Onderzoek vuurwerk FC Twente

moontan

VWC lid
Onderzoek vuurwerk FC Twente

6-11-2009 21:48:19

FC Twente is samen met de politie op zoek naar de daders van het ontsteken van knalvuurwerk tijdens de wedstrijd FC Twente tegen AZ van twee weken geleden.

Een onderzoek heeft nog niets opgeleverd. Daarom vraagt FC Twente haar supporters om de club te bellen als iemand weet wie de dader is. De informatie wordt vertrouwelijk behandeld, schrijft de club op haar website. FC Twente belooft de daders een zware straf, omdat het vuurwerk de veiligheid van andere supporters had kunnen schaden. De officiële supportersverenigingen De Vriendenkring en Vak-P distantiëren zich van het incident.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=103432

Dit was inderdaad een beste knal, weet niet wat het is geweest.
Maar ze mogen de dader inderdaad hard aan pakken.

Iemand die een filmfragment heeft waarop de knal is te horen/zien?
Toch schandalig je zomaar knallers in het stadion kan smokkelen...

Dat is hem niet. Of het geluid hoort niet bij het beeld want er was meteen een enorme rookwolk te zien achter de goal.
De harde knal werd vooraf gegaan door een klein knalletje... volgens mij was het een saluutje.

Dat is hem niet. Of het geluid hoort niet bij het beeld want er was meteen een enorme rookwolk te zien achter de goal.
De harde knal werd vooraf gegaan door een klein knalletje... volgens mij was het een saluutje.

Heb jij geen andere wedstrijd in gedachte?
PSV- fc Kopenhagen.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nee ik zat namelijk zelf in het stadion en heb het horen en zien gebeuren.

Het was wel degelijk bij Twente - AZ pyrojezze.

En inderdaad MjB, ik denk ook dat het een salute was.
Hoorde eerst een zachte knal, en binnen 3 seconden die dikke dreun.
Ook zag ik een fikse wolk met vonken (ti?).
We stonden er zo'n 20-30 meter vanaf.
Het was ronduit asociaal want dat ding werd in de gracht tussen de mensen gegooid.

Ik weet wel wat de maatregel moet zijn, minimaal 1 wedstrijd zonder publiek en als het op alleen ene boete uitdraait kan je die gasten in zeist niet meer serieus nemen want dan word er met 2 maten gemeten!

maar het zal wel weer op niks uitlopen want fc twente is het lievelings clubje van de knvb.

Wat *** jij nou slap gozer?
fc twente is het lievelings clubje van de knvb
:frusty:
Last van frustraties?

Een wedstrijd zonder publiek lijkt me overigens niet aan de orde.
Er is niets op het veld beland, en geen enkele speler had er last van.
Dit is dus iets wat binnen de club zelf geregeld wordt.
Dader krijgt een sv, maar de kans is klein dat ie ooit gepakt wordt.

want fc twente is het lievelings clubje van de knvb.

Hier heb je ergens wel een punt.. Zeg ik als Ajacied. Ze worden nauwelijks gestraft.

En het is idd beetje raar dat je dit soort knallers mee kan smokkelen. Het meot niet kunnen. Wel vind ik dat bengaals vuurwerk meot kunnen. Een fakkeltje ziet er mooi uit en is sfeer verhogend. En als het gewoon veilig gaat, is er niks an de hand.

Hier heb je ergens wel een punt.. Zeg ik als Ajacied. Ze worden nauwelijks gestraft.
Doe jij er anders nog effe een gefrustreerd schepje bovenop... :applause:
Hoezo ze worden nauwelijks gestraft?
Waar en wanneer hadden ze anders/harder gestraft moeten worden??
Misschien worden ze niet gestraft, omdat er gewoon geen ene reet aan de hand is?!
Een 'knal incidentje' in de gracht is niet bepaald voer voor de KNVB om dikke straffen uit te gaan delen...

Jongens, het is een vuurwerk forum, laten we niet weer met deze discussie beginnen.
Ik meende ook een ti-boektje te zien.

