Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Ik ga nog steeds uit van het slechtste, zodat het nog mee kan vallen ...
De sfeer is voorlopig helemaal weg voor mij. Ik bekijk nog maar 2 topics hier op VWC, en dat is niet sfeer bevordelijk helaas :sad:

Het is inderdaad moeilijk om positief te blijven deze dagen. Het gaat alle kanten op en er is weinig zekerheid.

Ik hou voorlopig maar vast aan de volgende dingen als het toch tot een verbod komt:

-ten eerste Duitsland is nog open.

-Daarnaast zijn veel mensen bang dat als het nu "tijdelijk" verboden wordt, het ook nooit meer terugkomt. Ik kijk daar anders tegenaan. Dit jaar is uitzonderlijk en daardoor zijn partijen die normaal tegen een verbod zijn nu misschien wel voor.
Maar omdat juist de Linkse oppositie nu heeft gezegd dat het tijdelijk is, staan ze denk ik politiek heel zwak om volgend jaar direct aan te komen met een plan om het definitief te maken. (tenzij het echt een geweldig rustige jaarwisseling wordt...maar ja dat zie ik niet gebeuren).

-VVD en PVV staan beide heel hoog in de peiling voor de aankomende verkiezingen, dus ik zie niet heel snel een meerderheid in de politiek komen die voor een permanent verbod is.

-Vuurwerklievend Nederland is (eindelijk) samen gekomen en heeft duidelijk van zich laten horen.

En dan ga ik toch weer doemdenken :frusty:
Mocht het voorgestelde verbod dit jaar niet doorgaan, dan hebben we ook wel alles op het spel staan. Als het dan een compleet gestoorde jaarwisseling wordt met veel sclachtoffers, rellen etc. dan krijgt vuurwerk weer lekker de schuld.

Dus als het wel door mag gaan dit jaar, zou ik zeggen dat we de zelfde passie en enthousiasme moeten aanwenden om campagne te voeren voor veilig en verantwoordelijk gebruik en proberen er de beste jaarwisseling ooit van te maken.

Een ding weet ik zeker: als we dit jaar toch mogen stoken dan gaan alle verkooprecords er aan!

Als er geen verbod komt, lijkt het me inderdaad goed dat de vuurwerkbranche en alle liefhebbers weer van zich laten horen!! Een oproep aan iedereen om gewoon op een normale manier de jaarwisseling te vieren. Ophouden met het bekogelen van de hulpverleners, voorzichtig om te gaan met vuurwerk, alleen afsteken op de juiste dag en tijden en niet nu al, etc. Want het begint allemaal bij het gedrag van mensen. Als we met zijn allen kunnen laten zien dat we goed, verantwoord en volgens de regels om kunnen gaan met vuurwerk, dan kan deze traditie langer in stand blijven.

De mensen die anderen bekogelen met vuurwerk, bereik je niet. Die bereik je alleen door er met een knuppel op te slaan ....

Ja dat klopt, maar als we dan ook zoveel mogelijk van ons laten horen, dan zal dat ook effect moeten hebben lijkt me

De mensen die anderen bekogelen met vuurwerk, bereik je niet. Die bereik je alleen door er met een knuppel op te slaan ....
Helemaal mee eens en dat zou ook (eindelijk) een moeten gaan gebeuren in Nederland i.p.v. dat de politie zich moet terugtrekken voor boze pubers met nitraatjes.

Maar toch moeten we ons alsnog van onze beste kant laten zien en er alles aan doen om zo veel mogelijk mensen te overtuigen voorzichtig te zijn. 100% van de slachtoffers door illegaal vuurwerk en stunten

Er zou een 'noodwet' moeten komen om die bekogelaars harder aan te pakken. Nu kunnen/mogen ze niks doen als ik insiders mag geloven. Waterkanon er op of met rubber kogels aanpakken, tuig. Afblijven van hulpverleners.

Tsja, voor zwaardere straffen voor dat soort tuig heb je zo de draagkracht van de bevolking. Wat mij betreft mag je je de komende jaren gewoon fijn melden rond O&N op het bureau als je gepakt wordt met Cobra's e.d. Uiteraard vergezeld van een flinke boete voor diegene (of papa). Ben je daarnaast spul aan t slopen gooien we de straffen nog wat omhoog om over geweld naar hulpverleners maar te zwijgen. Pak dat tuig maar aan, is iedereen voor. Maar ja, je blijft maar terugkomen op het kunnen handhaven....

Ik vind persoonlijk dat bezit van zwaar vuurwerk, en normaal afsteken daar van niet strenger moet worden bestraft dan nu. Vernielingen en geweld met vuurwerk wel veel strenger aanpakken.

