Nieuwe vuurwerkbesluit 2011 gaat definitief nog niet door

ylke

VWC lid
Het nieuwe vuurwerkbesluit wat zou komen per 1 oktober 2011 gaat niet door, alles blijft bij het oude vuurwerkbesluit.
Heb deze info net vernomen, de vergadering is net afgelopen,verdere info volgt.

Houdt dus kort in dat men geen 25 kilo mag meenemen, maar gewoon 10 kilo.
Geen 500 kilo in bij de verkoopbalie maar gewoon zoals nu 250kilo.

Info volgt.

Dat zijn de berichten waar we weer echt vrolijk van worden :sad:

Lang leve het bureaucratische Nederland het land met de minste regels en wetten :bonk:

Ja ja en vraag ik me af hoe het in de toekomst gaat verandere!
Alles blijft gewoon bij het oude!
Hoop opheff om nix dus!

Dit had ik al ergens opgevangen inderdaad. Tja, dat was wel te verwachten. Wel erg jammer en lastig.

Mischien een idee voor de branche vereniging om een motie van wantrouwen in te dienen.
Het gaat toch echt helemaal nergens meer over.
Mischien een idee om in plaats van alleen het vuurwerkbesluit ook de personen/instanties die het moeten beslissen op de schop te nemen.
Wat een triest bureaucratische vertoning weer.

hmmzz,

Het kost idd veel geld om dit alles te onderzoeken. En om dan vervolgens er niets mee te doen dit jaar is wel jammer.
misschien dat ze het komend jaar meenemen zodat niet alles voor niets is geweest.
greetzzz

En het verbaasd mij eigenlijk helemaal niets alhoewel ik dit toch niet meer had verwacht, in mijn ogen was dit besluit namelijk al kannen en kruiken en ging ik er al vanuit dat we 25 kg per persoon mee konden gaan nemen. Helaas heeft politiek Nederland weer eens iets anders besloten. Triest weer :bonk:

... heeft politiek Nederland weer eens iets anders besloten. Triest weer :bonk:
Zou het de overheid zijn die dit heeft geblokkeerd? Ik ben erg benieuwd naar de complete informatie. Zou niet de eerste keer zijn dat de branche zelf aan de noodrem trekt om bepaalde redenen ...

Op diezelfde manier zijn wij namelijk destijds ook de 1000-grammers misgelopen ...

Cameo

Zou het de overheid zijn die dit heeft geblokkeerd? Ik ben erg benieuwd naar de complete informatie. Zou niet de eerste keer zijn dat de branche zelf aan de noodrem trekt om bepaalde redenen ...

Op diezelfde manier zijn wij namelijk destijds ook de 1000-grammers misgelopen ...

Cameo

ik heb ook ergens gehoord dat wij daarom ook geen 25 gram per schot hebben.

hmmzz,

Het kost idd veel geld om dit alles te onderzoeken. En om dan vervolgens er niets mee te doen dit jaar is wel jammer.
misschien dat ze het komend jaar meenemen zodat niet alles voor niets is geweest.
greetzzz

En het mooie is, wie betaald alles? Juist...
Wat krijgen we ervoor terug, helemaal NIETS.
Dat ze gewoon even die wet veranderen als je al zover bent.
Wat een zeikzakken zeg.

Onderwerp: BELANGRIJK: GEEN WIJZIGING VUURWERKBESLUIT IN 2011
Urgentie: Hoog

Beste mensen,

Ik heb helaas, helaas een zeer vervelend bericht. Ondanks alle gedegen voorbereidingen om de wijzigingen van het vuurwerkbesluit zo ongeschonden door de adviesrondes heen te loodsen, hebben zowel de Raad van State als de Europese Commissie fundamentele opmerkingen over deze wijzigingen geplaatst. Het gevolg is dat het absoluut onmogelijk is om de wijzigingen nog dit jaar (2011) in werking te kunnen laten treden. Ik kan nu zelfs geen nieuwe datum noemen waarop de inwerkingtreding zou kunnen gaan plaatsvinden. Daarvoor moeten eerst de eind vorige week ontvangen stukken worden bestudeerd. Ook heb ik nog geen beeld van de precieze gevolgen van deze hobbel, maar ik wilde jullie dit zo snel mogelijk laten weten.

Ik heb getracht zo veel mogelijk mensen deze mail te sturen, maar aarzel niet om het bericht verder te verspreiden. Daar is het belangrijk genoeg voor!

Zo kregen wij het over de mail.

Ok nouja goed nieuws is dat niet het hele plan de prullenbak in hoeft en het nieuwe besluit alleen aangepast moet worden...

Is er ook bekend gemaakt op welke punten het nieuwe besluit is afgekeurd?

Back
Bovenaan