Nieuw op de markt : oude knallers van weleer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig hoor. Daar wil ik wel een paar doosjes van hebben.Grijs lont zal er denk ik niet aan zitten.
Davidh, als het door gaat en ze zijn alleen in België te koop, pik me dan maar op,dan ga ik als je het goed vind gezellig met je mee.:wink:

Ik heb nog een boel van deze oude knallers :)
En oude autro's die nog goed knallen en snipperen

Dat geef ik er ook met alle liefde voor uit maar dan moet de knal wel gelijkwaardig zijn, voor de plofjes van nu vind ik het teveel geld. Knal, label en grijze lont ... Let my dreams come through :wink:

Ik moet altijd wel een behoorlijke knal hebben met oud en nieuw maar toch neem ik er altijd wel golden dragons bij al is het alleen maar voor het VROEGER gevoel.als ik wat van dit spul kan scoren zit dit er ook bij om af te wisselen met de tofee's en supero's echt lekker lijkt mij dit spul.

Oh man....ik word gewoon helemaal blij als ik naar die labels kijk.
Ben ook alweer 34 dus ja.

Als dit op de markt komt,Belgie en of Nederland hoe dan ook deze komen in huis!!

Enne..........grijs gedraaid lont AUB!!!

voor de knal hoef je ze niet te kopen, maar voor de verzamelaars erg leuk!
ik zou ook wel zo,n pakketje willen hebben.

Leuk dat jr nu al zegt dat de knal flut is, terwijl ze nog geeneens in productie zijn. Iets afwachtendere houding mag wel. Want de DJF's uit belgie knallen ook best aardig.

Oh man....ik word gewoon helemaal blij als ik naar die labels kijk.
Ben ook alweer 34 dus ja.

Als dit op de markt komt,Belgie en of Nederland hoe dan ook deze komen in huis!!

Enne..........grijs gedraaid lont AUB!!!

Grijs lont... Uit historisch punt: ja, maar uit veiligheid: nee. Geef meer weigeraars. Buiten dat dat zonde is kan het ook mis gaan. Even uitgaande van de aardige klap a la DJF. Zal niet zeggen dat het vingertjes kost, maar zeer doet het sowieso.

Ik ga er even vanuit dat dit product,gemaakt word voor de echte liefhebbers en puur uit nostalgie.
Hierdoor is grijs gedraaid lont geen enkel probleem wat veiligheid betreft,want "wij"weten wel hoe we er mee om moeten gaan.

En daarbij,de djf thunder gaat inderdaad lekker,maar...zo waren de astronauten van vroeger ook,en ja er knalde er wel eens 1 in je hand,wat even pijn deed,maar verlies van vingers kwam niet voor.

Ik ga er even vanuit dat dit product,gemaakt word voor de echte liefhebbers en puur uit nostalgie.
Hierdoor is grijs gedraaid lont geen enkel probleem wat veiligheid betreft,want "wij"weten wel hoe we er mee om moeten gaan.

En daarbij,de djf thunder gaat inderdaad lekker,maar...zo waren de astronauten van vroeger ook,en ja er knalde er wel eens 1 in je hand,wat even pijn deed,maar verlies van vingers kwam niet voor.

Dat laatste is precies wat ik zeg. Heb er zelf ook geen bezwaar tegen, tegen dat grijslont. Maar de gemiddelde berichten van weigeraars en knallers die in handen knallen zie ik alweer voorbij komen. Media is imo toch wel verandert in die tijd.

Maar ook met visco zijn die nogsteeds juweeltjes denk ik, of niet?

Volgens mij moet grijs visco zeker mogelijk zijn. Dat zou idd nog mooier zijn. Al ben ik met groen visco ook wel tevreden.:wink:

Dat laatste is precies wat ik zeg. Heb er zelf ook geen bezwaar tegen, tegen dat grijslont. Maar de gemiddelde berichten van weigeraars en knallers die in handen knallen zie ik alweer voorbij komen. Media is imo toch wel verandert in die tijd.

Maar ook met visco zijn die nogsteeds juweeltjes denk ik, of niet?

Mag grijs gedraaid lont voor knallers nog wel tegenwoordig???

Denk het niet omdat het toch wat zwakker en iets gevaarlijker kan zijn ? Denk aan breuken en kruit wat eruit loopt ?

Jawel hoor, in de 70s en 80s waren de knallers met BP erg gewild door de diepe donkere dreun ipv de felle gemene tik die flashkruit knallers geven. Let wel: Toen lette men niet op een gram meer of minder, de grotere maten knallers hadden 6 tot wel 10 gram kruit aan boord. De grote hadden zwartkruit, de kleinere flash over het algemeen.

Enne, zwartkruit heb je in zóveel kwaliteiten; van die prutsrommel die in NL rotjes zit tot en met de 'edel' kruitsoorten die classic sportschutters in hun antieke wapens gebruiken om maar een voorbeeld te noemen.
De mooiere knallen komen van BP, alleen is dat te duur en omslachtig om er nog betaalbaar knalvuurwerk mee te maken. Flash is dan veel praktischer in een product waarvan de prijs zo laag mogelijk moet zijn.

Deze knallers zijn bedacht door Francois van kanonslagen.com, ze zijn gebaseerd op de Golden Dragon, dus met (1 gram toch?) flashkruit. Dus alleen voor Belgie. Grijslont is járen geleden geprobeert te herintroduceren maar is te onveilig bevonden volgens hedendaagse maatstaven. Door vonken kan het lont overslaan en er zijn meer weigeraars als met visco.

Laatst bewerkt:
er staat mij iets bij dat Hardix al eerder oude knaller op de markt wou brengen .
klopt dat .
volgens mij was dat in 2008

er staat mij iets bij dat Hardix al eerder oude knaller op de markt wou brengen .
klopt dat .
volgens mij was dat in 2008

Klopt, maar dat werd niks.
Waren gewoon kleiploppers, maarja wat moest je ervan verwachten.
Het label gaf wel die oude sfeer terug, maar als je ze afstak was je toch weer teleurgesteld. :shy:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan