Neon Maroon

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 1905
Artikelnaam: Neon Maroon
Bruto Gewicht: 9250 gram
Netto Kruitgewicht: 1105 gram
Aantal Schoten: 100sh - COMPOUND
Effectomschrijving: Zo kleurrijk is de hemel nog nooit geweest! 100 shots compound met 1,5 kilo kruit!
Tube diameter: 25mm
Kartoninhoud: 2/1
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €149,00
Voorverkoopprijs: €99,00

O.a. te koop bij: Vuurwerkmania.nl

1905_Neon_Maroon_Vuurwerkmania-kopiëren.jpg

Wij danken Vuurwerkmania voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt:
Dezelfde fout maken ze al jaren. Ook bij de Extacy of gold box. Achteraf bleek deze box ook maar 1100 gram te bevatten

Zeer benieuwd naar deze box, we hebben al een klein stuk van de box mogen bekijken tijdens een bezoek, en dat zag er zeer gaaf uit.

100 tot 150 euro voor 1100 gram kruit, 11 gram per schot. Nee, dat is echt te duur. Voor dat geld kan je makkelijk 2000gram kruit krijgen, 20 tot 25 gram per schot. Ik ga verder zoeken, tenzij mooie freakactie. Wel benieuwd naar het filmpje;) red Maroon vond ik wel mooi. Rood label snap ik niet, mocht kleurrijker.

Hoe kom je dan bij die 100 tot 150 euro? Met een voorverkoopprijs van €99,00.. Reken er een openingsactie van Mania, of freakactie bij en je komt ergens tussen €70 - €80. Prima prijs lijkt mij.

Hoe kom je dan bij die 100 tot 150 euro? Met een voorverkoopprijs van €99,00.. Reken er een openingsactie van Mania, of freakactie bij en je komt ergens tussen €70 - €80. Prima prijs lijkt mij.

Ik denk dat Sparkle op de adviesprijs doelt, deze staat inderdaad op 149 euro. Daar zal hij echt, voor ons, niet verkocht gaan worden. Dat zal 99 euro worden en dan een leuke actie er overheen en je komt op een hele andere prijs idd.

Voor 80 of eronder is het "redelijk". Ik vind de prijzen van compound soms wat overdreven worden. Voor een I-Shape 500 gram is de ADVIESprijs bij vuurwerk mania gemiddeld 40 a 50 euro. Volgens mij zou je als je meer vuurwerk in 1 door koopt, de gemiddelde prijs moeten dalen (Minder handling kosten). Dat een chinees een paar cakes aan elkaar moet schakelen, is in kosten niet veel meer (kosten arbeid 1 a 2 euro?). De rest is marge op de compound. 80/90 euro adviesprijs is dus redelijk, het zijn immers 2x 500 gram (en een beetje) aan elkaar geknoopt. Noem mij kritisch, maar dit jaar ga ik er in elk geval meer op letten. Jammer dat de markt van 500 grammers kleiner wordt, maar vanuit de leveranciers snap ik dat wel. Een doos voor 1,5 to 2x keer de prijs verkopen is veel luceratiever. Voorbeeld: de MEGA 6 - STAR ASSORTED (6 losse cakes) van vuurwerk mania is 90 euro (150 advies), en krijg je 2560 gram kruit (2,3 keer zoveel kruit). Ik snap ook dat bepaalde effecten duurder zijn om te maken, maar dit is vrij ruim. Het was niet zo lang geleden dat ik voor 100 euro 2kg kruit kreeg. Ander voorbeeld: The Branco van Evo met een W shape effect (Duurder) is 189 adviesprijs/130 reguliere prijs voor 2kg kruit. Dit is Neon Maroon is 1,5 keer duurder voor een I-shape (150/100). Kortom, ik blijf bij mijn statement dat deze doosjes vrij duur zijn. Als er nou echt 1,5 kg kruit in zat zoals in de beschrijving....

Sorry voor mijn lange betoog, maar ik moest het toch even kwijt, ik merk dat de kosten van vuurwerk soms erg zijn gestegen. Ik suggereer weer meer on-topic over de betreffende cake te gaan!

Compound heeft als extra kosten een dubbele keuring en een plaat onder het vuurwerk + bij komende arbeid. Dus het is wel degelijk duurder, maar het verklaard verder niet sommige prijzen. Er zijn ook veel meer factoren die meespelen, zoals de grootte van de inkoop. Ook de marketing die VuurwerkMania gebruikt ( die is echt heel degelijk ). Alles wordt uiteindelijk doorgevoerd in een product en dan komen ze op de 'actieprijs' uit van €99,-. Dat de adviesprijs puur een marketingstechnisch en psychologisch ding is geworden sinds een paar jaar, dat weet iedereen wel. Die ( verzonnen ) adviesprijs betaalt verder niemand.

Persoonlijk reken ik cakes/compounds altijd om naar wat ik betaal per gram :rolleyes: ik betaal liever niet meer dan 0,05 per nem/gram. Alleen als het effect echt heel dik is dan wil ik wel eens iets meer betalen maar liever niet... dus boven de 55,- zou ik 'm laten staan. Persoonlijk dingetje...

Wat betreft de 'extra' kosten voor het maken van een compound. Die zijn verwaarloosbaar de hoge prijzen worden voormalijk bepaald door de importeurs. Niet door de chinese arbeids en fabricage kosten. De dubbele kosten voor keuringen vallen volgens mij vaak welmee omdat een compound uit al bestaande cakes bestaat die vaak ook los worden verkocht en vaak al gekeurd zijn. Misschien een leuk topic... herken de losse cakes in een compound...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan