MUSEUMDVD 2010 - "We moeten een mat!" (trailer)

Jongens mijn complimenten, jullie hebben het weer voor elkaar. Een geweldige dvd met veel sfeer en lol. Mooie opnames die altijd pakkend zijn. Als ik 1 (heel) klein minpuntje mag zeggen: de middagsessie met de thunderbomb matten vond ik persoonlijk iets te lang. Als jullie het met chinese rollen hadden gedaan was het voor mij leuker geweest omdat de snelheid van T.B matten veel te langzaam is.
Maar al met al een zeer mooie aanvulling van mijn dvd collectie.

Ps. waarom laten jullie het papier om de matten heen zitten? Deze zouden nog mooiere en gelijkmatiger lopen als dit verwijderd was.

Bedankt Silverpalm. Leuk dat je zo enthousiast bent en goed dat je met feedbackl komt. Daar hebben we bij eventuele nieuwe edities weer wat aan. :)

De scenes met de thunderbombmatten lijken inderdaad lang. Als ik je nu eens vertel dat ik ze al fors heb ingekort, dan begrijp je waarschijnlijk mijn probleem bij het monteren. Enerzijds doen de jongens hun best om alles er netjes op te zetten. Anderzijds wil ik natuurlijk ook dat de kijker zich blijft vermaken. Het bronmateriaal van de grote ThunderBomb mattensessie was ruim 35 minuten lang (ruim een karton) :shocked: Ik moet het even uit mijn hoofd doen, maar volgens mij is dit teruggebracht naar ongeveer 11 minuten, waardoor ik met het wisselen van invalshoek geprobeerd heb de aandacht vast te houden van de kijker.

Nu is het ook weer zo dat ik reacties per email heb gekregen waarin men juist blij is met het uitvoerige beeldmateriaal bij Tom's Plaza (het mattenstookplekje). Kortom; het valt allemaal niet mee om het voor iedereen helemaal goed te doen, maar we doen gewoon onze stinkende best en waarderen eerlijke kritieken zoals de jouwe, Silver Palm. :cool:

Dan nog even over je vraag mbt het papier om de rollen. Dit is een hele discussie op zich onder de dudes. Misschien moeten ze daar zelf een keer op inhaken (Roel? Marty?). Maar ik heb begrepen dat de matten minder snel "uitknallen" als je ze ingepakt laat. Dit geldt dan met namen voor de TB matten.

Cameo

Geniale DVD van de museumgasten. Ik heb DVD 1 bekeken en sta echt te watertanden. Kan niet meer wachten tot we zelf weer zover zijn en we met een aansteeklontje voor de deur staan te stoken. Dit is de perfecte weergave van hoe een oudjaarsdag eruit ziet. Een goede complilatie van waarschijnlijk dagenlang beeldmateriaal van veel liefhebbers.

Ook de keuze van het vuurwerk vind ik persoonlijk heel goed. Je ziet veel verschillende knallers voorbij komen. Zowel uit Polen, Tsjechie, Belgie en natuurlijk Nederland. Dat laat ook zien dat Nederladnse knallers wel lekker kunnen snipperen. En natuurlijk de ontelbare grondbloemen met knal van GBV, heerlijke knal!

Binnenkort ook maar naar DVD nummer 2 kijken alleen wacht ik daar nog even mee omdat ik DVD 1 nog even allemaal moet opslaan, moeilijk te bevatten waneer er zoveel mooie fragmenten je TV scherm voorbij knallen!

Hulde voor het Nederlandse Vuurwerk Museum.

Dan nog even over je vraag mbt het papier om de rollen. Dit is een hele discussie op zich onder de dudes. Misschien moeten ze daar zelf een keer op inhaken (Roel? Marty?). Maar ik heb begrepen dat de matten minder snel "uitknallen" als je ze ingepakt laat. Dit geldt dan met namen voor de TB matten.
Cameo

