Meerderheid Nederlanders wil dat alleen gemeente vuurwerk afsteekt

Mark my words, we mogen blij zijn als we over 2 jaar nog cat 1 mogen stoken..
De media blijft maar manipuleren en verdraaien, het zal niet stoppen totdat er een verbod in dit zuurpruimen land is. En wat er dan gebeurt daar komen ze nog achter!

Hoe zit het eigenlijk met het chinese nieuw jaar? In steden worden ook veel matten afgestoken. Waarom klagen ze daar niet over,matten zijn veelal met flash kruit. Laat hun dat maar ook aanpassen. Want als een chinese nederlander hier zijn traditie mag behouden waarom een nederlandse traditie in Nederland afschaffen. Beetje off topic maar het is allemaal krom en met veel bochten.

http://m.youtube.com/watch?v=slmdk5KxrsA

Laatst bewerkt:
De media blijft maar manipuleren en verdraaien, het zal niet stoppen totdat er een verbod in dit zuurpruimen land is. En wat er dan gebeurt daar komen ze nog achter!

Ja ik stel me dat ook wel voor, maar is volgens mij niet uitvoerbaar.
Illegale handel gaat bloeien, afsteken blijft wel,
Huidige verkooppunten moeten schadeloos gesteld, zij hebben op aandringen van de overheid geinvesteerd in bunkers en sprinklerinstallaties die een terug verdientijd hebben van gemiddeld 5-7 jaar. Dus die investerign zou deel terug moeten vloeien naar de verkopers.

^^ Dit dus.

Dit gevoel heb ik sinds afgelopen week ook. De negativiteit is nog nooit zo groot geweest. Het ene onderzoek na het andere toont aan (zogenaamd) dat mensen klaar zijn met het vuurwerk. De honderden liefhebbers wegen nevernooit op tegen tienduizenden klagers. Dat is een feit. En het blijft maar komen, het gezeik, de cijfertjes, het gezanik, klachten om niks, geen onderscheid legaal/illegaal, enz enz enz.

En dan... dan gooit er weer iemand een cobra in de aula. Of een nitraat in de tram. Of er overlijdt een hondje... dan kunnen wij allemaal "verstandig" zijn tot we een ons wegen, maar op deze manier is het binnen 2 a 3 jaar gewoon finaal afgelopen met consumentenvuurwerk in Nederland, 100%.

:sad:

Tweede Kamer tegen verbod

Als het aan de Tweede Kamer ligt komt dat totaalverbod er voorlopig niet. De PvdA ziet een verbod niet als de oplossing van de problemen rond de jaarwisseling.
"Ik begrijp dat mensen denken dat een vuurwerkvrije oud en nieuw de oplossong is, maar de problemen rond de jaarwisseling hebben te maken met zaken die al verboden zijn", zegt PvdA'er Ahmed Marcouch tegenover NU.nl.

dus inperken ok daar moeten we het mee doen maar een totaalverbod komt er nog jaren niet als ik dit zo lees.......
ben ik niet zo rouwig om moet ik zeggen:cool:

mensen, stop gewoon met het lezen van dit soort sites/kranten. Houd het bij Trouw en NRC, die plaatsen dit soort bullshit tenminste niet

Ik kan maar 1 emotie kwijt: WOEDE.

Dit soort media willen maar 1 ding, ons land totaal na de afgrond brengen, voor centen. Meer niet.

Wanneer men toch besluit om vuurwerkshows te geven dan kun je rekenen op heel veel mensen. Dat moet in goede banen geleid worden en daar heb je ook weer veel BOA's en blauw voor nodig. Dit betekent dat er elders mensen bezig zijn met illegaal vuurwerk waar ze geen mensen op kunnen zetten. Dus, kansloos en zal dus ook niet gaan gebeuren.

Back
Bovenaan