Wat *** jij nou slap gozer?
:frusty:
Last van frustraties?

Een wedstrijd zonder publiek lijkt me overigens niet aan de orde.
Er is niets op het veld beland, en geen enkele speler had er last van.
Dit is dus iets wat binnen de club zelf geregeld wordt.
Dader krijgt een sv, maar de kans is klein dat ie ooit gepakt wordt.

Andere clubs waar sfeeracties (stadionfakkels) worden georganiseerd door de supporters waar niemand in gevaar word gebracht krijgen een gigantische boete en een wedstrijd zonder publiek.

Bij een dergelijke `vuurwerkbom` breng je mensen direct in gevaar en het doet er dan niet toe of het spelers zijn of je eigen publiek wat al helemaal absurd is, feit is wel dat dan de knvb daarover gaat dan en iet de club dat zou een mooie boel zijn, dan was er namelijk helemaal geen probleem.

Ik ga er verder niet op in maar het is een feit dat bepaalde clubs het hand boven het hoofd word gehouden!

Persoonlijk hou ik erg van stadionfakkels en het liefst nog een 100k in de gracht verhoogd de sfeer maargoed dergelijk acties zijn niet meer mogelijk helaas.

Andere clubs waar sfeeracties (stadionfakkels) worden georganiseerd door de supporters waar niemand in gevaar word gebracht krijgen een gigantische boete en een wedstrijd zonder publiek.
...
Ik ga er verder niet op in maar het is een feit dat bepaalde clubs het hand boven het hoofd word gehouden!
Ik zie bijna wekelijks fakkels, maar de laatste wedstrijd zonder publiek is in Nederland al erg lang geleden, dus ik heb werkelijk waar geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt. Die boetes krijgen alle clubs, zo ook Twente... helaas maar waar. Ben het daar ook zeker niet mee oneens, want zo'n rotklap in een stadion kan gewoon niet, en zeker niet zo vlak bij de mensen.

Misschien worden sommige clubs niet de hand boven het hoofd gehouden, maar misschien worden bepaalde andere clubs gewoon harder aangepakt omdat die keer op keer bewijzen nogal hardleers te zijn en met een grotere regelmaat dan de rest de boel weten te verpesten. Kwestie van perceptie.

Ik zie bijna wekelijks fakkels, maar de laatste wedstrijd zonder publiek is in Nederland al erg lang geleden, dus ik heb werkelijk waar geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt. Die boetes krijgen alle clubs, zo ook Twente... helaas maar waar. Ben het daar ook zeker niet mee oneens, want zo'n rotklap in een stadion kan gewoon niet, en zeker niet zo vlak bij de mensen.

Misschien worden sommige clubs niet de hand boven het hoofd gehouden, maar misschien worden bepaalde andere clubs gewoon harder aangepakt omdat die keer op keer bewijzen nogal hardleers te zijn en met een grotere regelmaat dan de rest de boel weten te verpesten. Kwestie van perceptie.

Lang geleden?? 9 augustus 2009 speelde nac nog een wedstrijd zonder publiek tegen heracles almelo. Nadat er tijdens de beker wedstrijd nac groningen fakkels werden afgestoken.

Deze straffen moeten gelijk getrokken worden. Er moeten geen uitzonderingen gemaakt worden. Ik zie bijna wekelijks in de compititie dat er fakkels tijdens wedstrijd worden afgestoken. Dit blijft vrijwel altijd onbestraft.

Erg oneerlijk. Is twente je clubje zeker dat je jezelf zo aangevallen voelt :wink:

Hij is voor mijn neus gegooid.
Ik was nl bij de wedstrijd aan het werk in de kiosk.
En er was net een schot op doel geschoten, toen ik in de 1e instantie een harde knal hoorde. En daarna een veel hardere knal. Aangezien ik in een soortmenent van bunker zat werd de knal nog extra versterkt. maar het was overuidelijk een salute..
2 inch denk ikzelf aangezien mijn oren al redelijk gewend/bestand zijn aan harde knallen (A).

Back
Bovenaan