Zo ging het vroeger bij mij ook...
Ik was 6/7jaar en vroeg mijn moeder de oren van haar hoofd, over hoe werkt dit hoe kan dit. Toen zei ze omdat ze er genoeg van kreeg. Als je NU je mond houd over dat vuurwerk krijg jij een met oud en nieuw een beetje vuurwerk.
Wat zal het zijn geweest een klein pakketje van 5 of 10 gulden, super klein paar kaarsje, paar fontijntje en jumping jacks wat ik me kan herinneren.
Ik denk zelf dat toen mijn "Passie" voor vuurwerk is ontstaan.
De eerste 3 jaar erna alleen 's avonds afgestoken(de leeftijd, en regels in het hoofd van pas van 12 uur 's nachts mogen afsteken of 10 uur 's avonds.
Rond mijn 10e zal ik dus de eerste keer overdag afgestoken hebben.
Ik mocht overdag nog niet de straat op, maar zei dan dat ik bij een vriendje bleef slapen 30dec op 31dec(samen wat sloffen en ander klein spul gekocht), en dan de dag erna stoken en rond 4 uur thuis kome daar zogenaamd niks afgestoken te hebben(kleren stonken 3 uur in de wind, en overal kruit/klei vlekken)
Mijn moeder heeft me ook een keer betrapt... was wel balen. Loop je met een rugzak over straat en een aansteker, rijdt je moeder ineens langs
Dreigde toen met alles wat thuis ligt gaat in een bak met water, en dat ik meteen na huis moest komen. Ik dus maar gedaan mocht ik na een preek toch mijn tas om 12 uur pakken
Dit heb ik 2 á 3 jaar zo klaar gespeelt.
Toen ben ik gewoon gaan vragen mag ik alsjeblieft overdag weg, want het is gewoon maar één dag in het jaar. Toen werd nee gezegt, maarjah dee het al 3 jaar dus ze wisten het toch wel. Maar na paar dagen hevige discussies was het dan zover. Ik mocht van mijn ouders vuurwerk voor overdag bestellen en de straat op gaan.
Maar dan inderdaad het punt waar jullie mee zitten. het samenstellen. Als je dan komt met 600 kanonslagen 288 pijltjes enzo beginnen ze helemaal te flippen. Dat krijg je nooit op en weet ik allemaal. Nouwjah als je dan weggaat en je hebt nogwat over geef weg aan vrienden

anders zeggen ze zie je je had veel te veel.
ook de uitgavens wilden ze altijd beperken, ik kreeg wel gesponserd van ze, maar legde al snel zelf bij. Maar altijd even het lijsje door bespreken...
Dan kwamen ze weer met pfff 50/60 gulden voor één dag.
Maarjah tegenwoordig leggen ze zich erbij neer en weten toch ookal beperken ze het regelen ik wel wat via vrienden...
Je moet je ouders er denk ik wat minder in betrekken, ik heb opzich wel chille ouders alleen moet niet rond augustes komen om vuurwerk thuis te leggen sowieso willen ze dat alleen in december in huis, maar aangezien ik met un kamerraad vier leggen we het daar dus is dat probleem gefixed
Hoe ouder je wordt hoe meer ouders zich terug trekken, ik weet jullie leeftijden niet. Maar wees blij, sommige ouders verbieden het helemaal!!!(ken genoeg kamerraden)(Al denk ik dat met helemaal verbieden je het een beetje gaat uitlokken.)
Mijn kinder zullen er mee opgroeien als ik dan nog freak ben. Maar vind dat je sowieso met opvoeden niet iets strikt moet verbieden zeg in iedergeval waarom je het niet wilt, en probeer een middenweg te vinden