Tsja, voor zwaardere straffen voor dat soort tuig heb je zo de draagkracht van de bevolking. Wat mij betreft mag je je de komende jaren gewoon fijn melden rond O&N op het bureau als je gepakt wordt met Cobra's e.d. Uiteraard vergezeld van een flinke boete voor diegene (of papa). Ben je daarnaast spul aan t slopen gooien we de straffen nog wat omhoog om over geweld naar hulpverleners maar te zwijgen. Pak dat tuig maar aan, is iedereen voor. Maar ja, je blijft maar terugkomen op het kunnen handhaven....

Het zwaarder straffen van overtredingen klinkt natuurlijk heel logisch maar werkt het? Ik heb namelijk alles behalve het idee dat iemand die denkt ik ga een cobra naar een hulpverlener gooien die denkt niet na over ow dat is maar 3 maanden vast zitten... Ow shit nu staat er 1 jaar voor nou dan ga ik niet gooien hoor... Dergelijke gasten zijn niet bezig met straffen die sporen gewoon niet en/of laten zich door anderen opjutten.

Denk dat de plek waar het fout gaat toch echt ligt bij ouders en zelfs bij social media. Ouders vinden alles goed want zo doet hun kind niet en krijgen of hebben nooit straf gehad voor buiten sporig gedrag dus weten zei veel. Social media je ziet er zoveel gekke dingen voorbij komen en iedereen wil een stapje verder dan de ander en er is altijd wel iemand die dat support met alle gevolgen van dien.

Autobanden in brand steken en pallets en rellen in de haagse wijken is iets van jaar en dag dat is traditie en dat ga je neit veranderen. Maar het gooien van vuurwerk naar hulpverleners is iets van de laatste jaren heb ik het idee ik kan me niet herinneren dat dit 20 jaar geleden aan de orde was zoals nu. Als ik het fout heb hoor ik dat graag.

Dat werkt echt. Zijn ook maar mensen, die te beinvloeden zijn. Aantal reacties dat binnenkomt bij een politicus, zegt iets over de mate waarin een onderwerp leeft. Één reactie staat voor duizenden, zo niet tienduizenden mensen die er stilzwijgend hetzelfde over denken. Allemaal potentiele kiezers. Vooral de VVD-fractie is daar erg gevoelig voor, heb ik begrepen.

Heb jij al eens een reactie gekregen? Of andere mensen?

Heb namelijk begin januari onze burgemeester(ook een vvd'er) aangeschreven maar tot de dag van vandaag nog steeds geen reactie.

Er zou een 'noodwet' moeten komen om die bekogelaars harder aan te pakken. Nu kunnen/mogen ze niks doen als ik insiders mag geloven. Waterkanon er op of met rubber kogels aanpakken, tuig. Afblijven van hulpverleners.

precies dit, diegene die een ander oneerlijk bejegend dmv vuurwerk of een steen of weet ik wat moet geschoten worden met een rubberen kogel. Er was ooit een mannnetje in Lorret de mar met een laser pen aan het schijnen naar mensen. De politie man tilde het mannetje op bij de nek en duwde hem tegen de muur,voetjes van de vloer en pakte de laserpan af. Hij werd lijkwit... liep met gebogen hoofd naar ze hotel toe.
Die gaat dat nooit meer doen, hier hebben ze teveel vrijheid. En als agent moet je je nog verandwoorden ook voor jou daden terwijl je jezelf alleen verdedigd. Gewoon neerslaan die gasten.

Het zal me werkelijk allemaal worst zijn, mijn vuurwerkrijk oud en nieuw is gewaarborgd. Wel of geen verbod? I don't care anymore.

Zouden jullie ook moeten doen, is beter voor de
Gemoedsrust en het hart.

Wordt gezellig binnen zitten dit jaar.Denk dat ik maar eens vroeg mijn nest in duik dan.

Er zal vast nog wel iemand afsteken, dan kan je in ieder geval kijken.

Trouwens, er zou een voordeel zijn aan zo'n verbod. Al die klootzakken met zwaar vuurwerk kunnen mensen die legaal vuurwerkafsteken niet meer lastigvallen om middernacht met hun zware zooi.

Achjaa, ga toch wel wat afsteken. Heb nog wat overgelaten van vorig jaar, doe nog wel een ritje België ergens dit jaar en sla een bult cat 1 in in het slechtste geval.
In het beste geval gooi ik er nog wat bestellingen uit het weekend!:D

Er zal vast nog wel iemand afsteken, dan kan je in ieder geval kijken.

Trouwens, er zou een voordeel zijn aan zo'n verbod. Al die klootzakken met zwaar vuurwerk kunnen mensen die legaal vuurwerkafsteken niet meer lastigvallen om middernacht met hun zware zooi.

En dat laatste geloof jij? Die gaan toch wel door.

Het zal me werkelijk allemaal worst zijn, mijn vuurwerkrijk oud en nieuw is gewaarborgd. Wel of geen verbod? I don't care anymore.

Zouden jullie ook moeten doen, is beter voor de
Gemoedsrust en het hart.
Makkelijk voor jou, en de rest van Nederland die met het legaal moet doen?
Gewoon kut dit

Back
Bovenaan