De meeste TB matten worden inderdaad niet uitgepakt, laten we zeggen dat de 'eigenaar' van deze matten de ervaring heeft dat ze het dan beter doen en graag wil dat z'n matten door de club niet uitgepakt worden. Ook een stukje luiheid komt er bij kijken.. Ook zie je af en toe een afgeschoten blok op de overgang van de ene naar de andere mat staan, dit is om het vuur goed te doen overslaan volgens de 'eigenaar' van de matten. Zoveel mensen zoveel meningen.
Persoonlijk vind ik dat de meeste matten/rollen goed tot hun recht komen als je ze ophangt, sinds járen hebben we wel iets van een katrol/hijs constructie (vorig jaar een wel hele mooie met een 5 meter hoge 'galg'). Ik wil niets anders meer voor mijn rolletjes.
Dan natuurlijk ook van mijn kant dank voor de lovende reacties en kritiek puntjes.
Sommige cake's staan er half op, klopt, en dan zijn de ergste bloopers er nog uitgehaald, diverse 500grammers staan niet op de dvd omdat de camera volledig verkeerd stond bijvoorbeeld. De camera mensen zijn maximale liefhebbers en moeten een compromis vinden tussen vuurwerk afsteken (wat maar een paar uurtjes per jaar mag) en de camera bedienen. Het (zo veilig mogelijk) afsteken gaat voorop, daarna het camera werk.
Groetjes, Roel.

Arjan heeft tijdens ons bezoek bij Zena Pijnacker (december 2009) nog enkele leuke foto's gemaakt die hij me heeft toegestuurd. Ik heb ze in een album gezet, zodat iedereen kan meegenieten. Het was echt een supergezellige dag daar toen. :yes:

Hier zijn er een paar:

normal_DSC_0319.jpg

normal_DSC_0325.jpg

normal_DSC_0336.jpg

Klik HIER voor het gehele album in het Museum.

Groetjes,
Cameo

Ik moet helaas nog even geduld hebben,postbode is beetje lui volgens mij:P Maandag avond al verstuurd maar heb nog steeds niks. najaa als ik hem morgen maar krijg dan kan ik het hele weekend genieten:)

Ik moet helaas nog even geduld hebben,postbode is beetje lui volgens mij:P Maandag avond al verstuurd maar heb nog steeds niks. najaa als ik hem morgen maar krijg dan kan ik het hele weekend genieten:)

De batch van dinsdag zou nu bij iedereen afgeleverd moeten zijn. Direct als ik een bestelling completeer (en fysiek in de brievenbus heb gedaan) ken ik de status "verzonden" toe en krijg jij een bericht daarover per email. Heb jij dat berichtje al gekregen? Zo ja, dan is TNT inderdaad lui. Zo nee, dan moet ik 'm nog maken.

Zoals gezegd; ik doe oprecht mijn best en realiseer me dat velen zitten te popelen. Ben sinds vrijdag elke avond (behalve gisteravond ivm andere meer pappa-gerelateerde activiteiten) ermee bezig. Vanavond werk ik aan de volgende batch en hoop ik er weer tien op te kunnen sturen.

Voor de mensen die voor hun gevoel lang moeten wachten; excuus. Maar doe echt mijn best.

Groetjes,
Cameo

HEEEEEEEEERLIJKE DVD zeg, complimenten aan de vuurwerkmuseum dudes.

Wat gewoon het grote pluspunt van deze dvd is, is de sfeer die rondom de dvdbeelden hangt. Daardoor krijg je alleen maar zelf veel zin en zie je ook goed hoe je heerlijk kan genieten van de mooiste dagen van het jaar.

Misschien is ook leuk om dit jaar de aanloop naar oud&nieuw te filmen? Denk dat er ook wat projectjes worden gemaakt enzo, leuk denk om dit ook in beeld te brengen.

Maar iig bedankt voor een top dvd.

Ben nu net 3 minuten aan het kijken naar de dvd.. en ik zal mijn mening dalijk dus nog wel duidelijker verwoorden.. maar ik wilde toch maar vast kwijt dat ik na de 1e 3 sneeuwfoto's incl tekst al kippevel had:p

hahaha, ja inderdaad... had ik ook. Vooral die kat bij de openhaard!

