NIEUWSVerbod op particulier vuurwerk in Arnhem afsteken

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De meerderheid in de raad heeft deze week een motie van CDA aangenomen waarin een verbod gaat komen op het afsteken van particulier vuurwerk. Als compensatie moet er een centrale vuurwerkshow komen op de Rijn.

Ook wil de gemeenteraad dat het college in gesprek gaat met de ministerie over een vuurwerkverbod. Op dit moment is er alleen een verbod op pijlen en knalvuurwerk. Met één stemverschil heeft de motie het uiteindelijk gehaald. Naast CDA heeft ook GroenLinks, Arnhemse Ouderenpartij, ChristenUnie, D66 en Partij voor de Dieren voor de motie gestemd. De VVD, DENK Verenigd Arnhem, PvdA, SP, Arnhem Centraal en PVV hebben tegen gestemd. Als de Arnhem Centraal-raadslid Manders en PVV-fractievoorzitter Verheij aanwezig waren bij de raadsvergadering, had de motie het niet gehaald.

Niet te handhaven
De burgemeester waarschuwt de raad voor het handhaven van de motie. Mensen kunnen wel in de winkels in Arnhem kopen, maar niet aansteken. Ook is het vuurwerk makkelijk te koop in Duitsland. De vraag is of de gemeente genoeg politie en handhavers heeft om de stad te controleren.

http://houvanarnhem.nl/verbod-op-particulier-vuurwerk-in-arnhem-afsteken/

Te schandalig voor woorden... het is immers niet te handhaven en ten tweede er was al geen budget meer voor de kermis laat staan voor de vuurwerkshow wat normaal ook bij de opening aanwezig was van de kermis...

En dan willen ze wel een algemene show organiseren? :bonk:

Helemaal gek geworden in de gemeente raad... dat wordt maar een ander gemeente opzoeken om oud en nieuw te vieren..

Te schandalig voor woorden... het is immers niet te handhaven en ten tweede er was al geen budget meer voor de kermis laat staan voor de vuurwerkshow wat normaal ook bij de opening aanwezig was van de kermis...

En dan willen ze wel een algemene show organiseren? :bonk:

Helemaal gek geworden in de gemeente raad... dat wordt maar een ander gemeente opzoeken om oud en nieuw te vieren..

Ik zelf woon in schuytgraaf en ga afsteken naast fortvier op de Grote Molenstraat (100m) Elst.

Zijn er meer mensen die interesse hebben? (Zelf schiet ik voor een euro of 1200 weg)

Laatst bewerkt:
95A6E0E1-5976-4DA0-B758-08F94B2F3C89.jpg
Hier de locatie. Goed bereikbaar, open, geen directe omwonende en daarmee veilig voor de liefhebbers.

Laatst bewerkt:
F1C00074-660E-489F-BC46-4A81BF085DE4.jpeg
Ik ben het nagegaan bij de Burgemeester zelf of er vuurwerkzones worden ingelast. Antwoord is nee. Dus idd naar aanliggende gemeenten en samen er een mooi vuurwerk feest van maken.

Ik zou onderstaande bord opzoeken en er 1 meter vanaf gaan staan, wel aan de juiste zijde natuurlijk, hahahaha. Eens lekker een avondje los gaan met wat liefhebbers op oudejaarsavond.

7150A458-ABC0-4528-A7EE-A79215E51787.jpeg

Is een verbod alleen binnen de bebouwdekom? Of mag je binnen een gemeente niet stoken? Anders werkt dit helaas niet... —> gemeente zegt het eigenlijk al.
Stoken van 1800 tot 0200 op deze locatie! (Ik ben relatief nieuw hier maar snap regelgeving) graag reacties van geïnteresseerden.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan