Moties 2e Kamer: verbod op single shots en zware vuurpijlen

Voor de volledigheid, het kabinet kan een motie gewoon naast zich neerleggen zonder veel problemen maar 3 van de 4 huidige regeringspartijen hebben dus ook voor gestemd dus de steun is er...

Kon nog wel eens interessant worden. De VVD heeft zich tot nu toe uitgesproken tegen een verbod op producten uit F2. Benieuwd of in de huidige situatie de partij er mee kan leven als er weer iets verandert waarmee veel VVD-stemmers niet goed kunnen leven.

Kan geen kwaad om de VVD te laten weten dat er weerstand is tegen een gedeeltelijk F2-verbod. Kortom: bestook de partij met mails. En versterk het idee dat er zetelwinst te behalen is!

Hoeft geen uitgebreid verhaal te zijn. Gewoon vragen of de VVD vast wil houden aan het huidige standpunt of zo. Je kunt ook nog door laten schemeren dat je VVD gaat/b;lijft stemmen als dat gebeurt, of dreigen over te stappen naar FvD of PVV. Als er tientallen/honderden van dat soort mails binnenkomen, gaan er echt wel belletjes rinkelen!

[email protected]

Geachte mevrouw yesilgoz

Gisteren was er in de 2e kamer een meerderheid voor de motie een verbod op Zwaar knalvuurwerk, Single shots en vuurpijlen. Ben ten 1e blij dat jullie als VVD tegen hebben gestemd! Nederland kent geen zwaar knalvuurwerk. Door dit soort producten te gaan verbieden gaan er heel veel mensen naar België, Duitsland en zelfs Polen. Ook de legale stokers gaan dan de grens over. Dus de conclusie is meer overlast en meer letsel. Ik hoop dat de VVD in het kabinet voet bij stuk houd! Er is al genoeg water bij de wijn gedaan. Als de VVD zich weer laat gaan ga ik over naar FVD of PVV. Die dan wel vóór tradities strijd. Maar zover hoeft het niet te komen ik vertrouw op jullie en de meeste van jullie achterban ook! Onthoud dat de meeste mensen van jullie achterban vuurwerk afsteekt.

Met vriendelijke groet Jonathan Geers

Dit heb ik gestuurd :)

Typisch links. Ergens geen verstand van hebben maar wel het het hardste roepen o.b.v. een onderbuik gevoel. En nog gelijk krijgen ook...

Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk al vanuit ga, dat de singelshots dit jaar voor het laatst te koop zijn. Helaas zie ik ook, dat die dingen ook erg veel "misbruikt" worden door mensen (niet alleen jeugd). De enige oplossing is denk ik, om fatsoenlijk knalvuurwerk in Nederland te gaan verkopen. Die utopie zal alleen wel niet meer uit gaan komen ... :no:

Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk al vanuit ga, dat de singelshots dit jaar voor het laatst te koop zijn. Helaas zie ik ook, dat die dingen ook erg veel "misbruikt" worden door mensen (niet alleen jeugd). De enige oplossing is denk ik, om fatsoenlijk knalvuurwerk in Nederland te gaan verkopen. Die utopie zal alleen wel niet meer uit gaan komen ... :no:

Hou dan op zijn minst de sier single shots.

Is het niet makkelijker om voor onjuist gebruik van vuurwerk gewoon een standaard hoge boete te gaan hanteren? 20 uur taakstraf en 1000 euro transactie.

Geachte mevrouw yesilgoz

Gisteren was er in de 2e kamer een meerderheid voor de motie een verbod op Zwaar knalvuurwerk, Single shots en vuurpijlen. Ben ten 1e blij dat jullie als VVD tegen hebben gestemd! Nederland kent geen zwaar knalvuurwerk. Door dit soort producten te gaan verbieden gaan er heel veel mensen naar België, Duitsland en zelfs Polen. Ook de legale stokers gaan dan de grens over. Dus de conclusie is meer overlast en meer letsel. Ik hoop dat de VVD in het kabinet voet bij stuk houd! Er is al genoeg water bij de wijn gedaan. Als de VVD zich weer laat gaan ga ik over naar FVD of PVV. Die dan wel vóór tradities strijd. Maar zover hoeft het niet te komen ik vertrouw op jullie en de meeste van jullie achterban ook! Onthoud dat de meeste mensen van jullie achterban vuurwerk afsteekt.

