen met de internet bestellingen.
Ik heb 1x "live" in een winkel besteld en laat het nou net met die winkel foutgaan.!!!
Volgend jaar weer online
:bye: :bye:

Ik vind het online bestellen veel onpersoonlijker. Het is ook moeilijker om advies te vragen aan een computer. Daarintegen sta ik in de winkel veel opener. Je ziet de artikelen in de meeste gevallen in de vitrines staan en dat geeft een betere indruk dan afbeeldingen op het internet. Ook is het moeilijk in het eerste jaar vertrouwen te hebben in iets dat nieuw is.

Voor mij blijft het dus de winkel zelf, niet op het internet bestellen.

ik bestel altijd gewoon in de winkel dan kan je nog ff in de winkel zelf kijken ff een praatje maken en soms een kopje koffie toppie gewoon:D

Ik heb afgelopen jaar en het jaar ervoor een deel van mijn vuurwerk online besteld op: http://www.vuurwerkland.com/ , je kan het afhalen in apingendam en in lelystad. Er wordt vuurwerk verkocht van brave en wichers. Ik vind de service erg goed. Zo had ik bijvoorbeeld ninja 1, ninja 2, en ninja 3 besteld maar ik kreeg crusader 1 en 2. Maar dit kon ik inruilen voor ninja 1, 2 en 3 en ik mocht crusader 1 houden.:) Ook krijg je best veel korting als je online besteld :rolleyes:
Dit jaar zeker weer!:cool:

Ik heb afgelopen jaar en het jaar ervoor een deel van mijn vuurwerk online besteld op: http://www.vuurwerkland.com/ , je kan het afhalen in apingendam en in lelystad. Er wordt vuurwerk verkocht van brave en wichers. Ik vind de service erg goed. Zo had ik bijvoorbeeld ninja 1, ninja 2, en ninja 3 besteld maar ik kreeg crusader 1 en 2. Maar dit kon ik inruilen voor ninja 1, 2 en 3 en ik mocht crusader 1 houden.:) Ook krijg je best veel korting als je online besteld :rolleyes:
Dit jaar zeker weer!:cool:

Ik bestel ook via internet, maar dat doe ik meestal vanwege de grote korting die ik krijg...daarnaast ken ik de producten toch wel dus hoef ik niet per se naar de winkel, voor de grotere dingen daarintegen doe ik dat wel.

Mijn mening heb ik al vaker laten blijken in dit topic.
Maar ook komend seizoen ga ik alles on line bestellen.
Geen lange wachttijden, kortingen/extra artikelen, grote zekerheid omtrent voorraad van producten die je graag in je collectie wilt hebben.
Ik neem wel de tijd om in de winkel de levering te controleren met de bestelling.

:bye:

Wat ik doe is altijd zo snel mogelijk bestellen in de winkel zelf.
Ik gebruik de sites om de producten te bekijken. Voor mij hoort het er gewoon bij, de showroom bezoeken van de winkel en gewoon het hele sfeertje wat eromheen hangt. Koffie erbij en rustig je lijst invullen en mischien nog een demo videotje bekijken. Normaal bestel ik wel dingen via internet maar met vuurwerk wil ik geen risico lopen dat er iets fout gaat door een computer. Ik wil gewoon een oldschool bon met daaraan de lijst geniet hebben. :D

Idd ik vind in de winkel de sfeer al goed heerlijk ik ga naar de bestelling absolut nog een paar keer heen om te kijken en soms nog wat bestellen:D

Back
Bovenaan