Monument voor vuurwerkslachtoffer Boerakker

moontan

VWC lid
Monument voor vuurwerkslachtoffer Boerakker

Vrienden van de 17-jarige Kees-Jan Dusseljee uit Tolbert, die in de nacht van oud en nieuw om het leven kwam door een vuurwerkbom, willen een monument voor hem oprichten. Dat zou moeten gebeuren op de plek waar het fatale ongeluk plaatsvond.

Tijdens een herdenkingsbijeenkomst die vrijdagavond in Boerakker voor hem werd gehouden, spraken de vrienden van Dusseljee hierover met burgemeester Tjeerd van Bekkum van Marum. "Ik heb toen besloten de regie hiervoor op me te nemen", zegt Van Bakkum. "De vriendengroep had er al over nagedacht en het leek me het meest praktisch dat de gemeente ervoor zorgt dat er een monument komt."

Dat betekent dat de gemeente ook de kosten voor het monument op zich neemt. Van Bekkum: "Dat kan een plaat of een tegel zijn, het moet in elk geval iets duurzaams zijn. We hebben overwogen het op zijn verjaardag te onthullen, maar die bleek te ver weg. We zullen er ook overleg met de familie over hebben. Het is voor het eerst dat ik zoiets meemaak en volgens mij is zoiets nog niet eerder gebeurd in onze gemeente."

Lees hier de reacties van de lezers van het Dagblad van het Noorden:

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen...vuurwerkslachtoffer-Boerakker#articleComments

Hij had die bom toch zelf gemaakt?Dan vind ik het een beetje raar om daar zo'n monument voor te maken,ik bedoel hij heeft niet iets goeds gedaan ofso.Als ik verkeerd zit zeg je het maar !

Zo denk ik ook, een persoon die zichzelf opblaast krijgt een monument.En iemand met een paar kilo uit BE krijgt een boete of taakstraf. :(Snap zo weinig van de besturing van dit land.:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat toch niet alleen om hem?

Oke, hij heeft een domme fout gemaakt, maar de familie/vrienden moeten het toch kunnen verwerken? Dat kan misschien wel d.m.v. een monument!

Snap heel goed dat jullie vinden dat die jongen het niet verdiend, maar zijn omstanders verdienen een goed/mooi afscheid.

Het gaat toch niet alleen om hem?

Oke, hij heeft een domme fout gemaakt, maar de familie/vrienden moeten het toch kunnen verwerken? Dat kan misschien wel d.m.v. een monument!

Snap heel goed dat jullie vinden dat die jongen het niet verdiend, maar zijn omstanders verdienen een goed/mooi afscheid.

Zoals ik het lees vind jij dat zijn bekenden/familie een monument voor die jongen verdienen.

Maak jij er dan ook een punt van als ik overlijd als gevolg van een vekeersongeluk?Zodat mijn familie en bekenden ook een monument hebben om het te verwerken.

Sorry hoor,overigens ben ik het er wel mee eens als die mensen die dat willen het zelf betalen.

Oke dat mag, maar dan moeten hun het betalen en niet de overheid.. Vind ik dan..

Verplaats je eigen eens in een ander, stel je voor dat het een vriend van jou was. Vind het erg raar hoe mensen hierop reageren, die jongen maakt een verkeerde keus, daar hadden zijn ouders en familie geen impact op, hun zitten nou met veel verdriet, laat ze op hun eigen manier afscheid nemen.

Zoals ik het lees vind jij dat zijn bekenden/familie een monument voor die jongen verdienen.

Maak jij er dan ook een punt van als ik overlijd als gevolg van een vekeersongeluk?Zodat mijn familie en bekenden ook een monument hebben om het te verwerken.

Sorry hoor,overigens ben ik het er wel mee eens als die mensen die dat willen het zelf betalen.

Als jou familie dat zou willen zouden ze dat inderdaad mogen, waarom niet?
Ik zeg niks over wie of wat het moet betalen, ik zeg alleen dat ik vind dat hun op hun eigen manier afscheid mogen nemen en dat ik vind dat er mensen raar op reageren.

Verplaats je eigen eens in een ander, stel je voor dat het een vriend van jou was. Vind het erg raar hoe mensen hierop reageren, die jongen maakt een verkeerde keus, daar hadden zijn ouders en familie geen impact op, hun zitten nou met veel verdriet, laat ze op hun eigen manier afscheid nemen.

vind ik allemaal best dat ze het zo willen verwerken,maar doe dat dan in de achtertuin ofso,want om nou een monument in een stad te plaatsen waar misschien 100 van de weet ik het hoeveel mensen verdriet van hebben...

Laat die jongen mooi een plaat of een tegel krijgen zeg. Misschien is hij dom geweest maar laten we even redelijk blijven.

Tuurlijk zou ik het erg vinden als het een van mijn vrienden was. Maar het is nog wel zijn schuld, hij heeft een vuurwerkbom gemaakt. Eerst zecht de overheid vuurwerkverbieden dit dat.... En nu opeens een monument.. vind ik toch wel raar..

Eerst zeuren om vuurwerk. Gevaarlijk, veel vandalisme, veel gewonden... verbieden die zooi en grote shows doen! En als iemand overlijd aan vuurwerk wat toch echt zijn fout was en niemand anders. Vind ik gewoon dat de mensen maar zelf moeten betalen en niet de overheid..

Er was toch een jongen overleden aan iemand anders bom? Kijk dan vind ik het goed als ze een monument willen. Dit niet..

Laatst bewerkt:
Tuurlijk zou ik het erg vinden als het een van mijn vrienden hem. Maar het is nog wel zijn schuld, hij heeft een vuurwerkbom gemaakt. Eerst zecht de overheid vuurwerkverbieden dit dat.... En nu opeens een monument.. vind ik toch wel raar..

Eerst zeuren om vuurwerk. Gevaarlijk, veel vandalisme, veel gewonden... verbieden die zooi en grote shows doen! En als iemand overlijd aan vuurwerk wat toch echt zijn fout was en niemand anders. Vind ik gewoon dat de mensen maar zelf moeten betalen en niet de overheid..

Aan jou opmerkingen te zien lijkt het alsof de hele overheid dezelfde standpunten heeft, maar dat is dus niet zo, er was een enkeling die negatieve plannen had, en de media zal ook niet snel positieve dingen over vuurwerk laten zien.

De gemeente beslist gewoon of ze dat monument betalen, dat word echt niet gedaan door de staat.

Bij een monument denk ik eerder aan grootheden in de geschiedenis. (Helden bv.) Een gedenksteen is misschien een betere benaming, vind ik.

Maar ik ben het er nog steeds niet mee eens. Het kost belasting betaler weer geld. Wat als de gene met een auto ongeluk opeens ook een gedenksteen wilt? Ga je dan ook ja zeggen?

Iedereen normaal mens heeft een laatste rustplaats en dat is op de begraafplaats of ergens uitgestrooit naar mijn mening.

Iedereen heeft een andere reden voor zijn mening en dat is niet erg.
Maar ik stop met de discussie, hij is oneindig.

Daarom teun48. Ik respecteer jou meming, echt waar. Maar die van mij is weer anders. Iedereen denkt er anders over en dan krijg je toch een eindeloze discussie.

Iedereen heeft een andere reden voor zijn mening en dat is niet erg.
Maar ik stop met de discussie, hij is oneindig.

Als men eens zou bevatten dat er meerdere meningen de waarheid kunnen zijn, zouden we waarschijnlijk in vrede leven. :)

Ik vind het ook een beetje vreemd dat er een monument voor hem in de stad zelf zou moeten komen. Uit het verhaal kan ik het halen dat deze jongeman voor de gemeenschap veel heeft betekend. Dan kan ik mij er iets bij voorstellen.

Bij verkeersslachtoffers heeft het nog een educatieve rol, als ik van die kruisje langs een weg zie, dan let je toch altijd net iets beter op, in dit geval vind ik het geen toegevoegde waarde hebben.

Vind het ook erg vreemd dat de gemeente ook maar voor de kosten moet opdraaien, ik denk dat het minste wat je als vriendengroep dan nog kunt doen is geld bij elkaar leggen.

Ik ben het er niet mee eens. Hij heeft tenslotte zelf de fout gemaakt, en de belasting betaler gaat hiervoor betalen. Het is erg dat zoiets heeft moeten gebeuren, maar omdat het zijn eigen fout is vind ik dit simpelweg onbeschoft. Mensen die met Volendam of Enschede te maken heeft kan ik begrijpen en ik sta daar dan ook volledig achter. Dus waarom zouden mensen moeten betalen voor de fouten van een ander?

De gemeente draait misschien wel voor de kosten op, maar uiteindelijk komt dit geld toch weer van de overheid, dus belastingen. Ook ik vind het geen toegevoegde waarde.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan