Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Opslag wordt al een probleem, alle bunkers liggen helemaal vol.... de winkelier kan bij een verbod niet zijn voorraad terug sturen en moet deze 10000kilo in de opslag laten veelal midden in woonwijken.

Goed stuk! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Ben al dagen aan het doemdenken maar door zulke berichten krijg ik toch weer een sprankje hoop.

Goeie actie, mikeole!

Heb je het ook aangeboden bij nieuwsmedia? Zo nee: ik zou het zeker opsturen naar [email protected] Trouw staat wel open voor een tegendraads verhaal, zie de aandacht die het onlangs voor twee kritische hoogleraren had. Geldt wellicht ook voor Volkskrant en NRC.

Misschien nadruk leggen op een nog onderbelicht aspect (meer besmettingen en uiteindelijk meer druk op de zorg) of dat van de eenmalige beperking in de afsteektijden, i.c.m. lokale maatregelen in de steden.

De Gelderlander wellicht ook geinteresseerd, vanwege regionale aspect. Hebben al vaak Lesli in de kolommen gehad.

Maar stel..

Het Kabinet stemt toch in met de motie en een verbod volgt. In hoeverre is dit dan juridisch aan te vechten door bijvoorbeeld de branche met als verweer de werkelijke vuurwerkslachtoffer cijfers en feiten en hopelijk steeds verder afnemende coronaopnames in de ziekhuizen..

Kan een rechter dan het Kabinet terugfluiten??

Laatst bewerkt:
Volgens mij verliest de staat sporadisch een rechtzaak. Zeker als ze het gooien op veiligheid en openbare orde.
Maar goed dit kabinet heeft de afgelopen 4 jaar ook niet ingestemd met een verbod en de zorg word momenteel ook met de dag minder belast. Stel hè, het loopt met een verbod volledig uit de hand her en der met veel meer gewonden en schades. Dan loopt dit kabinet een deuk op. De vraag is willen ze dat risico lopen.
Persoonlijk, maar dat is puur persoonlijk, dacht ik een paar dagen terug dit word drama. Echter, nu na enkele reacties te hebben ontvangen van kamerleden, denk maar vooral hoop ik dat ze toch weer een middenweg gaan vinden waarbij ze verwachten dat de zorg minder belast word en er toch (hetzij met beperkingen) kan worden afgestoken zodat ze niet nog meer nieuwe claims krijgen.
Dan zal Rutte via zo'n persconferentie wel eisen dat je het wel thuis viert met eigen gezin. Maar dat is puur persoonlijk wat ik denk...
En mocht dat zo zijn, dan hoop ik uit de grond van mijn hart dat we dit jaar allemaal verdomme eens normaal omgaan met het vuurwerk en niet als een stel losgeslagen mafklappers.

Mikeole, jou mail is top. Voor ons allen houd moed, ook al lijkt het misschien somber. En inderdaad pak die tuig aan die bijvoorbeeld vuurwerk naar anderen gooien.

Ik heb vanmorgen álle tweede kamerleden en de minister van Infra, een mail gestuurd in de naam van ons evenementen bedrijf en groothandel. Deze deel ik graag met jullie.

Heb inmiddels van 4 kamer leden mail terug dat ze dit meenemen in hun betoog/overleg. Van de heer Wybren van Haga (namens FvD) goede mail gehad dat ze 100% zeker voor eens en altijd TEGEN een verbod gaan stemmen. Onthoud dit!

Wel weer 4 uur kwijt ?

Mikeole, top stuk kerel!!!

Heb je dit naar werkelijk ieder kamerlid gestuurd? Dus ook een Klaver en die halve haan van PVDD??
Ben oprecht benieuwd of ze gaan reageren dan.

Zeer mooi stuk mikeole! Na alle aandacht laatste week en de dalende coronacijfers moeten we toch hoop houden.

Kerel, oprechte vraag ben je altijd zo positief ingesteld? Serieus doe er je voordeel mee, als je de negativiteit niet kan handelen blijf voorlopig weg van VWC en andere vuurwerkgerelataerde forums.

Ik zeg je eerlijk dat ik heel zenuwachtig word van die machtige anti lobby.

Ik weet dat hier het pyrogeweld de lucht in vliegt met of zonder verbod voor mij zitten de zenuwen bij 2021.

Back
Bovenaan