Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Wat een ophef hierover dit jaar zeg, zie het ook bij alle webshops staan: U bestelling weegt .. op te halen met .. personen. Ik ga gewoon lekker alleen enloop wel een paar keer heen en weer. Als ik met 3 man moet komen past het vw er amper nog bij whaha.

just 2 know : stel ik heb 50 kilo vuurwerk thuis liggen ( wat in mindere maten misschien wel het geval gaat zijn ) , en er zitten 5 personen in het huis op oudjaarsdag.

geld die 10 kilo regel dan voor het hele huishouden ? , of kan ik zeggen : '' we zijn met 5 personen hier , 5 x 10 kilo = 50 kilo ?

misschien wel handig om te weten als er eens iets geks gaat gebeuren

alvast bedankt .

10 kg per persoon dus 50 kg dan.
Maar ik weet niet tot hoeveel kilo dat geld.
Dit geld alleen voor de laatste 3 dagen van het jaar.

just 2 know : stel ik heb 50 kilo vuurwerk thuis liggen ( wat in mindere maten misschien wel het geval gaat zijn ) , en er zitten 5 personen in het huis op oudjaarsdag.

geld die 10 kilo regel dan voor het hele huishouden ? , of kan ik zeggen : '' we zijn met 5 personen hier , 5 x 10 kilo = 50 kilo ?

misschien wel handig om te weten als er eens iets geks gaat gebeuren

alvast bedankt .

10 Kilo gaat volgens mij alleen over vervoer,
niet hoeveel je thuis hebt liggen ;)

Het is zo dat je thuis meer mag hebben dan 10 kg, het gaat over het op een openbare plek hebben van vuurwerk.
Dat is dus tijdens het vervoer. Met de huidige regels moeten we dus redelijk vaak op en neer rijden. Maar meestal doen ze er niet heel moeilijk over.
Zolang je geen illegale rommel erbij hebt tenminste.

Greetzzz

Oorspronkelijk geplaatst door *Vuurwerkfreak
Dus als ik het goed begrijp dan moet ik voor mijn bestelling van 12 KG 2 keer op en neer rijden?

Volgens de wet wel.

Alleen de vuurwerkwinkels mogen je maar met 10kg per keer de deur uit sturen dus moet je dan 2x lopen

De meeste zullen hier niet moeilijk over doen,
maar volgens de wet mag je niet meer dan 10 kg vervoeren ze kunnen er een boete voor krijgen de dealer dan ;)

Ja wat een gezeur is het, volgend jaar treedt de 25KG in werking.
Maar ik zie een cake en die weegt al 12,5 kilo.... die mag ik niet kopen, en ook niet vervoeren.

je zal maar 5 keer moeten rijden dan heb je 5 keer kans op een ongeluk, inplaats van 1 keer als je gewoon de kofferbak voltast met zooi.

Zie die agenten al staan met hun GEEIKTE weegschaal haha

Ja kijk maar:

Artikel 1.2.4
1. Het is verboden vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:
a. artikel 1.1.4;
b. artikel 2.2.2, 3.2.1 of 3A.2.1 waarvoor een omgevingsvergunning is verleend die betrekking heeft op de opslag van vuurwerk;
c. artikel 2.2.1 waarvoor een melding is gedaan krachtens artikel 2.2.4.
2. Het eerste lid is niet van toepassing:
a. tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;b. buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;

Het is verboden verpakt of onverpakt consumentenvuurwerk, anders dan voor eigen gebruik, in een hoeveelheid van meer dan 10 kilogram per vervoermiddel dan wel professioneel vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik te vervoeren, tenzij degene die vervoert tijdens dat vervoer schriftelijk kan aantonen door middel van een inschrijvingsbewijs of een vrachtbrief als bedoeld in de artikelen 20 onderscheidenlijk 29 van de Wet goederenvervoer over de weg, dan wel door middel van een cognossement als bedoeld in boek 8 van het Burgerlijk Wetboek, dat de artikelen zijn bestemd voor een natuurlijk persoon of een rechtspersoon

Ja kijk maar:

Artikel 1.2.4
1. Het is verboden vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik voorhanden te hebben buiten een inrichting als bedoeld in:
a. artikel 1.1.4;
b. artikel 2.2.2, 3.2.1 of 3A.2.1 waarvoor een omgevingsvergunning is verleend die betrekking heeft op de opslag van vuurwerk;
c. artikel 2.2.1 waarvoor een melding is gedaan krachtens artikel 2.2.4.
2. Het eerste lid is niet van toepassing:
a. tijdens de perioden dat consumentenvuurwerk ingevolge artikel 2.3.2 ter beschikking mag worden gesteld of ingevolge artikel 2.3.6 tot ontbranding mag worden gebracht, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is;b. buiten de perioden, bedoeld onder a, indien niet meer dan tien kilogram consumentenvuurwerk voorhanden is op een plaats die niet voor het publiek toegankelijk is;

Het is verboden verpakt of onverpakt consumentenvuurwerk, anders dan voor eigen gebruik, in een hoeveelheid van meer dan 10 kilogram per vervoermiddel dan wel professioneel vuurwerk of pyrotechnische artikelen voor theatergebruik te vervoeren, tenzij degene die vervoert tijdens dat vervoer schriftelijk kan aantonen door middel van een inschrijvingsbewijs of een vrachtbrief als bedoeld in de artikelen 20 onderscheidenlijk 29 van de Wet goederenvervoer over de weg, dan wel door middel van een cognossement als bedoeld in boek 8 van het Burgerlijk Wetboek, dat de artikelen zijn bestemd voor een natuurlijk persoon of een rechtspersoon

Uit het stukje vet gedrukte tekst maak ik (zoals eerder door iemand anders ook aangegeven) op dat het dus weer wel mag, zo lang het maar voor eigen gebruik is. En volgens mij willen de freaks ze best uitnodigen om te laten zien dat het voor eigen gebruik is :D

Bij mij wel. bij beko vuurwerk heb je net zoals vorig jaar een megastraatpakket dat je met drie personen op moet halen. toch wel tof moment dat ik zoiets nog een keer mag meemaken dat NL zijn wet versoepeld. emotioneel WEEEEH!

Back
Bovenaan