Meijering blijft volhouden

moontan

VWC lid
Schade rond jaarwisseling daalt verder

APELDOORN – De schade aan gemeentelijke eigendommen door vandalisme is afgelopen jaarwisseling opnieuw gedaald. In de Biblebelt ligt de schade nog steeds hoger dan daarbuiten, maar het verschil is 13 procent kleiner.

Dat blijkt uit onderzoek van deze krant, die alle 413 Nederlandse gemeenten benaderde met de vraag naar de schade aan hun eigendommen door vandalisme rond de jaarwisseling. Van hen reageerden er 282, een respons van 68 procent.

De gemeenten leden gemiddeld een schade van 10.952 euro. Vorig jaar lag dat bedrag op 13.000 euro. De kosten door vernielingen is landelijk gezien sinds de jaarwisseling van 2007-2008 met gemiddeld 63 procent gedaald.

In de Biblebelt lag de schade de afgelopen jaarwisseling 38 procent hoger dan in de rest van Nederland. De vorige jaarwisseling bedroeg dit verschil nog 51 procent. Bij de jaarwisseling 2007-2008 was het verschil 27 procent.

Een inwoner van een niet-orthodox-christelijke gemeente betaalt 0,30 euro om de schade door vandalisme te herstellen, in de Biblebelt ligt dat bedrag op 0,48 euro. Bij de vorige oudejaarsviering lagen die bedragen op respectievelijk 0,37 en 0,73 euro. Bij de jaarwisseling 2007-2008 ging het om respectievelijk 0,92 en 1,17 euro.

Hoewel de totale schade aan gemeentelijke eigendommen steeds verder daalt, is er volgens de Stichting Staakt het vuren, die ijvert voor een vuurwerkvrije jaarwisseling, nog lang geen reden tot juichen. „Er is de afgelopen jaarwisseling nog nooit zo veel legaal en illegaal vuurwerk gemixt en te koop aangeboden aan de consument”, aldus voorman Johan Meijering van de stichting. „Het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap (NOG) heeft becijferd dat het aantal mensen dat oogletsel opliep bij de afgelopen jaarwisseling met 10 procent is gestegen. Bovendien kopen weliswaar steeds minder mensen vuurwerk, maar de omzet stijgt en het vuurwerk wordt steeds gevaarlijker en zwaarder.”

Meijering wil dat de Tweede Kamer in debat gaat over alle schadelijke gevolgen van de jaarwisseling. „Partijen hebben in hun verkiezingsprogramma de mond vol over veiligheid, maar over het grootste risicoevenement van ons land, de jaarwisseling, hoor je ze niet.”

Onderzoekers van de Politieacademie concludeerden in 2007 in een studie, onder leiding van prof. dr. Otto Adang, dat de onrust tijdens de jaarwisseling zich, behalve in sommige wijken van de grote steden, concentreert in gemeenten met een orthodox-christelijke signatuur.

Dat beeld blijkt in de afgelopen jaren niet veranderd, al is het verschil tussen de schade binnen en buiten de Biblebelt verkleind.

http://www.refdag.nl/artikel/1470900/Schade+rond+jaarwisseling+daalt+verder.html

Kunnen die jankerds nu niet gewoon een keer hun b*k houden met dat gezever van ze.
Ik wordt er zo moedeloos van dat er elke keer van die azijn z**kers zijn die op 1 of andere manier proberen het vuurwerk uit te bannen.:angry:
Snappen ze nou nog steeds niet dat er hier in ons vuurwerkliefhebbend land geen draagvlak is voor een algemeen verbod.
Ik denk dat het draagvlak voor een eiland waar we deze mensen met een aandachtsprobleem kunnen droppen een stuk groter zal zijn.:p

Zowel maatschappelijk,als politiek is er geen draagvlak voor een verbod op afsteken van consumentenvuurwerk, lees hiervoor het meest recente bericht:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=2445&page=6

Maar ik begin zo langzamerhand medelijden te krijgen met deze man.
Deze man heeft dringend hulp nodig om van zijn trauma,s af te komen.

Inderdaad moontan, deze man heeft heel dringend professionele hulp nodig, beter gisteren dan vandaag om van z'n vuurwerktrauma af te komen. Als ie hulp zoekt, gegarandeerd dat ie ervan afkomt.
Ken je bijv het programma Now or Never, daar werden ook mensen met hun angsten geconfronteerd, door bijv. een spin te aaien door iemand met arachnofobie (spinnenangst). Laten ze deze man onder begeleiding van een deskundige nu eens een paar potjes afsteken, dan zal ie zien dat er niets aan is.

En maar klagen dat deze man bedreigt wordt overal mee. Niet dat ik dat goedkeur, integendeel zelfs, want daarmee verlaag je je alleen maar mee en je schiet er totaal niets mee op met dreigen, dat mist altijd z'n doel. Maar goed, hij roept dat aan de ene kant ook wel weer sterk over zich af, je hebt er zulke fanaten tussen zitten die zich bedreigd voelen door zo'n iemand, omdat ze bang zijn hun hobby te verliezen door dit soort voorstellen, die (gelukkig) kant nog wal raken. Ik ben het er niet mee eens, maar zie het maar als een extreem voorbeeldje iemand die zich bijv. in z'n geloof gekwetst voelt.
Dit wordt wel een beetje off-topic, maar goed, vergelijk het maar met bepaalde uitspraken van politici, die als gevolg daarvan van een bepaalde groepering dreigementen aan hun adres krijgen.

