Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Hey iedereen,

Ik was eens op zo'n vuurwerk-site rond aan het neuzen bij mij in de buurt. Toen keek ik naar de voorwaarden en daar stond 'Maximaal 10 kg per persoon'

Weet iemand of hier streng op wordt gelet?

Xavier

Ja, moet je wel van uit gaan, kan de winkelier namelijk érg hoge boetes opleveren als ze het niet nakomen en bij meerdere overtredingen zelfs intrekking van de verkoopvergunning. Een slimme winkelier zal hier dus zeker op letten, maar meestal komen klanten toch met 2 of meer personen, scheelt dan toch. :wink:

10 kg

10 kg

10kg kruid toch ? of alles bij elkaar?

het gaat om het vuurwerk wat je meeneemt.

Als je dat weegt mag dat niet meer dan 10 kg zijn.

Als dat wel zo is, zijn de winkelier en de klant in overtreding.

Geschatte boete voor de winkelier € 3000,-- en een groot probleem erbij.
Geschatte boete voor de consument € 75,--

Een 100.000 klapper weegt ongeveer 8,5 kg, dus verder kan je bijna niets meer meenemen.

Welkom in het land van de regels !

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

gr.

Edwin

Ik hoorde ook wel is zoiets dat ze dat willen verhogen naar 25 kilo ofzo.
Kan iemand hier meer over zeggen ?

Klopt maar dat duurt nog wel een paar net zoals de limiet naar 1000 ipv 500 gram kruit doen!

Maar al ben je met meer man is het toch geen probleem?.
Ik haal al mischien 5 jaar vuurwerk en ga toch al met gemak over de 40 kg.
Maar dan zeggen ze er niks van.Ook al ben ik in me eentje als ik het ophaal.

dat kan, maar klopt niet.

Wat betreft die verhogingen........

Dat kunnen we wel vergeten !

Je hoort er wel af en toe wat over, maar er zullen geen veranderingen op korte termijn plaatsvinden.

Wel zal er in 2010 nieuwe Europese regels worden ingevoerd.....

vr.gr.

Edwin

Wist niet dat de consument dan ook een boete bij aankoop ken ontvangen.
Want hoe moet jij dat nou precies allemaal weten hoe zwaar het is.

Maar als een je een 100k rol haalt ken je inderdaad bijna niks meer er bij kopen, slaat nergens op in dat geval.

Wist niet dat de consument dan ook een boete bij aankoop ken ontvangen.
Want hoe moet jij dat nou precies allemaal weten hoe zwaar het is.

Maar als een je een 100k rol haalt ken je inderdaad bijna niks meer er bij kopen, slaat nergens op in dat geval.

Probleem in Nederland is dat ze altijd achter de feiten aanlopen.

Bij de nieuwe regelgeving hadden ze de 10kilo marge gelijk moeten verhogen naar 25kilo,Maar naar mijn mening mogen ze dat wel naar 50 kilo zetten.

Nederland is en blijft een land waar vuurwerk zeer geliefd is en menig consument zit ruim boven die 10 kilo.

grtz
Pyromaniac 1975

Die regel slaat ook nergens op, en dat snapt zoo'n beetje iedereen wel (zelfs politie)
Dus heb wel is ergens gelezen dat politie die net bij een vuurwerkwinkel stonden er wel wat van zeiden, maar geen boete gaven omdat hun ook wel snappen dat het STERK overdereven is. Maar je loopt het risico wel.
Het is een wetje waarvan de overtreding eigenlijk gedoogd wordt.

Ze zouden ook bij een vuurwerkwinkel alle bestellingen na kunnen kijken, en dan bij diegene die meer als 300 hebben, de middag voor oud en nieuw huiszoeking kunnen doen. Dan is de kans zeer groot dat die mensen allemaal in overtreding zijn.

Laatst bewerkt:
Ze letten er vrij goed op, DCMR hoeft niet te zien dat er meer als 10KG meegegeven wordt, er komt dan direct een waarschuwing of een boete, daarom is het meelopen met klanten niet een luxe maar een nodige bezigheid!

Ze zijn bezig om het aantal KG's omhoog te schroeven naar 22,5KG
22,5KG is nog toegestaan door de ARBO en wordt als gewicht beschouwd dat door 1 persoon gedragen kan worden.

Zoals ik eerder in dit topic al heb zien staan, wordt al het vuurwerk in de zomer van 2010 voorzien van een CE keurmerk, en zo komen er ook andere mogelijk ''soepelere'' regels.

Het verkrijgen van een CE keurmerk kost ongeveer 10.000 eurootjes per artikel, bereken dan eens hoeveel duurder bijvoorbeeld kleine stukken vuurwerk zullen gaan worden.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben,
groetjes Pyro
Top Vuurwerk Rotterdam

Naar mijn weten is het verkrijgen van een CE keurmerk voor een artikel +/- 1.400 euro.Ik vind 10.000 euro toch wel een beetje teveel van het goede.

Kan iemand dit bevestigen of het juiste bedrag invullen a.u.b.

grtz
Pyromaniac 1975

lol ik kocht bij de mooij in rijnsburg en kwam thuis, alle dozen op de weegschaal bij elkeer 16,3 kg!

Toen ik voor de buurtaktie ging bij katan was ik in me eentje om het op te halen. Hij zijn toen van ja ''als je gepakt wordt is het je eigen schuld'' .... hij had het er dus niet over dat ze zelf boetes ervoor zullen krijgen.

Dat krijgen ze zekker wel. Als jij wordt gepakt met teveel vuurwerk krijg zowel jij als de dealer een dikke boete!

ik heb hier nog nooit problemen mee gehad

vaak heb ik bestelingen boven de 10 kilo gehad ,

van veel kanonslagen of veel potten

ook vaak gehad dat ik meerdere keren moest lopen maarja hoort erbij
is wel leuk al die mensen die je aankijken

Mijn moeder moest 3x naar de auto lopen want ik mocht niet met het vuurwerk naar buiten lopen. Ik had net iets minder als 30kg :p

Bij ons werd er een aantal jaren terug ook gecontroleerd dor de politie of er meer dan 10 KG vuurwerk per persoon werd vervoerd, ik was op de fiets en die politieagenten kwamen met het verhaal dat je op de fiets maar 1KG mag vervoeren. Dit leek mij zeer raar en ik heb hen ook verteld dat ik het niet geloofde. Hierna wilden zij ipv een boete mij mijn vuurwerk afnemen, wat uiteindelijk, na een lang gesprek langs de kant van de weg, toch niet doorging en ik het dus toch nog meekreeg. En zonder boete wat ook logisch was aangezien het maar 6KG was.

Keesiej

Mensen, heel simpel. Hoeveel weegd een Nederlandse 100.000 klapper in een doos?
JUIST 11kg. daar gaat het al mis, wat is het gemiddelde gewicht van een wat grotere cake? 6kg. Ben je snel klaar als je maar 10kg mag vervoeren, daarom zijn ze nu bezig met het limiet te verhogen.

In principe mag per bestuurder 10kg vervoert worden.

Back
Bovenaan