Ik heb dvd 1 bijna helemaal gezien en vind het helemaal geweldig om te zien hoe een stel Benidorm Basterds :p lekker kan genieten van al dat vuurwerk, van groot tot klein!!!
Ook die stookmomentjes met de kids zijn helemaal geweldig, ik hoop dat ik dat later als ik groot ben ook met mijn kids kan doen!!! (en zelf ook nog zo van vuurwerk kan en mag genieten)

Ook de strooptocht vond ik lachen (de ballen uit mijn broek), alleen wel jammer dat het soms erg slecht te verstaan is...
Ja VROM, inspectie :D

En ook die vuurwerkbril hè, tja....geweldig!!!

Ik weet niet of 2008 en 2009 ook zo goed zijn, maar ik denk dat ik die voor de donkere dagen voor kerst ook maar eens ga bestellen :bye:

Haha tja die vuurwerkbril.. staat Edgar de godganse tijd met zo'n bril, en dan gaat ie iets afsteken met een gewone aansteker:p

Haha tja die vuurwerkbril.. staat Edgar de godganse tijd met zo'n bril, en dan gaat ie iets afsteken met een gewone aansteker:p
Haha, ja op dat vlak proberen wij Edgar al een hele tijd op te voeden. :p "Gebruik nou een jet-flame of een aansteeklont, zoals de anderen.";zeggen we dan. Maar op de dag zelf wil ie dan toch echt een aantal gewone aanstekers in zijn zak hebben. Heeft iets met vroegah te maken geloof ik.

Leuke reacties allemaal weer mannen, bedankt :bye:

Overigens heb ik vannacht opnieuw een flinke stapel dvd's de deur uit gewerkt. Betreffende orders hebben een update per mail gehad. We zijn nu "bij" tot de bestellingen van 4 oktober. Daar ga ik vanavond weer verder mee aan de slag. Alleen de volgende ordernummers staan nog even op HOLD omdat de betaling nog niet binnen is. Misschien kunnen de desbetreffende bestellers dit even checken?

VWM2010183-10 (1 okt)
VWM2010194-10 (1 okt)
VWM2010197-10 (1 okt)
VWM2010215-10 (3 okt)

Groetjes,
Cameo

Haha, ja op dat vlak proberen wij Edgar al een hele tijd op te voeden. :p "Gebruik nou een jet-flame of een aansteeklont, zoals de anderen.";zeggen we dan. Maar op de dag zelf wil ie dan toch echt een aantal gewone aanstekers in zijn zak hebben. Heeft iets met vroegah te maken geloof ik.

Leuke reacties allemaal weer mannen, bedankt :bye:

Overigens heb ik vannacht opnieuw een flinke stapel dvd's de deur uit gewerkt. Betreffende orders hebben een update per mail gehad. We zijn nu "bij" tot de bestellingen van 4 oktober. Daar ga ik vanavond weer verder mee aan de slag. Alleen de volgende ordernummers staan nog even op HOLD omdat de betaling nog niet binnen is. Misschien kunnen de desbetreffende bestellers dit even checken?

VWM2010183-10 (1 okt)
VWM2010194-10 (1 okt)
VWM2010197-10 (1 okt)
VWM2010215-10 (3 okt)

Groetjes,
Cameo

Ik hoop dat ie morgen binnenkomt, alvast super bedankt Nick!

Tot nu toe ongeveer drie kwartier gekeken. Geweldige uitgave jongens! Ik geniet er erg van.
Ik heb een tip voor ik denk Nick. Volgens mij film je met een externe microfoon ofniet? Het valt me op dat het geluid gedempt wordt als het betreffende geluidsbron zich iets verder bevindt. Dit viel me op omdat er ook met een andere camera gefilmd wordt waar dit niet bij is. In mijn ervaring is een externe microfoon alleen nuttig bij shows, met oud en nieuw kan je in mijn ogen beter zonder doen.

Bij het afspelen op mijn HD dvd speler kwamen er soms van die horizontale lijnen in beeld. Kan het zijn dat je het via Adobe Premiere Pro hebt gerenderd oid? Volgens mij heb je anti-aliasing (zoiets) nog aanstaan.

Zijn geen zeikpunten hoor, maar ik dacht laat ik een paar tips geven, waar ik zelf ook mee geworsteld heb.
Respect voor de tijd die je er in hebt gestoken. Super dvd :D.

Back
Bovenaan