Nieuwjaarstoespraak door in het wild levende dieren.

in mijn woonomgeving liggen een aantal kersengaarden, waar in het groeiseizoen wel 2 mnd lang om de zoveel minuten een knal te horen is om de vogels uit de bomen te jagen. Dat mag dan zeker wel?

Daar wennen spreeuwen aan, want die houden van kersen, enz aan.
Dus na een week helpt zo'n gaskanon ook niet meer.
Dus dat ,,trauma'' wat vogels krijgen van vuurwerk, moet je echt met een korreltje zout nemen.

En deze kerel heeft ze wel allemaal op een rijtje? Die heeft volgens mij een paar draadjes los, en daar hebben we meer voor nodig dan een plakbandje om dat te fixen...

beste vogels, egels, en hazen .
364 dagen per jaar willen we heus wel om jullie denken maar op de laatste dag van het jaar hebben jullie gewoon pech omdat we dan graag feest willen vieren .
ik kan mij niet voorstellen dat jullie geen feestje bouwen in het bos als de lente weer begint .

En trouwens onweer is toch ook niet leuk !?

:D:D:D

Dus volgens deze bomenknuffelaar ga je de konijnenziekte en jacht op klein wild voorkomen door een verbod op consumentenvuurwerk? :bonk: Die vent is :frusty:

Daar wennen spreeuwen aan, want die houden van kersen, enz aan.
Dus na een week helpt zo'n gaskanon ook niet meer.
Dus dat ,,trauma'' wat vogels krijgen van vuurwerk, moet je echt met een korreltje zout nemen.

Om hier op in te haken, ik heb een aantal jaren tig meldingen gemaakt van dit geknal wat destijds iedere 5 minuten vanaf 7 uur 's ochtends begon en dat voor 2 maanden lang. We schrokken er van wakker, katten gestressed etc.... denk je wat de gemeente zegt? Juist die laten het toe, blablabla, ga ik met O&N voor die deur stoken heb je gelijk politie op je dak.

Bliksem en donder knallen tien keer harder dan vuurwerk. Kan ook nog eens zeer gevaarlijk zijn voor wilde dieren. Wat gaan wij hieraan doen. Een dak boven Nederland installeren?

Ik word gewoon bang van zulke enge mensen. Enge gedachtes hebben ze.

Back
Bovenaan