• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Offensief vuurwerkverkopers om afsteekverbod te voorkomen

We strijden allemaal voor dezelfde zaak maar ik ga toch even zeuren

Ik ben een beetje klaar met de term "illegaal vuurwerk", ja het is illegaal maar bovenal is het allemaal klasse F4 "Professioneel vuurwerk" wat bedoeld wordt. Misschien krijg je dan ook een andere discussie op gang?

Uiteindelijk valt een pijlenpakketje of kanonslag van de aldi DE ook onder illegaal vuurwerk namelijk:rolleyes:

We strijden allemaal voor dezelfde zaak maar ik ga toch even zeuren

Ik ben een beetje klaar met de term "illegaal vuurwerk", ja het is illegaal maar bovenal is het allemaal klasse F4 "Professioneel vuurwerk" wat bedoeld wordt. Misschien krijg je dan ook een andere discussie op gang?

Uiteindelijk valt een pijlenpakketje of kanonslag van de aldi DE ook onder illegaal vuurwerk namelijk:rolleyes:
Nou ja illegaal vuurwerk zoals rotjes en pijltjes is tot daar aan toe.

Maar ik dacht het zelfde als men de discussie nou is anders zou worden met de term zwaar professioneel, zogenoemde F4 vuurwerk, dan krijg het absoluut een andere draai. Ben het er helemaal mee eens.

Wel goed dat er tegengeluid is en een offensief is begonnen.

Mooi en duidelijk artikel. Maar ieder artikel dat ik tegen kom dat zich uitspreekt tegen een verbod ben ik al heel blij mee.
Hoe meer tegengas hoe beter

Dat wordt een show met lasers en drones, is net zo leuk joh! En iedereen in het publiek krijgt een papieren zak die ie mag opblazen en dan bepaalt Ricardo Caballer wanneer iedereen die mag laten klappen.

Jaar erop moet de zak van gerecycled papier zijn, omdat het anders zielig is voor de bomen.

Die papieren zak moet helemaal in de ban want de dieren schrikken ervan ..........

Ach er zijn ook al tal van voorbeelden te vinden waarbij drones mensen in het publiek hebben verwond

Ja het is goed dat er tegengeluid wordt gegeven. Beter laat dan nooit.

Maar wat ik tenen krommend vind is dit stukje.

(Citeer)
Maar Groeneveld vindt dat de branche ook de hand in eigen boezem moet steken. Bij een steekproef van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) kwam ruim veertig procent van het geteste vuurwerk eind vorig jaar niet door de keuring. Dat was twee keer zoveel als een jaar eerder. ,,De veiligheid van ons eigen verkochte vuurwerk moet worden opgekrikt. Daar zijn wij verantwoordelijk voor.”

Ik krijg hier fckng te kriebels van!
We weten allemaal dat de inspectie zo onzinnig is als de pest.
En nu gaat hij het goed praten omdat hij bang is voor een verbod dus inkomsten verlies.

Ja het is goed dat er tegengeluid wordt gegeven. Beter laat dan nooit.

Maar wat ik tenen krommend vind is dit stukje.

(Citeer)
Maar Groeneveld vindt dat de branche ook de hand in eigen boezem moet steken. Bij een steekproef van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) kwam ruim veertig procent van het geteste vuurwerk eind vorig jaar niet door de keuring. Dat was twee keer zoveel als een jaar eerder. ,,De veiligheid van ons eigen verkochte vuurwerk moet worden opgekrikt. Daar zijn wij verantwoordelijk voor.”

Ik krijg hier fckng te kriebels van!
We weten allemaal dat de inspectie zo onzinnig is als de pest.
En nu gaat hij het goed praten omdat hij bang is voor een verbod dus inkomsten verlies.
Dit is zo typerend voor de branche,... ze slopen hun eigen branche. Deze hele opmerking heeft niks met de reden voor een verbod maken oftewel je geeft de tegenstanders nog meer munitie om te schieten.

Jullie moeten niks maar probeer het eens van een andere kant te bekijken. Als de branche nu dit niet zelf benoemd en de hand in eigen boezem steekt krijg je dat op een andere manier in het debat om de oren. Plus, het zijn de feiten, geen fabels. Of je het er nu mee eens bent of niet. Ook politici kijken naar de feiten en niet naar de details. Ik vind het meer dan slim om dat in deze tijden nu zo zelf te uiten.

Jullie moeten niks maar probeer het eens van een andere kant te bekijken. Als de branche nu dit niet zelf benoemd en de hand in eigen boezem steekt krijg je dat op een andere manier in het debat om de oren. Plus, het zijn de feiten, geen fabels. Of je het er nu mee eens bent of niet. Ook politici kijken naar de feiten en niet naar de details. Ik vind het meer dan slim om dat in deze tijden nu zo zelf te uiten.
Ik niet, want stel ze krijgen het nu voor elkaar om een verbod af te wijzen. Dan is dit een aanknopingspunt voor de volgende ronde om het weer aan de kaak te stellen en een verbod te creëren

Dit is zo typerend voor de branche,... ze slopen hun eigen branche. Deze hele opmerking heeft niks met de reden voor een verbod maken oftewel je geeft de tegenstanders nog meer munitie om te schieten.
Hebben ze gewoon maling aan.
Kijk maar eens naar de nieuwe artikelen van Lesli.
Het gros is gericht/voor de Duitse markt.

Back
Bovenaan