Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

058A.jpg

Ik merk bij mezelf soms ook een beetje pessimisme de laatste dagen.
Echter hou ik mezelf gewoon aan de gedachte dat ik komend oud en nieuw nog een keer goed los ga, en daarna wellicht mijn vuurwerkhobby wat meer in het buitenland ga zoeken. Ook eens een keer richting Valencia.

Ik merk bij mezelf soms ook een beetje pessimisme de laatste dagen.
Echter hou ik mezelf gewoon aan de gedachte dat ik komend oud en nieuw nog een keer goed los ga, en daarna wellicht mijn vuurwerkhobby wat meer in het buitenland ga zoeken. Ook eens een keer richting Valencia.

In Duitsland dan?
In België is er nu al een afsteekverbod.

Door het positief te bekijken en positief te blijven!

Mocht NL besluiten het consumentenvuurwerk landelijk te verbieden dan vind ik tegen die tijd wel een passende oplossing. En anders wordt het maar naar het buitenland. Genoeg landen die het consumentenvuurwerk beschouwen als een traditionele branche van de economie en een onderdeel van de cultuur.

Genieten zolang het kan, laat de portemonnee het toe, geniet dan dubbel.
Ooit komt er een moment dat het niet meer 'kan'. Ga dan op zoek naar een mooi alternatief om dik van te genieten. Daar kun je je energie beter in steken, dan eeuwig treuren om het verlorene.

En ja, dat kost -ook mij- moeite, maar het is niet onmogelijk.

En ik hoop dat dat moment langer op zich laat wachten dan ik vrees.

Zulke topics niet aanmaken, verpest de hele sfeer, geniet er gewoon van nu het nog kan.

En altijd positief zijn lijkt mij ook een fata morgana..het woord negatief bestaat niet voor niks. Niks mis mee met af en toe negatief zijn. Part of life!

Door het 1 viering per keer te nemen en blij te zijn met wat en als je nog wél mag stoken! Het kan idd zomaar de laatste keer zijn dus dik de fik er in als je kunt!!! Lekker plannen, inkopen, voorbereiden en stoookeeeeeh!!! Daarna zie je wel weer verder wat de moguls voor komend jaar beslissen.

Door het 1 viering per keer te nemen en blij te zijn met wat en als je nog wél mag stoken! Het kan idd zomaar de laatste keer zijn dus dik de fik er in als je kunt!!! Lekker plannen, inkopen, voorbereiden en stoookeeeeeh!!! Daarna zie je wel weer verder wat de moguls voor komend jaar beslissen.

Inderdaad.
Laat de pers maar eikelen en elke gek aandacht geven.
Veel maken op 31-12 en laat je niet gek maken door die groene gekkies.

Ergens kan ik me voorstellen dat het soms even allemaal wat somber uitziet. We hebben een hobby dat al jaren lang (onterecht) onder vuur(werk) ligt. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker als je het gevoel hebt dat een van de belangrijkste dagen van het jaar van je afgepakt dreigt te worden. Ik denk persoonlijk dat er ook niks mis is met het zo nu en dan 'somber inzien' zoals je zelf schrijft.

Wat voor mij op zo'n moment persoonlijk helpt is om niet constant al die nieuwssites af te gluren en op alle negatieve op FB te reageren bijvoorbeeld. Er worden zoveel onwaarheden en oneerlijke dingen verteld door Truus met haar kort pittig kapsel dat het onmogelijk is om overal je gelijk te kunnen halen of mensen te overtuigen. Soms is het beter om dat even achter je te laten en te zoeken naar de dingen waar je juist wel positieve energie van krijgt zoals bijvoorbeeld het halen van een oliebol (tip!) of het afstruinen van het countdown gedeelte of YouTube compilaties.

Geniet elk jaar van oud en nieuw alsof het je laatste is. Dat geld trouwens voor veel bezigheden in het leven.

inmiddels verwijderd

Ik moet zeggen dat ik bij het lezen van je bericht ik heen en weer geslingerd wordt in gevoelens hoe ik je boodschap nou moet interpreteren.. :p Je begint nogal negatief (sarcastisch, ga ik dan maar even vanuit) om vervolgens te eindigen dat het eind der tijden nadert maar dat depressief worden niet helpt. Ik zou vooral vasthouden aan dat laatste. Maakt het eea toch wat leuker!:biertje:

Zelf herken ik gevoel van topicstarter wel. Soms bekruipt je het gevoel gewoon dat je beter een andere hobby kon hebben. Door allerlei verboden die je om de oren worden geslingerd maar ook door het vele commentaar in de media en helaas soms ook in de praktijk.
Wat hierboven al gezegd is doe ik tegenwoordig ook. Per jaar maar bekijken hoe de vlag erbij hangt en daar ook van te genieten. De illusie dat het nog jaren zo gaat zijn heb ik niet en ergens heb ik dat geaccepteerd. Dan verkas ik met oudjaar wel naar Duitsland en anders blijft er mooi geld over om jaarlijks mooie vuurwerkreizen te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ik heb hier even een bericht verwijderd met de daarop volgende quotes. Gevoelens en sentimenten zijn te begrijpen in een tijd waarin onze hobby onder druk staat, zeker met de huidige coronacrisis, maar laten we én positief blijven én geen radicale, bedreigende opties benoemen als oplossing.

Houd het forum leefbaar en netjes met elkaar. Anders zal helaas dit topic moeten sluiten, en dat kan de bedoeling niet zijn van de topicstarter :D

Gewoon niet te veel aandacht schenken aan het negatieve. Focus op het positieve en draag je steentje bij zodat de mensen om je heen vuurwerk als positief ervaren.

Ik raad je aan om bijvoorbeeld op instagram te kijken daar vind je heel veel pyros van over de wereld, ook al komt er ooit een verbod, als je in contact staat met andere collega pyros is er nog steeds veel mogelijk op het gebied van vuurwerk tenzij je alleen iets in het najaar iets met vuurwerk heb. Dat doet mij in ieder geval nog wat hoop geven. Frankrijk,spanje,italie,polen en zeker ook duitsland. En probeer je inderdaad ook op het positieve te richten.

En zolang mensen hier actief blijven zal een community zijn, ik ga hier niet zomaar weg ook al komt er een verbod.

Simpel,

Kijk, geniet, koop en steek aan die rotzooi! rammen!

Blijf lekker positief met elkaar en straal dat uit, dan krijg je alleen maar meer positieve mensen. soms moet het gewoon opnieuw uitgevonden worden. Geef de negativiteit niet de boventoon.

Back
Bovenaan