Meldpunt vuurwerkoverlast nu al van start.

Gisteren rond de 29 meldingen van vuurwerkoverlast in Gouda. Er waren 5 knallen te horen BUITEN de vuurwerkdemo. Daarmee word maar weer duidelijk hoe of wat.

nou ik ben toch eens aan het kijken waar de meeste meldingen worden gemaakt in mijn eigen woonplaats .

nou staan er nu voor mijn wijk iets van 12 meldingen geregistreerd .
ik moet echt van uit eigen ervaring zeggen dat daar geen reet van klopt want het is hier gewoon dood en dood stil .

je zou toch bijna een camera moeten pakken en de situatie eens vast leggen .
misschien dat je daar mee een beeld zou kunnen scheppen van hoe het er nou werkelijk aan toe gaat .
tja hoe meer filmpjes op youtube des te eerder je in het nieuws komt lijkt mij .

http://vuurwerkoverlast.nl/page/kaart

dit is trouwens de kaart van vandaag
men doet hier vermoeden als of het de spui gaten uitkomt .
nou kan ik niet helaas geen oordeel vestigen over alle gemeenten hier in Nederland, maar get real dit kan niet kloppen .

Laatst bewerkt:
Kijk, het aantal meldingen staat natuurlijk niet gelijk aan het aantal werkelijke overtredingen met vuurwerk en dus overlast. Kan ook zijn dat er dus 30 meldingen bij hun binnen komen voor 1 knal. Op die manier is het dan ook zwaar overtrokken. Ze kunnen beter hun energie ergens anders in steken en de Politie gewoon hun werk laten doen.

Op Schiermonnikoog is iemand helemaal gek geworden.. goed voor 5% van alle meldingen.. Kansloos figuur.
overlast.png

En hoeveel overlast kun je veroorzaken op de afsluitdijk?

Tja, als je ziet dat sommige mensen meer dan 20 meldingen hebben gedaan.... Zelfs in mijn boerendorpie 2 meldingen.... Gaat nergens meer over, heb de afgelopen 354 dagen geen knal gehoord....

Als je inzoomt op het aantal meldingen zie je soms ook gewoon 100 meldingen midden in een bos of weiland.... Lekker betrouwbaar:thumbsup:

Zegt al genoeg over de betrouwbaarheid van die site , het is gewoon manipulatie. Neem aan dat ze dit in de tweede kamer ook wel snappen

Ik moet toch even reageren. Ik heb op de kaart gekeken na mijn woonplaats en er schijnen 29 meldingen te zijn in het industrie terrein naast mijn woning. Vind ik knap wat ze staan bij het scooterbedrijf opc. Daar wordt geen vuurwerk afgestoken overdag. Het ligt 2 straten bij mij vandaan en al zou het d'nachts zijn, zijn die bedrijven dicht dus wie moet bellen?

Nu al 35 meldingen in mijn wijk... bizar, snap er alleen niks van!

Ik heb afgelopen 5 dagen slechts 3 knallen gehoord. Het is nog nooit zo rustig geweest in de wijk als dit jaar!

Ik denk dat ze gewoon meldingen van vorig jaar er tussen stoppen.... en zeggen.... kijk eens zoveel overlast is er wat totaal niet waar is!

Back
Bovenaan