OM eist celstraf voor illegale vuurwerkhandelaren Zuidwolde en Koekange.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Zuidwolde / Koekange – Voor het verhandelen en het in het bezit hebben van vierhonderd kilo illegaal vuurwerk is tegen een 23-jarige man uit Zuidwolde zestien maanden cel geëist.

Hiervan zouden vier maanden voorwaardelijk moeten zijn, zo eiste de officier van justitie.

Het Openbaar Ministerie vindt dat een 24-jarige man uit Koekange voor dezelfde feiten een celstraf van vijftien maanden, waarvan drie maanden voorwaardelijk, opgelegd moet krijgen.

De zaak kwam eind vorig jaar aan het licht door een onderzoek van het Team Milieu van de politie. Op internet stuitten de agenten op advertenties van de man uit Zuidwolde. De politie besloot een pseudokoper in te zetten. De overdracht was op 5 oktober op een parkeerplaats in Zuidwolde.

Snel geld

De handelaar werd ingerekend terwijl hij met een doos vol vuurwerk aan kwam lopen. Hij had honderd kilo illegaal vuurwerk bij zich. In zijn woning lag nog eens driehonderd kilo. De man uit Koekange zei dat hij vriend was van de Zuidwoldiger. Hij zag dat die ‘snel geld verdiende’ en hij wilde dit ook.

Per post

De man uit Koekange kocht eveneens illegaal vuurwerk in Polen. Hij liep tegen de lamp doordat hij het vuurwerk via de post liet bezorgen. De bezorgers stuitten op een pakket van 15 kilo, met daarop het adres van de man uit Koekange. In de woning lag meer illegaal vuurwerk. De rechters schrokken zichtbaar van een foto in het dossier. Naast een zak vol vuurwerk lag een gedoofde sigaret. ‘Levensgevaarlijk’, zei de rechter. Nog erger vonden ze dat in dezelfde woning de moeder als gastouder dagelijks kleine kinderen opving. ‘Weet u wel waar u mee bezig was?’

Uitspraak 10 augustus.

https://www.hoogeveenschecourant.nl...vuurwerkhandelaren-zuidwolde-en-koekange.html

Tja vuurwerk handel is lucratief als het langere tijd goed gaat kan je veel verdienen,voor sommige is datniet te weerstaan.

Dit zijn kruimeldieven ik snap niet dat dat zo zwaar bestraft wordt.

Daarom dus:

De rechters schrokken zichtbaar van een foto in het dossier. Naast een zak vol vuurwerk lag een gedoofde sigaret. ‘Levensgevaarlijk’, zei de rechter. Nog erger vonden ze dat in dezelfde woning de moeder als gastouder dagelijks kleine kinderen opving.

Dan ben je dus gewoon een klootzak. Terechte straf.

Nou dan legt ie het ff in het schuurtje achter het huis en klaar zie het probleem niet echt.

Leuk als je een koophuis hebt een jaar binnen zonder werk moet je wel een goede spaarrekening hebben anders word het toch problematisch.

En terechte eisen. Laten we eerlijk zijn, de meesten hier overtreden met hun hobby wel eens een regel of wet. En of dat nou een stukje visco is, of een paar kilo teveel in huis, het zal. Maar het verhandelen van dit spul, er zo onverantwoord mee omgaan, en dat terwijl je direct de levens van andermans kinderen in gevaar brengt, is te gek voor woorden. Wat mij betreft mag de rechter de eis overnemen, op basis van wat ik hier lees.

En terechte eisen. Laten we eerlijk zijn, de meesten hier overtreden met hun hobby wel eens een regel of wet. En of dat nou een stukje visco is, of een paar kilo teveel in huis, het zal. Maar het verhandelen van dit spul, er zo onverantwoord mee omgaan, en dat terwijl je direct de levens van andermans kinderen in gevaar brengt, is te gek voor woorden. Wat mij betreft mag de rechter de eis overnemen, op basis van wat ik hier lees.

Helemaal mee eens.

15 kilo... boehoe boehoe, alsof dat zo extreem is... niet eens bewezen wat voor vuurwerk... nee zakje met 15 kilo zgn illegaal vuurwerk... Jezus Christus waar zijn we mee bezig, en waar gaat het over?

Nu ook meteen maar alle gasleidingen en electra uit elke woning verbannen? aangezien dit jaarlijks leidt tot grote vuurzeeén en explosies en doden,gewonden??

Hypocriet Nederland!

15 kilo... boehoe boehoe, alsof dat zo extreem is... niet eens bewezen wat voor vuurwerk... nee zakje met 15 kilo zgn illegaal vuurwerk... Jezus Christus waar zijn we mee bezig, en waar gaat het over?

Nu ook meteen maar alle gasleidingen en electra uit elke woning verbannen? aangezien dit jaarlijks leidt tot grote vuurzeeén en explosies en doden,gewonden??

Hypocriet Nederland!

