Onderzoeksraad: risico's tijdens de jaarwisseling zijn te groot

Op korte termijn lijkt me onmogelijk.Zeker als je kijkt dat er 1300 verkooppunten zijn waar vele zelfs afhankelijk zijn van de vuurwerkverkoop aan het einde van het jaar.Dan heb je de importeurs zelf nog hoe wil de overheid dat gaan regelen dat wordt een fikse kostenpost.

Snap jou wel maar ik wil je niet uit de droom helpen maar daar heeft de overheid lak aan 1300 punten of niet. Ze laten ook net zo makkelijk boeren afsterven waar de schuren zijn weg gehageld .

Partij van de Dieren zit er dus achter.

Ze proberen het door te drukken... zie:

https://twitter.com/estherouwehand/status/935603289873440770

Enge club.

Ik werd misselijk van het lezen van dat stukje en de reacties. Lekker meenuilen met zo n doorgedraaide boomknuffelaar. Zijn vooral van die weke vrouwtjes die alles maar wat zielig vinden voor dieren. Die geen gehoorbescherming hebben... was er maar gehoorbescherming tegen deze flauwekul. Je zou daar op de stoep moeten gaan stoken.

Ben benieuwd naar het definitieve onderzoek morgen. Ga hem even helemaal uitpluizen. Voor mijn studie maak ik ook onderzoeksrapporten. Iedereen maakt fouten, de OVV ook hahaha

Die zijn aardig de weg kwijt daar.Misschien wat vaker buiten komen dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt met die dieren tijdens oud en nieuw.Als ze het dan toch zo zielig voor de vogeltjes vinden haal dan gelijk even die windmolens weg die jullie zo promoten.50.000 vogels dood per jaar...maar dat is slechts 1-2 procent van het aantal vogels die omkomen door wegverkeer dus dan zien ze het wel door de vingers.:bonk:

Als de partij voor de dieren zoveel om de dieren geven moeten ze maar niet alle natuurgebieden vervangen door nieuwbouw. Ook de auto's moeten dan het veld ruimen aangezien de uitstoot van uitlaatgassen ook niet goed is voor het milieu, laat staan het doodrijden van dieren.
Dit heeft echt niet veel met de dieren te maken maar meer met zin doordrijven, over de rug van de dieren.
Laat staan bij alle dierenzaken waar konijnen, cavia's en hamsters allemaal in te kleine kooien zitten. Wordt ook niks over gezegd.
Deze hetze is meer als persoonlijk gewin, niet meer niet minder. En wij moeten er maar onder lijden, de meerderheid die wel gewoon met vuurwerk om kunnen gaan.
Dit is puur ''alles over één kam scheren''. Daarnaast is het ook grotendeels de schuld van het rechtssysteem dat het nu allemaal zo loopt. De straffen zijn namelijk nog steeds niet hoog genoeg voor vandalisme, mishandeling en geweld tegen hulpverleners tijdens de jaarwisseling.

Kijk ik ben best gek met dieren, maar je kunt het ook te bont maken. Zoals nu gebeurd. Het gaat tenslotte om 8 uurtjes.

Net op RTL nieuws. Een van de conclusies is het verbieden van knalvuurwerk en vuurpijlen. Ze laten dan een filmpje zien met jawel illegale knallers.

Het NL knalvuurwerk verbieden want dat is gevaarlijk. Langzaam maar zeker wordt er steeds een beetje van onze hobby afgepakt. Helaas.....

Net op RTL nieuws. Een van de conclusies is het verbieden van knalvuurwerk en vuurpijlen. Ze laten dan een filmpje zien met jawel illegale knallers.

Het NL knalvuurwerk verbieden want dat is gevaarlijk. Langzaam maar zeker wordt er steeds een beetje van onze hobby afgepakt. Helaas.....

Haha legaal knalvuurwerk, dat is natuurlijk ook extreem gevaarlijk! En een 500gr salutecake met 120 db blijft toegestaan. Kolder. Maarja, wie gaat ze dat vertellen? De branchevereniging? Heb het gevoel dat zij maximaal meebewegen om de traditie an sich overeind te houden. Een logische strategie, maar die gaat dus niet meer over feiten, maar over symboolpolitiek. Kwalijk.

Beetje bij beetje wordt het minder, maar als een dergelijk groot onderzoek niet voor een algeheel verbod pleit, zie ik het als pure winst. Deze club is echt het meest gezaghebbend als het om veiligheid in NL gaat.

Betutteling ten top dit.

Maar er wordt in ieder geval niet gepleit voor een Algemeen verbod, dat stemt mij wel weer positief.

Hopelijk komt er morgen een goede reactie vanuit de vuurwerkbranche, die het onderzoek volledig onderuit haalt.

Ik maak me er niet zo druk om. Zouden anderen ook niet moeten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een verbod gaat komen.

Ben wel heel nieuwsgierig geworden naar het volledige rapport want zo goed als alle genoemde bevindingen worden (nog) niet onderbouwd.

Er wordt volgens het artikel van de NOS gepleit voor een verbod op vuurpijlen en Nederlands knalvuurwerk. Echt ziek! Beetje bij beetje wordt onze hobby afgebrokkeld/afgeschaft. Als het niet in een keer kan, dan maar zo! Zeer kwalijke zaak dit!

Welk nl knalvuurwerk?

Wat een betutteling zeg. Ik kan er met mijn kop niet bij dat dit niet goed onderzocht wordt door mensen met verstand. Hoe kan het mogelijk zijn dat ze illegaal vuurwerk willen voorkomen dat de Nederlandse knallers verboden wordt. Waar gaat dit heen.

Nou als ik er Juridisch naar kijk, zal dit niet zo makkelijk gaan.

Naast maatschappelijk belang de schijnveiligheid die word gewekt, zal juist de veiligheid in het geding komen.
Economisch belang vaak forse investeringen waar ook geld is voor geleend.

Nu is de dekking ruim sluitend voor ook de schades die er zijn, geen vuurwerk geen inkomsten wel schades dus kosten. En daarbij illegaal vuurwerk.

Maar je hebt ook een punt ! het is Nederland he dus regels of niet.

Daar heeft het kabinet maling aan, als zij vinden dat het tijd is voor een verbod dan komt dat er ook, en dan houden ze echt geen rekening mee dat wolff bunkers er bij bouwt.

Daarbij als dit zo word gedaan, is het juist de taak ook van de importeurs om eens daar tegen in te gaan.

Feiten onderbouwen met waren die niet de waarheid zijn dat is smaad.

Back
Bovenaan