Nile Crocodile [Fontein]

genius

VWC lid
Artikelnummer: 8316
Artikelnaam: Nile Crocodile
Bruto Gewicht: 0,6 kg
Netto Kruitgewicht: 250 gram
Effectomschrijving: Golden Iron Fountain with Blue Flame
Tube diameter: 45 mm
Kartoninhoud: 20/1
Tijdsduur: ca. 60 sec.
Stijghoogte: ca. 6 meter
Adviesprijs: 20,00

8316 FF2-45BG200.jpg

Moet zeggen dat ik dit toch (praktijkervaring) een kleine tegenvaller vond. Mijn verwachtingen van de zilveren variant zijn vele malen groter.

Ik denk dat het meer de eigenschap van dit specifieke item is. Het oogde wat steriel, een beetje als een XL ijsfontein. Ik persoonlijk vind het mooi als de sparks ook op de grond landen maar dat is bij deze zeker niet het geval.

Uiteraard is het een kwestie van smaak! De hoogte was absoluut OK.

Dank voor de toelichting :)

Het gevoel om voor 12,50-20,00 naar een grote ijsfontein te kijken, lijkt me niet heel tof :bonk:

Ziet er toch wel echt uit als een dikke ijsfontein :D

Maar de zilveren is wel duidelijk beter

Dat geluid is wel echt briljant. Hoogte ook maar idd jammer dat de esters niet zo vallen als bij de zilveren maar je ziet dat verschil tussen goud en zilver vaker

Is dit niet de fontein uit de Komodo dragon?
Lijkt me niet. Mag geen 250gr in 1 fonteincompartiment. Duur is korter in de Komodo, die totaal 300gr heeft met 8 x 30mm schoten...zijn die 15gr p/sh, zit je voor de fontein op 180gr. Eerder dus 8x 20gr + 140gr fontein (150gr is hier toch max?). Grondstoffen wel duidelijk zelfde, zelfde brandtijd van het goud.

Lijkt me niet. Mag geen 250gr in 1 fonteincompartiment. Duur is korter in de Komodo, die totaal 300gr heeft met 8 x 30mm schoten...zijn die 15gr p/sh, zit je voor de fontein op 180gr. Eerder dus 8x 20gr + 140gr fontein (150gr is hier toch max?). Grondstoffen wel duidelijk zelfde, zelfde brandtijd van het goud.

Max. 100gr per compartiment in NL, dus 8x 25g voor de schoten dan.

On topic, vond het een mooie fontein om lekker van te genieten. Hoogte is prima, blauwe vlam is intens. Maakt verder niet echt een blijvende indruk.

Denk dat je beter de original eigen merk fonteinen kan hebben maar ik beoordeel dat van een filmpje. De eigen merk fonteinen heb je zonder aanbieding voor 6 euro ps!

Ik heb deze samen met de cuban crocodile gehad, maar in real life gaat deze je verrassen! Hele sjieke combinatie, lange brandduur en super hoogte. De Cuban crocodile vond ik persoonlijk ietsjes beter, maar ik hoop er van beiden 2 stuks te halen weer van het jaar. Maakte indruk op iedereen en geschikt voor het hele jaar, top!

Wat wel meetelt is dat ik ze in de aanbieding had voor 12.50 p.s.

Erg mooie fontein. Mooie tijdsduur, mooie gouden sterren en prima blauwe vlam. De prijs is wel een dingetje, zonder aanbieding laat ik hem toch staan.

Back
Bovenaan