Nieuwe regels voor vuurwerk op komst

nieuwe regels voor vuurwerk op komst

nieuwe regels voor vuurwerk op komst

kijk in nederland kan niks, zogenaamd is dat heel logisch maar waarom kan dat wel in fr, sp ,pl , tsh, enz het heeft nikks met veiligheid te maken ze willen gewoon mensen kunnen naaien dat vind ik. zou ik vuurwerk uit het buiteland hebben dan zou ik nog niks slopen, en op de hoop dat iedereen meewerkt en dat meschien ooit ook iets zwarder vuurwerk op de markt mag komen maar in nederland overdrijven ze te veel :bonk: en mensen moeten zelf ook eens uitkijken plaats van dat de regiring alles regelt :sad:

weet je de mensen zegen wel dat het te vroeg afgaat maar op de verpakking staat tog zo duidelijk niet in de hand houden echt hoor wat ........

voor de mensen die "bang" zijn dat dit slecht uit zal pakken (Want ja, zelfs als we hier dan iets meer zouden mogen kan het slecht uitpakken aangezien de omringende landen dan minder mogen en wij dat ook merken)

Wees gerust, de harde knallers, pijlen, en shells zullen echt niet verdwijnen. Zelfs als er een totaalverbod op vuurwerk komt, die ook nog eens wereldwijd zou gelden, blijven de shells en knallers toch wel.

Cocaïne komt ook met duizende kilogrammen per jaar langs de grens in Nederland, dus vuurwerk zal ook nooit een probleem worden :D

Als deze richtlijn ervoor gaat zorgen dat bijvoorbeeld italië ook geen knallers meer mag verkopen/produceren betekend dat echt niet dat ze ook daadwerkelijk niet meer gemaakt worden.

Zolang er vraag naar iets is, maakt niet uit of het legaal of illegaal is, blijft de productie van dat iets ook bestaan. Wellicht zal het wat duurder worden als het ook illegaal geproduceert moet worden maar dat is het wel.

En een voordeel is, dat wanneer er in europa één regelgeving gaat gelden met betrekking tot vuurwerk, dat de hoge piefjes in den haag heerlijk rustig in de illusie zullen leven dat er geen illegaal vuurwerk meer het land binnen komt want ja: "Al die zware bommen en granaten die belgie, duitsland, polen, italie enz enz eens hadden bestaan niet meer!"

Met andere woorden, dan kunnen wij veel relaxter ons zware werk stoken denk ik:)

Niet dat ik illegale handel toejuig, absoluut niet, alleen vind ik dat men niet moet vragen waarom mensen illegaal handelen in iets wat verboden is en veel vraag naar is, ik vind dat we ons af moeten vragen waarom het uberhaubt al illegaal is. Over iets wat illegaal is heeft niemand controle, dus legaliseren en reguleren is vaak de beste oplossing, of het nu om drugs of vuurwerk gaat!

(*hehe, ah heerlijk weer even kwijt te kunnen wat er in je hoofd rondspookt na een lange tijd "weg" geweest te zijn*:p)

Groets,

Spookje:angel:

nederland en belgie gaan in de loop van de tijd de regels steeds meer naar elkaar toetrekken.

waar ik voor pleit , en volgens mij het enige verstandige in nederland , dat mensen vanaf 16/18 een vuurwerkbewijs halen , alleen met dat bewijs kan je het kopen en afsteken. wie iets vernield word het bij ingenomen. controles erop dat je er een hebt, het bewijs geld natuurlijk alleen voor zware cakes , pijlen , eventueel kleine shells . het kleine spul voor iedereen toegankelijk maken.

een soort van vroeger in belgie waar je met kvk bewijs spullen kon kope

Een vuurwerkbewijs.... Gaat nooit gebeuren en is ook onhaalbaar. Wie moeten dat gaan controleren als jij aan het afsteken bent? Half Nederland loopt buiten.
Er word nou al zo veel illegaal vuurwerk gekocht en waarom zou dat veranderen als je een vuurwerkbewijs kan halen?

Daarnaast krijg je een hele nieuwe handel. Mensen die dan een 'vuurwerkbewijs' hebben gaan zelf ook handelen naar mensen die het niet hebben, daar kan je de klok op gelijk zetten.
Het KVK verhaal van eerder was ook een lachertje, wij reden vroeger ook naar België met een KVK papiertje. Gewoon simpel een eenmanszaakje elk jaar opstarten vuurwerk halen en de hele brut zo snel mogelijk opzeggen anders zat je elke periode weer nul-aangiftes te versturen, kost haast niks en kan iedereen doen en is in 15min afgehandeld.

Nee zoiets leverd helemaal niks op.

Er is geen illegaal vuurwerk.

Er is geen legaal vuurwerk.

Er is alleen vuurwerk!

de rest is propaganda garnituur voor de burgertjes onder de kroon en haar zetels.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat zon profblok beter staat dan zon klein sierpotje. een profblok heeft er ook nog een kartonnen doos omheen. dus die schoten blijven wel recht en gaan niet zomaar stuk. En de normale 500 grams potten van 30 shots ofso knalt net zo hard. want ik las wel is ergens dat profblokken harder knallen. nou de silver salute gaat toch echt een stukkie harder. Ik vind de profbloks veiliger

Dames en heren,

Het nieuwe vuurwerkbesluit staat Hier online.
De 10 kg regel staat er nog steeds in, maar ook wat doorvoeringen van CE-regels zoals de 3 klassen met bijbehorende leeftijden e.d.
Morgen lees ik deze wel wat aandachtiger door.

Hee,

Ooit ging hier de ronde dat er vanaf dit jaar legaal grondbloemen, flashingdemons en knetterlint het hele jaar door verkocht en afgestoken mocht worden.

Mijn vraag is want ik kan het nergens vinden. Klopt dit ook?

alvast bedankt,

Vuurpijl

Back
Bovenaan