Melding bij inspectie leefomgeving en transport

Heeft er iemand ooit een melding gemaakt bij de inspectie leefomgeving en transport? Is dit echt verplicht? Zag dit namelijk op de site van de politie.nl

Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?
Ja, maar alleen als het voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen. In bijvoorbeeld België en Duitsland gelden ook eisen aan de verkoop van zwaarder vuurwerk. Zo wordt u in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs geregistreerd.

Nah wil graag met iemand samen richting Duitsland maar hij durft niet ivm zijn V.O.G, waardoor ik hem met dit artikel wilden overtuigen

Dit betreft alleen voor zakelijke transporten.

Een consument mag tot 25kg vrij invoeren.( mits het aan de gestelde eisen van NL voldoet! )Boven de 25kg zit je boven de toegestane hoeveelheid wat een consument zou mogen bezitten.

Als consument zijnde hoef je dus geen melding te doen.
Daarbij heb je hiervoor een E-Herkenning nodig en is alleen bedrijfsmatig aan te vragen.

mvg
Marchel

Nah wil graag met iemand samen richting Duitsland maar hij durft niet ivm zijn V.O.G, waardoor ik hem met dit artikel wilden overtuigen

Door de nwe EU regelgeving mogen particulieren vanaf 15dec, 25kg consumentenvuurwerk vrij invoeren, dus zonder meldngsplicht. (Dit vuurwerk moet uiteraard wel voldoen aan de Nl regelgeving.)

In principe kan ik dus gewoon naar Duitsland gaan en dan tot max 25kg aan vuurwerk kopen als het maar geen babypijltjes en Romeinse kaarsen zijn (als ik het goed begrijp?)

Dus dit geldt niet meer?
Meldingsplicht in- en uitvoer
Degene die vuurwerk binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengt, is verplicht dit schriftelijk aan de ILT te melden (Vuurwerkbesluit Wm, artikel 1.3.2). Deze melding moet ten minste drie werkdagen voorafgaand aan het binnen of buiten Nederland brengen van vuurwerk worden gedaan. In de periode van 15 december tot 1 januari is het toegestaan om deze melding ten minste 24 uur van tevoren te doen.

Volgens mij moet je gewoon melden, officieel.

Door de nwe EU regelgeving mogen particulieren vanaf 15dec, 25kg consumentenvuurwerk vrij invoeren, dus zonder meldngsplicht. (Dit vuurwerk moet uiteraard wel voldoen aan de Nl regelgeving.)

geld dit ook vanuit Belgie?
Dan kan je vanaf 15dec gewoon vrij de grens over om te halen?

geld dit ook vanuit Belgie?
Dan kan je vanaf 15dec gewoon vrij de grens over om te halen?

In Nederland mag je als consument alleen tijdens de 3 verkoopdagen en op oud en nieuw vuurwerk voorhanden hebben en de rest van het jaar thuis veilig opgeslagen. Je hebt je gewoon aan het vuurwerkbesluit te houden. Dus nee.

In Nederland mag je als consument alleen tijdens de 3 verkoopdagen en op oud en nieuw vuurwerk voorhanden hebben en de rest van het jaar thuis veilig opgeslagen. Je hebt je gewoon aan het vuurwerkbesluit te houden. Dus nee.

Dat staat toch in het nieuwe besluit? 15dec.

Dus dit geldt niet meer?

Volgens mij moet je gewoon melden, officieel.

Dat stond in het oude besluit...
En daar is nu een ontheffing voor, te weten:

Per 01-10-17 is de melding van invoer <25kg consumenten vuurwerk wat voldoet aan de NL regelgeving, tussen 15 dec en 3? jan komen te vervallen, ongeacht landsgrens...

Dat stond in het oude besluit...
En daar is nu een ontheffing voor, te weten:

Per 01-10-17 is de melding van invoer <25kg consumenten vuurwerk wat voldoet aan de NL regelgeving, tussen 15 dec en 3? jan komen te vervallen, ongeacht landsgrens...

Heb je een link naar publicatie in de Staatscourant? Heb je een link naar het nieuwe vuurwerkbesluit? Krijg het namelijk zo snel niet gevonden.

Zelf zou ik voor nu uitgaan van wat er op wetten.overheid.nl geschreven staat:

Richtlijn voor strafvordering vuurwerkdelicten
Geldend van 01-10-2016 t/m heden

Lijst I Verboden handelingen met consumentenvuurwerk

Het gaat dan om de volgende situaties:

– Binnen de toegestane tijd meer dan 25 kilo consumentenvuurwerk voorhanden hebben op een voor het publiek toegankelijke plaats/ter beschikking stellen/afleveren aan particulier

– Buiten de toegestane tijd voorhanden hebben/ter beschikking stellen/afleveren aan een particulier van consumentenvuurwerk (met uitzondering het voorhanden hebben van maximaal 25 kilo op een niet voor het publiek toegankelijke plaats)

– Niet voor de detailhandel. Zie daarvoor de bijlage bij de Richtlijn bestuurlijke strafbeschikking milieu- en keurfeiten.

De toegestane tijd is gedefinieerd in art. 2.3.2 lid 2 Vuurwerkbesluit (Vwb)

Vuurwerkbesluit
Geldend van 17-10-2016 t/m heden

Artikel 2.3.2

1 Het is verboden consumentenvuurwerk ter beschikking te stellen aan een particulier.

2 Het verbod geldt niet op 29, 30 en 31 december met dien verstande dat als een van deze dagen een zondag is het verbod eveneens op die zondag geldt, in welk geval het verbod om vuurwerk ter beschikking te stellen dan niet geldt op 28 december.

Bron:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0038533/2016-10-01
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/2016-10-17

Back
Bovenaan