Megavangst illegaal vuurwerk in Dordrecht en Rotterdam

densta

VWC lid
De politie heeft in Dordrecht en Rotterdam zaterdagmiddag 3300 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen. Er zijn vier verdachten aangehouden

Na een tip volgde de douane het transport van het vuurwerk in twee busjes vanaf Moerdijk. In Dordrecht werd één van de busjes stilgezet. Hierin werd 1800 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen.

Het tweede busje reed door richting Rotterdam. Dit voertuig werd teruggevonden bij het Onsteinpad in de Beverwaard. Daar was een aantal personen bezig het busje uit te laden. Hierbij werd nog eens 1500 kilo aangetroffen.

Het illegale vuurwerk is afkomstig uit Polen. In Rotterdam werden drie van de vier verdachten aangehouden. De vierde arrestatie was de bestuurder van het busje dat in Dordrecht was stil gezet.

Bron: http://www.rijnmond.nl/nieuws/24-11-2012/megavangst-illegaal-vuurwerk-dordrecht-en-rotterdam

Zo zeg gezien die foto lagen er aardig wat triplex blokjes.... enorm dom en goed dat ze ze gepakt hebben. Dat Poolse spul moet gewoon daar blijven.

Waarom moet dat daar blijven? Toch mooi, van die dikke blokken? Zonde dat ze gepakt zijn, maar ook nie zo handig om nou nog te gaan rijden; beetje laat.

Ik lees elke keer tips daar wil ik juist wel is meer over weten.
Zie trouwens een mega shell op de foto zeker 8inch.

Owneej is een tennisbal

Net alsof vuurwerk zomaar ineens zou ontploffen.. In Valencia knopen ze met een sigaret in de mondhoek even een tiental salutes aan elkaar.

Wat een overdreven gedoe is het hier toch ook in Nederland. Word ook alsmaar erger blehhh.

Net alsof vuurwerk zomaar ineens zou ontploffen.. In Valencia knopen ze met een sigaret in de mondhoek even een tiental salutes aan elkaar.

Wat een overdreven gedoe is het hier toch ook in Nederland. Word ook alsmaar erger blehhh.

Overdreven wat betreft de regelgeving, dat ben ik voor een deel met je eens maar niet met wat betreft de hoeveelheid in dat schuurtje. Natuurlijk zal het nooit in eens ontploffen maar toch zou ik ook niet lekker slapen als ik zou weten dat het mijn buurman zou zijn geweest.

Als er 10 blokjes in een schuurtje liggen valt het allemaal wel mee, maar met deze aantallen vind ik het niet verantwoord. btw, die die blokjes die men gewoon op de kop in t schuurtje heeft gegooid :bonk:

Zonde ! Echt zonde ! Zo lang de 25 gram cake,s zo duur blijven blijven deze aantrekkelijk voor de consument, en daar bij is ook een kick mooier vuurwerk te hebben dan de buren toch mensen.

Gr Zwitsal

Vind het nog steeds overdreven, sommige leden hier op het forum hebben aan het einde van het jaar ook gewoon een paaar honderd kilo vuurwerk in de huiskamer liggen. En zoals kwintos al beaamde; het zijn gewoon wat 1.4g blokken.. Zelfs de vuurwerkliefhebbers in dit land worden bang.

Wat ik probeer te zeggen is: het mag natuurlijk niet en de handel van dit soort vuurwerk is gewoon verboden, maar hebben jullie ooit gehoord dat er een partij die ergens in een schuurtje lag zomaar ontploft is? Nee, en die kans is ook nihil. Overdreven vind ik het.

ik vind wel af en dat overdrijven ook een vak is,kijk naar al dat vuurwerk wat via rotterdamse haven nederland binnen komt is niet gevaarlijk zolang de nederlandsche overheid/zakenleven er maar aan kan verdienen.als dat vuurwerk de grenslijn over is is het ineens gevaarlijk belgisch gevaarlijk duits gevaarlijk spaans gevaarlijk pools spul hypocrieten van de eeuw

Vind het wel apart dat in de berichtgevingen die de politie doet over het vervoer van het vuurwerk, ze hier zelf gewoon ff lekker aan hun laars lappen. Geen speciaal vervoer. Even een paar tikken op de dozen geven, etc etc. En in hun berichten altijd maar weer roepen dat slechts een kleine bonk al fataal kan zijn. Laat ze er zelf dan ook een beetje voorzichtig mee omspringen denk ik dan. Maar dat doen ze schijnbaar dan ook weer niet.

Back
Bovenaan