Meerderheid Nederlanders wil dat alleen gemeente vuurwerk afsteekt

Ik heb mee gedaan aan dit onderzoek bij 1vandaag, natuurlijk ben ik voor :p maar ik denk dat het aan een grote groep 50+ wordt gevraagd die allemaal lid zijn van de PVDA en andere linkse partijen.

Ik word zo moe van mensen die nu weer met de vinger naar links wijzen.... De VVD is toch voor individualisme en minder regeling van bovenaf? Die hoor je nu ook niet! Dus links of rechts... Maakt niet uit.

OT: deze onderzoeken worden elke keer ingezoomd op de 65+Ers... Slaat nergens op, die geven er blijkbaar niks of niet om, babyboomers dus wat wil je

Dit is wat er op 1vandaag staat:

Tientallen gemeenten overwegen etc.etc......

Ja dit onderzoek is dus uitgevoerd onder het 'Eenvandaag opiniepanel'. Gek genoeg denk ik niet dat er veel vuurwerk afstekers aan zo'n opiniepanel mee doen. Tsjongejonge.. dat is hetzelfde als een onderzoek over sigaar rokers uitvoeren onder lezers van de Tina.

dus al die miljoen worden door 13% vd bevolking gekocht.... mmmm interessant even rekenen uitgaande van 17 miljoen inwoners, er zijn 7 miljoen gezinnen gemiddeld bestaande uit 2,4 gezinsleden.
13% van 17 miljoen = 2,21 miljoen personen x 2,4 = 5,3 miljoen gezinnen is dus 75% van de gezinnen steekt vuurwerk af.
Mooie score toch, ik zeg waarom verbieden.???

Het is maar net hoe je brengt, ze proberen het negatief te brengen .... maar als je een nadenkt is het een positief resultaat.

Mooi toch@!

@Pyroboy26 Je maakt een rekenfout. Die 2,21 miljoen personen die vuurwerk kopen moet je niet vermenigvuldigen met 2,4 om het aantal gezinnen te krijgen dat vuurwerk koopt.
Het aantal gezinnen dat vuurwerk koopt, ligt vanzelfsprekend lager dan 2,21 miljoen.

@Pyroboy26 Je maakt een rekenfout. Die 2,21 miljoen personen die vuurwerk kopen moet je niet vermenigvuldigen met 2,4 om het aantal gezinnen te krijgen dat vuurwerk koopt.
Het aantal gezinnen dat vuurwerk koopt, ligt vanzelfsprekend lager dan 2,21 miljoen.

Ligt er helemaal aan hoe je dit wilt berekenen. Wanneer je er vanuit gaat dat er slechts 1 persoon van een gezin afsteekt, dan is het simpel dan blijft het aantal gezinnen gelijk aan het aantal personnen dat afsteekt. In dit geval dus 2,21 miljoen gezinnen. Wil je dan kijken hoeveel het percentage is, dan kom je op 2,21x100:7=31,5% Bijna 1/3e deel van de gezinnen steekt in dit geval af.

Eigenlijk moeten we helemaal niet ingaan op dit soort polls en onderzoeken. De media proberen gewoon de volgende discussie te ontketenen in Nederland. Dat leidt weer tot meer belangstelling en meer vulling voor de media. Dit is stoken, maar op een verkeerde manier.

Leuk feitje: jongeren onder de 25 jaar kunnen niet meedoen met het EenVandaag Opiniepanel. Just sayin'

Je merkt al dat een paar geilen op het zeiken, de regel is dit jaar aangepast maar ze zeggen nu al dat dit nog niet genoeg is. Uit welke ervaring spreken ze dat het niet genoeg is? Ik noem ze egoisten wie alleen maar aan hun eigen pleziertje denken!

Erger me de pest pleuris aan dit soort mensen, Nederland is het land van de zeikers.

Je merkt al dat een paar geilen op het zeiken, de regel is dit jaar aangepast maar ze zeggen nu al dat dit nog niet genoeg is. Uit welke ervaring spreken ze dat het niet genoeg is?

