Meisje gewond door rondvliegend vuurwerk

moontan

VWC lid
zondag, 22 feb 2009 - 19:27 Meisje gewond door rondvliegend vuurwerk
VEGHEL - Een jong meisje is zondagmiddag aan het gezicht gewond geraakt toen zij werd geraakt door rondvliegend vuurwerk. Het ongeval gebeurde op de hoek van de Molenstraat met de Meijerijstraat in Veghel, ter hoogte van café De Gouden Leeuw, waar op dat moment de optocht voorbij trok.

Vermoedelijk lag het explosief in de buurt van een mobiel toilet toen het tot ontploffing kwam. Op dat moment passeerde juiste een vrouw die het slachtoffer op de arm had. Het kindje werd daarbij ernstig geraakt. Volgens omstanders is de politie ter plaatse gekomen om met mogelijke getuigen van het voorval te spreken. Het kind is door omstanders naar het ziekenhuis gebracht. Een politiewoordvoerder kan nog geen mededelingen doen over het voorval. De politie is wel op zoek naar getuigen. Deze kunnen bellen met 0900-88 44 of Meld Misdaad Anoniem, tel. 0800- 70 00.

http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/78072/meisje-gewond-door-rondvliegend-vuurwerk

Ik heb dit verhaal al gehoord, het is namelijk erg dicht bij mij in de buurt.
Er gaan ook nog geruchten rond dat het met opzet is gedaan, zelf geloof ik er niet veel van. Zullen wel gewoon een paar mensen hebben gedaan die er niet even bij nagedacht hebben. Ja, en dan gebeuren zulke dingen, erg triest.

ik heb het gevoel dat dit wel expres is gebeurt .
als ik lees dat het explozief in een mobiel toilet is geplaats tussen de mensen massa .
heb ik toch het idee dat dit een aanslagje is geweest :angry:

Haar broer wilde nog waarschuwen voor het vuurwerk maar toen ontplofte het al.

Ik maak mij een beetje zorgen om deze zin. Het zou toch niet dat de "vuurwerkbommen" van de broer waren:shocked:. Ik hoop het niet voor het gezin.

Kind gewond door vuurwerk

Veghel, 23-02-2009

- Aan het eind van de carnavalsoptocht is zondagmiddag een 3-jarig meisje uit Veghel op het Bolkenplein gewond geraakt. Toen een gezin langs een carnavalswagen liep die daar nog stond ontplofte er vermoedelijk een vuurwerkbom die onder de wagen lag. Door de klap raakte het meisje, dat bij haar moeder op de arm zat, aan haar gezicht gewond. Haar broer wilde nog waarschuwen voor het vuurwerk maar toen ontplofte het al. De familie is met het meisje snel naar het ziekenhuis gereden waar bleek dat het meisje twee wonden aan haar gezicht had. De politie is direct een onderzoek gestart. In een urinoir werden nog twee "bommen" aangetroffen. Deze zijn door de politie in beslag genomen en onschadelijk gemaakt. Er zijn veel getuigen gehoord en de politie hoopt snel tot de aanhouding over te kunnen gaan van de maker(s) van deze bommen. Mensen die de politie met informatie over de daders behulpzaam kunnen zijn worden dringend verzocht te bellen met 0900-8844 of anoniem met 0800-7000.

Ik denk dat iemand het eronder gooide ofzo, en dat haar broer zag dat het onder de wagen werdt gegooit. '
Maarja, weer erg triest dit. Wie gaat er ook vuurwerk in een carnavals optocht afsteken. allemaal bezopen mensen en dan vuurwerk. Dat kan niet goed gaan

Ik las het op teletekst..

:angry:Leuk hoor!:angry:

das goed voor ons imago he?!:mad:

je moet wel heel erg diep gezonken wil je dit doen zeg...:shocked:

erg raar zo met carnaval. Zal ongetwijfeld opzet geweest zijn..

maar toch heb ik steeds meer het gevoel dat dit soort dingen met opset gebeuren

Ik denk het eigenlijk niet, je moet wel heel erg gevoelloos zijn om dit express te doen. Maarja je weet het tegenwoordig nooit eigenlijk, vooral niet als ze veel gedronken hebben met carnaval.
Maar ik denk zelf dat het komt door het beton van een supervlinder oid. Het beton dat daarvan afkomt kan best veel schade aanrichten, en vooral bij zo'n klein meisje.

De broer van het meisje waarschuwde haar omdat hij een klein knetterend voorwerp onder de wagen zag liggen. Nadat hij dat zei ontplofte het meteen. En kwamen er dus stukken in haar oog van het gaas van de carnavals wagen. Dit is was ik dus heb gehoord. En het deed me wel een beetje denken aan een cobra 6. :rolleyes:

Gisteren-avond op SBS 6 een stukje gezien, zag er niet goed uit voor dat meisje.
De uitzending is via deze link te zien:

http://asx.sbsnet.nl/sbs6/hartvannederland/SBS6_HVN_LAAT_20090223_2251.asx

Die ouders zijn er nog kalm onder, goede zaak, is dat kind ook rustiger.
Ze geven aan dat het geen "gewoon" vuurwerk was, echt een bom dus, ze hebben er nog 2 onschadelijk gemaakt, waarom maken ze niet bekend wat het nou was dan?

Sneu hoor voor dat meisje, hopelijk komt ze er volledig bovenop.

Triest voor dat meisje zeg. Ook erg zwak van die jongens om het daar af te steken. Als ze hun zelf in gevaar brengen met een bom maakt het mij niet uit maar doe dat dan ergens ver weg. Niet midden in een carnavals optocht. Hoe haal je het in je hoofd zeg. Gekke mensen om het nog maar zacht uit te drukken. :angry:

Back
Bovenaan