Meeste Apeldoorners ervaren overlast vuurwerk.

ylke

VWC lid
Uit een onderzoek gehouden door Apeldoorn Direct blijkt dat een meerderheid van de Apeldoorners overlast heeft van vuurwerk. Aan het onderzoek deden 821 Apeldoorners mee. Hiervan geeft 56 procent aan overlast te ervaren van vuurwerk. Slechts 30 procent geeft aan geen overlast te ervaren.

Uit een rondgang van NU.nl langs 403 gemeenten blijkt dat twintig Nederlandse gemeenten rondom de jaarwisseling een vuurwerkverbod hebben ingesteld. In de gemeente Apeldoorn geldt momenteel geen verbod op vuurwerk. Apeldoorn Direct legde een aantal vragen voor aan het Stadspanel.

Algeheel vuurwerkverbod
Om de overlast te verminderen kan de gemeente een algeheel vuurwerkverbod instellen. 43 procent van de ondervraagden vindt dit een goede oplossing. Daartegenover staat dat 42 procent van de Apeldoorners vindt dat de gemeente zo’n verbod niet moet instellen.

Vuurwerkvrije zones
De gemeente kan vuurwerkvrije zones inrichten rondom winkelcentra, monumentale panden en locaties waar veel dieren verblijven. Afsteken van vuurwerk op die plekken is dan strafbaar. 54 procent is voorstander van deze oplossing tegenover 37 procent die dit geen oplossing vindt.

Centrale vuurwerkshow
De laatste vraag die wij stelden aan de ondervraagden was of zij vinden dat de gemeenten een centrale vuurwerkshow moet verzorgen. 55 procent van de ondervraagden vindt dit een goed idee. 29 procent vindt dit niet nodig.

Apeldoorn Direct is benieuwd naar jouw mening. Wat vind jij hiervan? Laat het weten door een reactie achter te laten.

Bron

stadspanel, ?? nou dan weet jij genoeg.... dat is geen doorsnee bevolking en absoluut niet representatief. Dat zijn veelal 50 plussers die nog wat met hun vrije tijd willen doen. Kinderen het huis uit / of reeds met pensioen.
Wederom een vreemde gang van zaken, en niet nieuws waardig.

Stel dezelfde vraag maar dan het onderwerp "verkeer" heb je dezelfde uitslag.

Inderdaad. Het zijn altijd van die loze onderzoeken. Doe zo'n onderzoek op een middelbare school, dan komt er opeens een hele andere uitslag uit. Al die regeltjes en betutteling, bah.

Je kan met een 821 zeker een goed onderzoek doen, echter moet het onderzoek dan wel goed verdeeld zijn over alle "sociale klassen". Een panel is vaak niet representatief voor een stad omdat er vaak alleen mensen in zitten die meer met politiek hebben, deze mensen zijn meestal van "hogere" komaf.

De onderzoekers moeten vaker rapporten naar buiten brengen met bewijzen hoe zijn hun onderzoek gevormd hebben, ik zie immers te vaak dat er zonder al te veel bewijs conclusies worden getrokken aan de hand van een steekproef.

Word het serieus ZO zat dat men een artikel / conclusie maakt die onze hobby moet aanvallen met cijfers die eigenlijk t niet eens waardig zijn om er uberhaupt iets mee te doen. Amper 1% van een bevolking, meestal alleen de haters (want positiviteit in de media bestaat niet), ondervragen en daaruit een artikel aanmaken. Echt ik word het zo zat. Word hoog tijd persvrijheid op deze manier af te schaffen. Want er word echt vollop misbruik van gemaakt op deze manier. Gebeurt tevens niet alleen met vuurwerk.

En wederom een stuk vol met leugens en verzinsels door de linkseboomknuffel media. Een gemeente mag helemaal geen algeheel verbod afkondigen. De gemeente mag enkel vuurwerkvrije zones instellen volgens de apv.

Daarnaast kan ik die poll onder veel vuurwerkminded mensen houden en er een hele andere cijfers uit krijgen.

Die demo niet niet mag geschoten worden de afgelopen 2 jaar...was dat ook niet in Apeldoorn
door dat gezeik van die zuurpruimen?

inderdaad was ook in Apeldoorn, dit is echt niet representatief voor Apeldoorn, als je dit onderzoek gedaan hebt in berg en bos en de parken buurt in Apeldoorn
dan kom je hier heel misschien op uit.

ik heb ook iedere donderdag, vrijdag en zaterdag OVERLAST van dronken *** jeugd die al slingerend over straat op de fiets lopen te schreeuwen midden in de nacht.
wanneer wordt daar wat aan gedaan?
wanneer komt daar een campagne over?
wanneer komen daar polls over?
wanneer wordt je met dit dood gegooit in het nieuws?
wanneer komt hier een debat over?

ik heb ook iedere donderdag, vrijdag en zaterdag OVERLAST van dronken *** jeugd die al slingerend over straat op de fiets lopen te schreeuwen midden in de nacht.
wanneer wordt daar wat aan gedaan?
wanneer komt daar een campagne over?
wanneer komen daar polls over?
wanneer wordt je met dit dood gegooit in het nieuws?
wanneer komt hier een debat over?

Ik heb last van medeweggebruikers die zich asociaal gedragen.
Dan zou je dus kunnen zeggen, we moeten auto's verbieden. Maar klinkt dat dan niet heel krom?
Je moet toch de oorzaak pakken, dat is niet de auto maar de bestuurder?

Nu draaien we het zaakje om. Er zijn mensen die op asociale manier vuurwerk afsteken.
Dan moeten we dus maar vuurwerk verbieden. Dan zijn opeens die rollen omgedraaid.
Wie snapt het nog?

Pfff, wat een rouwdouwers…!!! Wat wordt er dan onder het kopje overlast geschoven? Af en toe eens een knalletje hier en daar “pang” Ze doen net of de overlast te vergelijken is met een 0:00 theater recht voor hun deur. Waarschijnlijk lopen ze ook te klagen dat er overlast is van knallen op een bepaalde datum, nl. 31 december. Dan is dat toch geen overlast meer te noemen…!

Geen knal te horen hier bij mij, en dat noemen ze overlast? Ik vraag me echt af welke hoek van apeldoorn ze ondervraagt hebben

Geen knal te horen hier bij mij, en dat noemen ze overlast? Ik vraag me echt af welke hoek van apeldoorn ze ondervraagt hebben

Herkenbaar in Maastricht e.o., momenteel 11 december niks te horen wat me zelf verbaasd daar een meerderheid van 76% ( volgens een kleine steekproef onder D66 stemmers) overlast schijnt te ervaren!!?? Waar dan denk ik? Indien er zware dreunen voorkomen zou ik als eerste het irritant vinden aangezien dat mijn hobby aantast.

Persoonlijk denk dat men elkaar na de mond praat, politiek correct het geitenwollensokken complex overneemt en er maar in mee gaat om geen afwijkend gedrag te vertonen binnen hun boekenclubje.

Back
Bovenaan