Met vriendelijke groet Jonathan Geers

Dit heb ik gestuurd :)

Mooi feitelijk stukje Jonathan, echt netjes...tot aan ‘genoeg water bij de wijn gedaan’.

Daarna gaat het schreeuwerig met uitroeptekens en onsamenhangend verder, waardoor de duidelijke feiten die jij noemt, minder effect zullen hebben.
De uit frustratie geboren ‘tip’ van Fegefeuer om dit aan te halen is begrijpelijk maar werkt eerder averechts, zoals vele goedbedoelde uitspraken vanuit het pro-kamp.

Hou het clean, kort en bij feiten, daarmee kom je het verst.

Laatst bewerkt:
Is het niet makkelijker om voor onjuist gebruik van vuurwerk gewoon een standaard hoge boete te gaan hanteren? 20 uur taakstraf en 1000 euro transactie.

Stuur je ‘tip’ naar Henk Krol van 50plus.

Jou idee heeft meer kans van slagen dan zijn onrealistische plan om Sydney-achtige shows in Nederland te gaan laten verzorgen.

Kon nog wel eens interessant worden. De VVD heeft zich tot nu toe uitgesproken tegen een verbod op producten uit F2. Benieuwd of in de huidige situatie de partij er mee kan leven als er weer iets verandert waarmee veel VVD-stemmers niet goed kunnen leven.

Kan geen kwaad om de VVD te laten weten dat er weerstand is tegen een gedeeltelijk F2-verbod. Kortom: bestook de partij met mails. En versterk het idee dat er zetelwinst te behalen is!

Hoeft geen uitgebreid verhaal te zijn. Gewoon vragen of de VVD vast wil houden aan het huidige standpunt of zo. Je kunt ook nog door laten schemeren dat je VVD gaat/b;lijft stemmen als dat gebeurt, of dreigen over te stappen naar FvD of PVV. Als er tientallen/honderden van dat soort mails binnenkomen, gaan er echt wel belletjes rinkelen!

[email protected]

VVD houd de polls over vuurwerk en andere polariserend standpunten ook wel bij ;) Als ze zien dat met een poll met 5000 stemmen de helft of zelfs meer dan de helft tegen een verbod is dan is het voor hun alleen maar mooi dat die helft die tegen een verbod straks maar 1 partij heeft om op te stemmen.

Dit spel op politiek niveau proberen uit te spelen is ook erg lastig, Je moet het juist strijden met de achterban en de zwevende kiezers die denken dat het legale vuurwerk een groot probleem is, zodra je die kan overtuigen dat door linkse partijen geopperde plannen niet werken of juist averechts werken dan krabben die partijen wel achter hun oren omdat het dan stemmers gaat kosten.

Derhalve zou het effectiever zijn om niet de VVD te mailen maar juist een partij als groenlinks om te zeggen dat je niet voor hen gaat stemmen omdat je door hun sprookjesverhaaltjes heen prikt.

Mooi feitelijk stukje Jonathan, echt netjes...tot aan ‘genoeg water bij de wijn gedaan’.

Daarna gaat het schreeuwerig met uitroeptekens en onsamenhangend verder, waardoor de duidelijke feiten die jij noemt, minder effect zullen hebben.
De uit frustratie geboren ‘tip’ van Fegefeuer om dit aan te halen is begrijpelijk maar werkt eerder averechts, zoals vele goedbedoelde uitspraken vanuit het pro-kamp.

Hou het clean, kort en bij feiten, daarmee kom je het verst.

