Nog geen vuurwerk aangetroffen bij eerste grenscontrole van het jaar in Goirle, wel a

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De dagen worden weer korter, het wordt kouder: het einde van het jaar komt in zicht. Voor een deel van de Nederlanders is dit de periode om naar België te rijden voor een partij buitenlands vuurwerk. De politie controleert daarom woensdagmiddag voor het eerst dit jaar op vuurwerk op de grens bij Goirle. Er werd echter nog niks gevonden.

Dat laat een betrokken agent desgevraagd weten. ,,Wij merken dat men vroeger en vroeger buitenlands vuurwerk koopt. Om dat nu al tegengaan voeren we vandaag deze eerste controle uit.”

Vuurwerk werd er echter nog niet aangetroffen, al is de vuurwerkcontrole aan de Turnhoutsebaan, bij de grens met België, nog bezig.

Wel aanhoudingen
Wel zijn er personen aangehouden voor het negeren van een stopteken, het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs en vanwege openstaande boetes.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/nog-g...gen~afad7f42/?referrer=https://www.google.nl/

toch mis ik soms nog wel eens de topics met de zenuwachtige mensen die daar maar bleven vragen of het riskant was dan of dan te gaan :copper:

Vroeger had Bex spionen die de grensovergangen patrouilleerden en dan aan aan hun klanten doorgaven welke overgangen "vrij" waren :cool::yes: vroeger was alles beter :D

Ik dacht juist, dat de politie geen capaciteit heeft, om bij de grens te controleren. Ze hebben het natuurlijk drukker met echte serieuze zaken op echt crimineel gebied.
Ik heb dat nooit begrepen... op tv zie je dat de politie kampt met onderbezetting, maar voor burgertjes betrappen op vuurwerk kopen over de grens hebben ze wèl tijd.

Raar want het meeste wat ze in belgie hebben is goedgekeurd nl vuurwerk op de knallers matten en vuurpijlen na

De achtergrond is iets anders, naast de illegale stukjes vuurwerk (knallers).
Het vervoerdn in Nederland is simpelweg verboden, en hoeveelheden spelen natuurlijk ook mee.

Dat dat potje in Nederland legaal is, is leuk, maar als je het nu nog niet voorhanden mag hebben schiet je er niets mee op

Vroeger had Bex spionen die de grensovergangen patrouilleerden en dan aan aan hun klanten doorgaven welke overgangen "vrij" waren :cool::yes: vroeger was alles beter :D

Haha mooie trip down memory lane, pakte die verkoper de telefoon. Belde hij even rond, en je kreeg je route. GE-WEL-DIG

yup inderdaad, ik weet dat nog wel dat ze je bij Alpeco alles konden vertellen hoe terug te rijden.
Echter was dat ook de tijd dat je er nog alles kon kopen :angel:
Ik mis die tijd, zucht...………… :cry:

Back
Bovenaan