Het is inderdaad nooit genoeg daarom zal ik ook niet stoppen met stoken om 10 uur....pas als hun stoppen met zeiken dan ga ik er is over nadenken om gewoon netjes om 18:00 te gaan stoken.

Het lezen van het woord ''gemeente'' laat mij al kokhalzen, laat staan hun crap vuurwerkshow zien.

Meeste mensen begrijpen niet dat de ervaring van een lont afsteken heel anders is dan naar een show kijken.

Meeste mensen begrijpen niet dat de ervaring van een lont afsteken heel anders is dan naar een show kijken.

Precies, bij een show krijg ik alleen maar de kriebels om het ZELF af te steken. zon show van een gemeente met ruzie zoekende jongeren spreekt me letterlijk met 0% aan.

Het lezen van het woord ''gemeente'' laat mij al kokhalzen, laat staan hun crap vuurwerkshow zien.

400 vuurwerkshows organiseren op één avond lijkt mij ook vrij onmogelijk.

Haha net of de overheid een paar duizend mar aan pyrotechnischie in dienst heeft om dit te organiseren dus niet.

Ik wil gewoon thuis of bij bekenden zitten, liefde, leed en plezier delen van het afgelopen maand. Rond 12 uur een toast. 2014 achter laten en knallend beginnen met het nieuwe jaar.
Dat is oudejaars feeling en niet met je fiets/auto ergens naar toe rijden. Plek zoeken om je vervoer te plaatsen tussen menigte te staan. Alcohol en veel mensen onstaat agressie en vergeet de zakkenrollers niet. Kansloos gewoon.

Ik wil gewoon thuis of bij bekenden zitten, liefde, leed en plezier delen van het afgelopen maand. Rond 12 uur een toast. 2014 achter laten en knallend beginnen met het nieuwe jaar.
Dat is oudejaars feeling en niet met je fiets/auto ergens naar toe rijden. Plek zoeken om je vervoer te plaatsen tussen menigte te staan. Alcohol en veel mensen onstaat agressie en vergeet de zakkenrollers niet. Kansloos gewoon.

en vergeet niet het 10tje voor het parkeren.

Ja tuurlijk is dit een overdreven berekening, dit is wat de media ook doet maar dan tegenover gesteld

Je weet gewoon, dat als het zo ver komt dat je een gemeentelijk vuurwerk krijg, dat ook maar 1 of 2 keer gebeurt, en dat er vervolgens geen geld meer voor is vanuit de gemeente.

Welkom in Nederland, het land zonder tradities...
Als dit zo door gaat tenminste, want zijn natuurlijk meer discussies de laatste tijd... Nederland wordt langzaamaan een egoïstisch land waarbij iedereen aan zichzelf denkt en de ander niks gunt. Ik geloof niet dat vuurwerk ooit afgeschaft wordt, er word simpelweg teveel aan verdient. En als ze wel de gemeenten shows willen laten organiseren waarom daar geen vuurwerkvrije zone, met alleen de show dan om 00.00. En voor de rest mag er wel vuurwerk door consumenten afgeschoten worden buiten deze zone. Kan iedereen die dat wil lekker 'veilig' daar kijken en de mensen die zelf willen stoken lekker stoken. Durf alleen te wedden dat de mensen die zeiken op vuurwerk ook niet naar zo'n show gaan, maar gewoon het spul van de straat willen hebben... Oftewel je houdt hoe dan ook altijd gezeur. En btw, las ik niet laatst ergens een onderzoek waar maar 4% van de Nederlanders vuurwerk afgeschaft wilde hebben. Belangrijkere punten waren beperken van overlast en aanpak van vandalisme. Geloof dat dit ook ergens op NU.nl te lezen was (correct me if I'm wrong).

Hoe dan ook, gezeur zal niet stoppen net als de traditie! :D

Back
Bovenaan