Beste firewire, de voornaamste reden dat de VVD zich voordoet als verdediger van de vuurwerktraditie, is angst voor het verliezen van kiezers aan PVV en FvD. Ik zie niet in waarom het eerder averechts werkt als een kiezer in een reactie aanstipt dat hij een dergelijke overstap zal maken indien mogelijk.

Ben trouwens benieuwd naar de inhoud van de mail(s) die jij hebt gestuurd. Zou je die hier willen plaatsen?:

Het gaat nu hard met het nemen van onzinnige, zeg maar gerust averechtse maatregelen. Na het verdwijnen van de F2 singleshots, pijlen en wellicht al het knalvuurwerk per 2021 vermoedelijk, zal het de beurt zijn aan de cakes en ander knallend siervuurwerk. We houden nog een jaar fonteinen en tegen 2024 is het helemaal afgelopen met onze traditie van zelf legaal consumentenvuurwerk afsteken. Velen zullen er dus noodgedwongen mee moeten stoppen. Helaas zijn dit niet de mensen die voor de overlast zorgen. Anderen zullen illegale alternatieven zoeken (het aanbod daarvan zal alleen maar groter worden) of gaan weer net als vroeger “slepen” en overal vuren ontsteken. Nee, het lost niks op, maar de liefhebber wordt keihard in het pak genaaid. Ik ben woest!

Dit voortaan de maatschappij. Niemand gunt elkaar zijn plezier . Alleen waar de overheid heel veel geld aan verdiend word gedoogd. Al vaker gezegt hier de afgelopen jaren . Doden en overlast door drank in het verkeer vele malen hoger dan vuurwerk geen probleem voor den haag , drugs vele malen meer slachtoffers dan vuurwerk en over deze nog maar te zwijgen over overlast het hele jaar word gedoogd en door sommige partije zou de hard drugs ook nog legaal moeten worden . Dit is de rare wereld van Nederland tegenwoordig . Maar ja de Haagse heren en dames die ons land leiden vergeten zelf wat ze doen en hebben gedaan .

Het gaat nu hard met het nemen van onzinnige, zeg maar gerust averechtse maatregelen. Na het verdwijnen van de F2 singleshots, pijlen en wellicht al het knalvuurwerk per 2021 vermoedelijk, zal het de beurt zijn aan de cakes en ander knallend siervuurwerk. We houden nog een jaar fonteinen en tegen 2024 is het helemaal afgelopen met onze traditie van zelf legaal consumentenvuurwerk afsteken. Velen zullen er dus noodgedwongen mee moeten stoppen. Helaas zijn dit niet de mensen die voor de overlast zorgen. Anderen zullen illegale alternatieven zoeken (het aanbod daarvan zal alleen maar groter worden) of gaan weer net als vroeger “slepen” en overal vuren ontsteken. Nee, het lost niks op, maar de liefhebber wordt keihard in het pak genaaid. Ik ben woest!

Helemaal gelijk, Maar ik zal altijd vuurwerk af blijven steken legaal of illegaal. Maar gaat dat verbod nou in 2020 of 2021 in?

Ze hebben een motie ingediend voor een verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk met ingang van jaarwisseling 2020/2021 :thumbsdown:
Klopt niet helemaal, de moties die zijn aangenomen staat geen jaartal in

Helemaal gelijk, Maar ik zal altijd vuurwerk af blijven steken legaal of illegaal. Maar gaat dat verbod nou in 2020 of 2021 in?

Verbod op F3 (grote sigleshots en ratelbanden) mag per 2020 al niet meer verkocht worden. De wet is nog niet rond maar de kans dat het nog afketst is vrij klein.

F2 single shots shots en zware vuurpijlen weet nog niemand. Persoonlijk denk ik niet dat dat volgend jaar er al van komt maar 2021 zou maar zo kunnen.

Een motie is niks anders dan officieel je mening laten weten. Dus het ligt eraan of het kabinet gehoor geeft aan de motie.

Back
Bovenaan