Ik zou verder willen zeggen laat toch alsjeblieft iedereen in z'n waarde qua hobbies en interesses. Bij de een is dat vuurwerk en bij de andere is dat voetbal, het is toch mooi dat er die verschillen zijn en laat iemand zoals meijerink, of bonte of wie dan ook niet meteen roepen om een verbod. Daar schiet je niets mee op.
Alleen het tuig dat zich niet kan gedragen, die het nodig vind om dingen te slopen enzo, die verzieken het en moeten keihard aangepakt worden.

Die gozer heeft inderdaad hulp nodig Fred, hij is er psychisch gewoon helemaal aan en hij draait door man, er komt geen einde aan...

"legaal en illegaal vuurwerk mixen"? What the heck bedoelt ie daarmee? Het is geen mixdrankje hoor.
"nog nooit zo veel illegaal vuurwerk te koop aangeboden aan de consument" Raiaiaiaght. Knappe jongen als je dat weet te becijferen.
"Het NOG heeft becijferd dat het aantal mensen dat oogletsel opliep bij de afgelopen jaarwisseling met 10 procent is gestegen" Lekker onafhankelijke bron hoor... Zo kan ik ook wel iets becijferen zonder bronvermelding en cijfers te noemen.
"het vuurwerk wordt steeds gevaarlijker en zwaarder" Het vuurwerk is al vier jaar lang NIET zwaarder geworden! Dus hoe kan het dan gevaarlijker worden, als de wetgeving hetzelfde blijft?! Verdiep je toch eens in de FEITEN, man!
"het grootste risicoevenement van ons land, de jaarwisseling" Definieer 'risicoevenement'? Een risico heb je altijd, maar kun je verkleinen. Het gevaar (vergelijke risico versus gevaar (risk and hazard)) is echter meestal klein.

Tot zover mijn analyse van dit kansloze artikel geschreven door een kansloos persoon.

Leuk comment heb je geschreven Jorik,naast je goed beargumenteerde mening bevat het ook humor. Vooral om jouw eerste zin heb ik dubbel gelegen.:p
De man weet gewoon niet waar hij over praat, dat moge duidelijk zijn.

Nog een paar dingen die nergens over gaan.

Bovendien kopen weliswaar steeds minder mensen vuurwerk, maar de omzet stijgt en het vuurwerk wordt steeds gevaarlijker en zwaarder.”
Als er minder mensen vuurwerk kopen, waarom is er dan voor een record bedrag aan vuurwerk verkocht in 2009.

Meijering wil dat de Tweede Kamer in debat gaat over alle schadelijke gevolgen van de jaarwisseling. „Partijen hebben in hun verkiezingsprogramma de mond vol over veiligheid, maar over het grootste risicoevenement van ons land, de jaarwisseling, hoor je ze niet..”

Het grootste risico evenement van het land.:angry:

We zullen het maar niet over de risco voetbal wedstrijden hebben.
Aangezien daar veel randebielen op af komen, om supporters van de tegenpartij in elkaar te meppen.

En daarop volgend, Meijering vergeet ook even het strandfeest in Hoek van Holland, waar tuig het feest ver***** voor anderen.

En begin ook maar even over andere evenementen waar hordes politie voor nodig zijn, om het in goede banen te houden.

---

Op meneer Meijering zijn voordeur en zijn auto moet een grote stikker geplakt worden.
Pas op kansloos persoon!:wink::D

Inderdaad moontan, deze man heeft heel dringend professionele hulp nodig, beter gisteren dan vandaag om van z'n vuurwerktrauma af te komen. Als ie hulp zoekt, gegarandeerd dat ie ervan afkomt.
Ken je bijv het programma Now or Never, daar werden ook mensen met hun angsten geconfronteerd, door bijv. een spin te aaien door iemand met arachnofobie (spinnenangst). Laten ze deze man onder begeleiding van een deskundige nu eens een paar potjes afsteken, dan zal ie zien dat er niets aan is.

En maar klagen dat deze man bedreigt wordt overal mee. Niet dat ik dat goedkeur, integendeel zelfs, want daarmee verlaag je je alleen maar mee en je schiet er totaal niets mee op met dreigen, dat mist altijd z'n doel. Maar goed, hij roept dat aan de ene kant ook wel weer sterk over zich af, je hebt er zulke fanaten tussen zitten die zich bedreigd voelen door zo'n iemand, omdat ze bang zijn hun hobby te verliezen door dit soort voorstellen, die (gelukkig) kant nog wal raken. Ik ben het er niet mee eens, maar zie het maar als een extreem voorbeeldje iemand die zich bijv. in z'n geloof gekwetst voelt.
Dit wordt wel een beetje off-topic, maar goed, vergelijk het maar met bepaalde uitspraken van politici, die als gevolg daarvan van een bepaalde groepering dreigementen aan hun adres krijgen.

Ik zou verder willen zeggen laat toch alsjeblieft iedereen in z'n waarde qua hobbies en interesses. Bij de een is dat vuurwerk en bij de andere is dat voetbal, het is toch mooi dat er die verschillen zijn en laat iemand zoals meijerink, of bonte of wie dan ook niet meteen roepen om een verbod. Daar schiet je niets mee op.
Alleen het tuig dat zich niet kan gedragen, die het nodig vind om dingen te slopen enzo, die verzieken het en moeten keihard aangepakt worden.

Mooi verwoord. Ik zeg AMEN!:)

wat Meijering loopt te blerren wil ik niet op ingaan .
het is op zich al heel mooi nieuws dat de schade cijfers zijn getaald .

Back
Bovenaan