mijn eigen vuurwerkshow

YorickT

VWC lid
Beste VWC’r!

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben in mijn ‘Doe een wensdag topic’
Heb ik een aantal geweldige aanboden gekregen, waarvan 1tje van Frits.
Ik mag bij Frits komen kijken in zijn bunkers van de rijswijkse vuurwerk hal, en daarbij krijg ik ook nog een alle bonfireworks producten uit hun collectie gratis voor het maken van een eigen vuurwerk show!
Daar ben ik natuurlijk super blij mee, want qua sier ben ik nooit verder gekomen dan een meter pakketje en/of het gratis cakje bij je bestelling.
Ik ben echt super blij met dit aanbod! En ik wil echt een vuurwerk show gaan maken! En dan de hele familie laten genieten en de rest van de wijk met de mond open doen laten staan!

Nu weet ik alleen niet in welke volgorde ik het moet gaan doen, en als ik 1 grote show moet maken of een of twee kleintjes? En de rest gewoon los aansteken. Daar wil ik jullie hulp voor vragen! Zodat jullie uit eindelijk mee kunnen genieten met mijn vuurwerk show en jullie er misschien evenveel lol aan kunnen hebben als ik!

Aan de vuurwerkshow heb ik voor mezelf wel een aantal eisen gesteld.
Omdat ik natuurlijk ook dingen zelf wil beslissen..

- Alle cakes/potten moeten in hun waarde gelaten worden (daar wil ik mee zeggen dat ik eigenlijk niet 2 cakes tegelijkertijd wil laten gaan :P.
- Als het een grote show word. Dan wil ik toch het liefst nog 2á3 cakes overhouden die ik lekker apart aan kan steken .

Natuurlijk zou het dan ook handig zijn om een lijstje te geven met de cakes die ik ga krijgen :

MYSTIC FIRE 20 SCHOTS 300 GRAM
PINA COLADA 30 SCHOTS 450 GRAM
SUNRISE 25 SCH 375 GRAM
GREAT WALL OF CHINA 49 SCH 500 GRAM
OUTRAGEOUS 30 SCH 500 GRAM
BLESSING PEARLS 36 SCHOTS 500 GRAM
MIDNIGHT DELIGHT 16 SCH 240 GRAM
MIRACLE 16 SCH 240 GRAM
DRAGON BALLS 16 SCHOTS 240 GRAM
THE EMPEROR 25 SCH 375 GRAM
CITY LIGHTS 25 SCH 375 GRAM
WODKA BLUE 25 SCH 375 GRAM
TREASURE ISLAND 25 SCH 375 GRAM
WEEPING WILLOWS 25 SCH 375 GRAM
ENDEAVOUR 25 SCH 375 GRAM
GORGEOUS 36 SCHOTS 500 GRAM
EARTHQUAKE 36 SCHOTS 500 GRAM
EARCATCHER 49 SCHOTS 500 GRAM
COLORFUL THUNDER TAIL 100 SCH 450 GR. NIEUW!

Aangezien ik wel al filmpjes van sommige cakes heb bekeken vind ik het nogal moeilijk om in te schatten wat het precies voorstelt en wat ik er mee zou kunnen doen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook :

- Zou ik 1 grote show doen of 2 kleintjes ofzo?
- In welke volgorde zou ik het kunnen doen?

En voor de mensen die me niet kunnen/willen helpen maar wel willen genieten van mijn vuurwerk show en de voorbereiding? Dat mag natuurlijk zeker! En hoe meer mensen hier kijken/reageren hoe gezelliger en leuker we zouden kunnen discuseren!

Groetjes Yorick (Davinstyle)

Frits heeft mij dit aangeboden en namens mij wil ik hem al hartelijk bedanken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je van elke cake 1 stuk?

Een show moet je opbouwen in verschillende thema's.

-Opening
-Start show (rustig)
-Show thema 1 (bijvoorbeeld gouden regen
-Show thema 2 (bijvoorbeeld crackling
-Pre finale.. (fluiters en bonte boeketten
-Finale (salutes

De opbouw zoals Rembo al neerzet is helemaal goed, alleen zou ik de pre en finale samenvoegen, zodat je een grandioos spektakel in de lucht krijgt met alle uitwerkingen door elkaar heen met de saltes er tussen door :)

oké, ja wat er op die lijst staat heb ik krijg ik er allemaal 1 van.

maar wat ik nu al merk is dat jullie bedoelen meerde cakes tegelijk, wat ik dus eigenlijk niet wil :P
omdat ik zo blij met de hoeveelheid ben, wil ik elke cake ook in hun waarde laten..

ik zou wel denk ik 1 show kunnen maken.
en dan toch een uitzondering maken.
en dan
opening : MYSTIC FIRE 20 SCHOTS 300 GRAM
deel 1. : THE EMPEROR 25 SCH 375 GRAM
finale : MIDNIGHT DELIGHT 16 SCH 240 GRAM & ENDEAVOUR 25 SCH 375 GRAM

is dat dan ook een oplossing, als ik andere cakes dan zou moeten gebruiken wil ik dat zeker doen, want dit word me eerste echte sier, dus heb nog 0.0% verstand van wat er dan zal uit komen!

Groetjes.

Kun je uitleggen waarom je niet twee cakes tegelijk aan wilt laten gaan? Als je dat niet doet, zul je elke cake om de beurt moeten ontsteken. Dan wordt het een ontzettend saaie bedoening wat mogelijk wel een half uur duurt. Voor een fatsoenlijke show is het juist veel beter om naar het einde toe meer cakes tegelijk aan te steken. Je kunt rustig beginnen met cake voor cake, maar dat moet je niet volhouden: dat wordt saai.

Als je een show wilt geven voor de buurt/familie, zou ik liever één grote show geven. Je kunt zoals je al aangaf, een paar cakes eruit halen, om voor jezelf los af te steken. Ik zou in jouw geval een show van ongeveer 10 minuten in elkaar proberen te draaien.
___

Aha, daarom wil je ze om de beurt aansteken. Ik snap die gedachtegang, maar toch wil ik je aanraden om ze juist wél tegelijk aan te steken. Niet zomaar lukraak dingen aansteken, maar goede combinaties zoeken. Sommige cakes komen juist nog beter tot hun recht in combinatie met andere cakes. Raar maar waar.
Stel je een gouden mine voor van de Great Wall of China, met daarboven de grote gekleurde boeketten van City Lights. Werkelijk schitterend! De felle kleur van de City Lights valt nog beter om door de 'saaie' gouden muur daaronder. En vice versa: het goud lijkt nog gouder doordat het afsteekt tegen de felle kleuren van de boeketten daarboven.

Laatst bewerkt door een moderator:
oké, daar kan ik me in vinden..
ik zal uitleggen waarom ik niet 2 cakes tegelijk wil. is heel duidelijk, dit is de eerst keer dat ik echt sier krijg en ook nog met zo'n maten!
en dan vind ik het zonde om 2 of meer dingen tegelijk te laten gaan. want dan kan ik er denk ik meer van genieten..

ik wil zeker ook een grote show van maken, alleen niet te veel cakes tegelijk, ze mogen elkaar wel overlappen. maar ik wil ook duidelijk kunnen genieten van de cakes.
ik kan er ook nog wat knock outs aan toevoegen die ik in me 'overdag' assortiment heb zitten.

zou het dan mogelijk zijn om met deze collectie een show van +/- 10 minuten te kunnen neerzetten?

groetjes yorick

10 minuten zou ongeveer wel lukken ja. Het zijn 19 cakes. De ene duurt wat langer dan de andere. Wat ik zou doen, is alle cakes snel na elkaar afsteken. Als de ene is afgelopen de andere aansteken. Zo is het wel een show, maar niet alles in een heel rap tempo.

Dat word wel wat zeg, allemaal fantastische cakes!

Zou wel eindigen met de Colorful Thunder Tail, dat is een echte rambak!

je wilt daar dus mee zeggen? ze niet doorlonten?
maar wel allemaal achter elkaar doen?
en dan proberen de pauze zo min mogenlijk? ;-)
of toch doorlonten?
die colerful thundertail lijkt me ook erg stoer, kan er helaas geen filmpje van vinden..

maar weeping willows is ook heel mooi volgens mij :P

heeft, iemand mischien een idee, in welke volgorde ik ze zou kunnen zetten..
en dan het liefst 3 a 4 cakes erbuiten laten die ik zo los kan schieten :)

Ik ken niet alle cakes even goed, maar hier een paar tips:

Deze cakes tegelijk afsteken als finale:
GREAT WALL OF CHINA 49 SCH 500 GRAM
COLORFUL THUNDER TAIL 100 SCH 450 GR. NIEUW!
OUTRAGEOUS 30 SCH 500 GRAM

Niet in show, maar los afsteken:
EARCATCHER 49 SCHOTS 500 GRAM

Als ik jou was zou ik alles los achter elkaar afsteken, dan heb je er veel meer plezier van dan alles maar snel achter elkaar te laten gaan. Je wil namelijk ook niet te veel tegelijk omdat dit je eerste keer is dat je cake's afsteekt.
Ik zou zeggen steek alles lekker op je gemak af en geniet van elke cake! Je zou even de filmpjes van de cake's kunnen kijken hier op vwc en dan bepalen welke je volgorde je wil aanhouden.

ja, ik denk dat ik het zoals kevin zegt ga doen.
en ik zal dan waarschijnlijk 1 project maken omdat het me toch leuk lijkt! van een stuk of 5 á 6 cake's.
daarmee ga ik jullie zeker op de hoogte houden!

misschien hebben jullie een idee welke cakes in voor het project kan houden? en welke juist niet?

als het kan vraag iemand om te filmen
lijkt me wel leuk die projecjes
heb er veel plezier van
zelf zou ik op het eind 2 potten te gelijk aan steken of een paar kleine shows maken van 3 cakes eerst 1 en daarna 2 tegelijk
maarja het is jou vuurwerk en slaap er een paar goede nachten over en gebruik een goede fantasie

gr Hein

Zo dat is wel gaaf al die potten gratis. Goede vriend van die eigenaar ofzo? Maargoed als ik jou was dan zou ik idd een paar potten overhouden om los te stoken.

Zo dat is wel gaaf al die potten gratis. Goede vriend van die eigenaar ofzo? Maargoed als ik jou was dan zou ik idd een paar potten overhouden om los te stoken.

Hij krijgt ze gratis als een soort 'wens', vanwege zijn ziekte CF, zoals in andere topics te lezen is :wink:, Frits kende hij geloof ik niet persoonlijk of zo, Frits is gewoon erg gul, waarvoor nogmaals veel respect.

idd, ik ken frits niet persoonlijk.

ik ga denk ik een 2 projects van 5 potten maken, dat zijn er dan 10 en dan heb ik er nog 9 voor zo op te stoken :)

waar zou ik die op kunnen maken? die projecten?
en is dat binnen 1 dag haalbaar? ik weet nog niet wanneer we 't op gaan halen, maar als frits het uit komt zal het de 30é zijn. want me vader moet rijden en we moeten daar nog 2,5 uur heen rijden ofzo :P

is dat dan nog wel haalbaar?

en mag ik mischien iemand op MSN toevoegen, die al ervaring heeft met doorlonten?
of gewoon zin heeft om me meer te helpen. dan op het forum?

Ja das wel haalbaar denk ik :wink:,
Je mag mij altijd ctoevoegen, alleen ik heb geen verstand van doorlonten. Maar ik ben altijd bereid je te helpen waar dat kan, je mag me gerust een PM sturen voor m'n msn!

waarop zou ik mijn kleine showtje kunnen maken?
wij hebben hier thuis volgens mij nog 2 of 3 pallets liggen, zou dat een goed idee zijn om het op te maken?

Ja de cakes moeten sowieso stabiel staan, en als je ze gaat doorlonten weet ik niet precies hoe dat zit, hoe dan ook zijn zakken zand en bakstenen altijd handig, want als er eentje omvalt..

Back
Bovenaan