We snappen allemaal dat je nogal sarcastisch reageert met een soort van non-argumenten maar ik denk dat het de politie vooral hier om ging:

"Per post

De man uit Koekange kocht eveneens illegaal vuurwerk in Polen. Hij liep tegen de lamp doordat hij het vuurwerk via de post liet bezorgen. De bezorgers stuitten op een pakket van 15 kilo, met daarop het adres van de man uit Koekange. In de woning lag meer illegaal vuurwerk. De rechters schrokken zichtbaar van een foto in het dossier. Naast een zak vol vuurwerk lag een gedoofde sigaret. ‘Levensgevaarlijk’, zei de rechter. Nog erger vonden ze dat in dezelfde woning de moeder als gastouder dagelijks kleine kinderen opving. ‘Weet u wel waar u mee bezig was?"

Meerdere onwetende mensen, waaronder andermans kinderen, die in vertrouwen en tegen betaling, aan de zorg van de "pleegmoeder" toevertrouwd worden, in levensgevaar brengen voor geldelijk gewin. Dan snap je niet helemaal hoe de wereld in elkaar zit lijkt mij...

Of zou het voor jou geen probleem zijn om je kind bij iemand achter te laten die in illegaal vuurwerk handelt en op z'n gemak een peukje opsteekt terwijl je weet dat er Pools vuurwerk in huis is?

We snappen allemaal dat je nogal sarcastisch reageert met een soort van non-argumenten maar ik denk dat het de politie vooral hier om ging:

"Per post

De man uit Koekange kocht eveneens illegaal vuurwerk in Polen. Hij liep tegen de lamp doordat hij het vuurwerk via de post liet bezorgen. De bezorgers stuitten op een pakket van 15 kilo, met daarop het adres van de man uit Koekange. In de woning lag meer illegaal vuurwerk. De rechters schrokken zichtbaar van een foto in het dossier. Naast een zak vol vuurwerk lag een gedoofde sigaret. ‘Levensgevaarlijk’, zei de rechter. Nog erger vonden ze dat in dezelfde woning de moeder als gastouder dagelijks kleine kinderen opving. ‘Weet u wel waar u mee bezig was?"

Meerdere onwetende mensen, waaronder andermans kinderen, die in vertrouwen en tegen betaling, aan de zorg van de "pleegmoeder" toevertrouwd worden, in levensgevaar brengen voor geldelijk gewin. Dan snap je niet helemaal hoe de wereld in elkaar zit lijkt mij...

Of zou het voor jou geen probleem zijn om je kind bij iemand achter te laten die in illegaal vuurwerk handelt en op z'n gemak een peukje opsteekt terwijl je weet dat er Pools vuurwerk in huis is?

pools vuurwerk? dus? fonteintjes of toch extreme 100+grams NIET POOLSE knallers? Behoorlijk verschil... kan van alles zijn! maar dat word natuurlijk niet verteld..

En wat nog leuker is, een uitgedrukte peuk kan overal liggen.. soms onder je schoen of in je jas zak meegebracht en/of uitgegooid op een plek in huis. Dit kan vóór het vuurwerk er al gelegen hebben.

Je neemt nu iets aan zonder dat je er uberhaubt weet van hebt wat daar gebeurd is dus? (net als die idiote rechter overigens)

Sorry ik was even vergeten waar ik zat...mijn excuus, je hebt helemaal gelijk.

En waar jij en ik ook komen, San trifone Adelfia nemen ze het ook niet zo nauw met een sigaretje op de lip tijdens het inladen van al die grote stutata's waar iedereen en ook kleine kinderen bij lopen.

En waar jij en ik ook komen, San trifone Adelfia nemen ze het ook niet zo nauw met een sigaretje op de lip tijdens het inladen van al die grote stutata's waar iedereen en ook kleine kinderen bij lopen.

Ja pipo, dit zin gewoon puberale uitpraken, dus als je niks te melden hebt doe het dan niet;)

@ TheCoon, volgens mij begrijp je er helemaal niets van. Ten eerste is het niet zo dat "als anderen het ook mogen" het een verantwoord verhaal is. Daarnaast is de eis gesteld vanwege 400 kilo, en niet 15. Dat is alleen de aanleiding geweest. En als je serieus van mening bent dat dit door de beugel kan, moet je misschien op een ander forum zijn.

@ TheCoon, volgens mij begrijp je er helemaal niets van. Ten eerste is het niet zo dat "als anderen het ook mogen" het een verantwoord verhaal is. Daarnaast is de eis gesteld vanwege 400 kilo, en niet 15. Dat is alleen de aanleiding geweest. En als je serieus van mening bent dat dit door de beugel kan, moet je misschien op een ander forum zijn.

Jij begrijpt het anders ook niet goed. 24 jarige jongen uit koekange over het hoofd gelezen? Hij was diegene met 15kg en zijn moeder de gastouder.. Die zuidwoldenaar met 400 kg spreekt voorzich met 16 maand. Maar die jongen uit koekange 15 maand? Nergens bewijs te vinden dat die peuk daar is gedoofd tijdens het vuurwerk daar al lag. Dit is een aanname van een rechter met een bord voor zijn kop. En 15kg zgn pools vuurwerk... Dat hoeft niet zwaar spul te zijn.. Dat is eveneens een aanname.

Edit: je eigen avatar bevat meer dan 25 kg vuurwerk, leuke collectie maar niet verzekerd. Dit kan dus wel door de beugel?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan