Meldpunt vuurwerkoverlast nog steeds dikke hoax

Dan maar weer terug naar de middeleeuwen? Eeuwen en eeuwen strijd voor rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid tevergeefs? Weer terug naar het recht van de sterkste/gemeenste/harteloze...
Kun je wel lekker je vuurwerk afsteken wanneer je wilt... :cry:

Gaan we ook een dialoog aan met isis? Sommige mensen zijn zo in hun eigen wereld dat ze alleen willen dat er een vuurwerkverbod komt, Bonte gaat niet van vuurwerk houden en blijft net zo lang dit doen totdat er een verbod is..

Gaan we ook een dialoog aan met isis? Sommige mensen zijn zo in hun eigen wereld dat ze alleen willen dat er een vuurwerkverbod komt, Bonte gaat niet van vuurwerk houden en blijft net zo lang dit doen totdat er een verbod is..

Phiough! Het gaat mij echt een beetje ver om Bonte te vergelijken met ISIS... Ik trek me nu echt ff terug uit deze discussie.

Phiough! Het gaat mij echt een beetje ver om Bonte te vergelijken met ISIS... Ik trek me nu echt ff terug uit deze discussie.

Ik vergelijk hem niet met terroristen, zeg alleen dat je gewoon niet met hem kan praten.. Misschien had ik die vergelijking niet erbij moeten doen, als je het zo erg vind.. Excuses daarvoor..:wink:
Ik stop er ook lekker mee, morgen lekker vuurwerk halen en donderdag lekker afsteken!:D

Ik vergelijk hem niet met terroristen, zeg alleen dat je gewoon niet met hem kan praten.. Misschien had ik die vergelijking niet erbij moeten doen, als je het zo erg vind.. Excuses daarvoor..:wink:
Ik stop er ook lekker mee, morgen lekker vuurwerk halen en donderdag lekker afsteken!:D

Excuses aanvaard. Ik weet echter niet of er niet met hem valt te praten. Nog nooit gedaan... :p
En je hebt gelijk: laten we stoppen met deze zinloze discussie en ons weer op belangrijkere zaken richten: Vuurwerk knallen! :D

Op oudejaarsavond komt er een documentaire over vuurwerkliefhebbers. 2Doc met de titel Schitterend. DEze tekst staat erbij: "Consumentenvuurwerk staat steeds meer ter discussie, maar toch wordt er op de oudejaarsdag nog steeds voor miljoenen de lucht ingeschoten. Wie zijn al die liefhebbers, voor wie vuurwerk helemaal geen vloek is, maar een passie?"

Ben benieuwd hoe men de liefhebbers neerzet in deze documentaire.

Op oudejaarsavond komt er een documentaire over vuurwerkliefhebbers. 2Doc met de titel Schitterend. DEze tekst staat erbij: "Consumentenvuurwerk staat steeds meer ter discussie, maar toch wordt er op de oudejaarsdag nog steeds voor miljoenen de lucht ingeschoten. Wie zijn al die liefhebbers, voor wie vuurwerk helemaal geen vloek is, maar een passie?"

Ben benieuwd hoe men de liefhebbers neerzet in deze documentaire.

Goede tip! Ga ik kijken.

Ik vind het niet correct dat iedereen over de persoon Arno Bonte valt en zelfs met hatelijke verwensingen gaat strooien, terwijl hij volgens mij slechts de spokes-man is van een hele groep tegenstanders. Ik ben het ook niet eens met (veel van) de dingen die hij aandraagt, maar het gaat mij te ver om dit persoonlijk te maken. In een moderne maatschappij die gestuit is op democratie heeft iedereen het recht om zijn (niet kwetsende) mening te uiten. Zo ook wij. Het is bij de tegenstanders van consumentenvuurwerk echter momenteel beter gereld als bij ons. Wij zijn minder georganiseerd en dus wordt onze stem minder gehoord (sowieso door de media).

Hoe bedoel je? Jij gelooft niet in democratie en in de noodzaak van een dialoog en vind dat ik slaap/droom ofzo?

Ik kan tot op zekere hoogte met je meegaan.

Echter, ik heb twee weken geleden een mail gestuurd aan precies 261 personen van de 30 GroenLinks gemeenteraadsfracties alsook de 4 provinciale fractie die deelnemen aan het meldpunt. Netjes opgesteld en gebruik gemaakt van onderbouwde argumentatie zoals eerder hier benoemd.

Ik heb welgeteld 9 reacties teruggekregen, waaronder één waarin iemand zich enkel afvroeg hoe ik aan haar e-mailadres kwam, één waarin mij wordt verweten te handelen uit financieel gewin, één waarin mij wordt verweten verantwoordelijk te zijn voor het asociale handelen van de gehele vuurwerk afstekende medemens en vier mails waarin simpelweg de uitleg zoals op het meldpunt vuurwerkoverlast gekopieerd stond.

Al met al heb ik dus van de 261 mails slechts 2 serieuze reacties gekregen. Helaas kreeg ik daar na een nieuwe reactie van mijn kant ook geen gehoor meer op.

Laatst bewerkt:
Ik ben het ook met je eens dat deze methodes van het anti-kamp zeker niet de juiste zijn, maar dmv persoonlijke verwensingen zal er nooit iets positiefs veranderen. Dan geef je ze slechts voer om te beweren dat vuurwerkliefhebbers onderontwikkelde, lompe tokkies zijn. Enkel als er een tegenfront wordt gecreëerd, met een sterke spokes-man een een organisatie die ónze belangen behartigd, zal er iets veranderen in een democratie volgens mij.

Klopt om hem ziektes ed te wensen is niet de juiste weg, maar soms mag er wel wat korter door de bocht gegaan worden, anders komt het niet door zijn boomschors heen.

Hoe bedoel je? Jij gelooft niet in democratie en in de noodzaak van een dialoog en vind dat ik slaap/droom ofzo?

Dialoog voer je met mensen die eerlijk zijn en de boel
niet lopen te manipuleren. Hoe gezond zijn de stemmen
van mensen die uit leugens voortgevloeid zijn? Is dit
de democratie waarin we moeten geloven? Het is toch
keihard bewezen dat er duizenden valse meldingen zijn
geplaatst door vuurwerkhaters?

Persoonlijk denk ik dat bonte er veel meer baat bij heeft dat er nooit een vuurwerkverbod komt, dan dat het morgen verboden wordt. Op het moment dat er een verbod komt is daarmee naast onze traditie namelijk ook zijn bestaansrecht naar de volgende dimensie geholpen.

Toch vreemd er wonen daar 3 kippen en 1 geit

Gaat dus per gebied. Kan met een huisnummer, maar dat wilt niemand. Duidelijk is natuurlijk dat het nep is inclusief meldingen. Daarnaast zie je iedere jaar weer een actieve lobby die even een melding maakt omdat ze een hekel aan vuurwerk hebben of voor GL zijn (ja, die zijn er!).

Back
Bovenaan