MASCLETA Knalgoed 2011-2012 Oorverdovend!!

We kunnne toch geen mascleta maken die precies lijkt op een mascleta uit Valencia?
Oke er zitten fouten in, maar hij heeft er ook veel werk aan gehad. Wilt trots het laten zien en wat doen we...?
Dit is gewoon een Nederlandse mascleta.

Lekkere intro! Ik vind hem mooi gemaakt en bedacht, het enige ik gevaarlijk vind is dat hij valt. Daardoor worden door de knal van de voorgaande op de grond andere knallers mogelijk weggeslingerd.
Voor de rest, volgend O&N weer met liefde maken, ik kijk er naar uit.

Ik wil jullie er alleen op wijzen dat dit gewoon geen mascleta te benoemen is? Daarbij voeg ik aan mijn post toe wat wel een mascleta te benoemen is?

En waarom zouden wij dat niet kunnen maken ivivuurwerk? Als wij ons er als liefhebber goed genoeg in verdiepen en er de nodige tijd in steken dan is er zeker wel wat te maken wat als mascleta te benoemen is...

Mijn zoontje heeft ook een 'mascleta' bedacht van jumping jacks, kanonslagen, grondbloemen, het is net hoe je het bekijkt.

Een 'mascleta' in ons geval is gewoon een lange lont met daaraan wat knallers en dergelijke.

Een 'echte' mascleta is voor mij ook niet haalbaar. Hopelijk deze O&N kom ik ook een beetje in de buurt:)
Maar vind personen die iets maken wat erop lijkt wel bijzonder.

Ik wil jullie er alleen op wijzen dat dit gewoon geen mascleta te benoemen is? Daarbij voeg ik aan mijn post toe wat wel een mascleta te benoemen is?

En waarom zouden wij dat niet kunnen maken ivivuurwerk? Als wij ons er als liefhebber goed genoeg in verdiepen en er de nodige tijd in steken dan is er zeker wel wat te maken wat als mascleta te benoemen is...

Dat kan zeker mits je genoeg geld heb. Kennis heb hoe je zo'n mascleta goed kan laten opbouwen, en ritme kan laten horen, een dikke finale heb (knallers en in de lucht)... En wil je het echt goed doen. Een digitale stuk.

Ik zeg niet dat het kan alleen dat is niet wat Knalgoed heeft gedaan.:wink:

Dat kan zeker mits je genoeg geld heb. Kennis heb hoe je zo'n mascleta goed kan laten opbouwen, en ritme kan laten horen, een dikke finale heb (knallers en in de lucht)... En wil je het echt goed doen. Een digitale stuk.

Ik zeg niet dat het kan alleen dat is niet wat Knalgoed heeft gedaan.:wink:

Ja, dat is ook waar ik naar toe wil deze O&N. Ritme, opbouwend en de lucht in, Digitaal lukt me niet maar met enige rekenkracht is dit vast wel analoog voor elkaar te krijgen. Niet zo ritmisch als Varsselveld maar wel opbouwend tot een dikke finale, wordt vervolgd :)...
Maar nogmaals wel complimenten naar wat knalgoedvuurwerk er van gemaakt heeft en er weer van leert, toch?

Natuurlijk is het geen mascleta zoals in fallas. Naar mijn mening is dit in Nerderland ook NIET mogelijk. Ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt is met politie? Maar zon mascleta van weet ik het hoeveel meter hang je niet zo 1 2 3 op. En daarbij komt kijken dat een mascleta, gemaakt zoals die in fallas, wel op een bedrag uit komt met drie 0'tjes. Dat hebben we er nou ook weer niet voor over.

Wij noemen het gewoon een mascleta. Jullie mogen vinden wat je er van vindt, maar hou het nou graag ontopic en laat weten wat je er van vindt. Die eeuwige discussies over wel of geen mascleta voer je maar in een ander topic;)

Vind dat het tempo vele malen hoger ligt hoor. Veel meer geweld. En de knallers waren hardere dan ik in je lijst zag staan :)

movie

Nog even terugkomend op jou reactie. Volgens mij heb ik gelezen dat jij er 600 knallers aan hebt gehangen? Corrigeer me als ik het fout heb. Hoe kun jij dan concluderen dat jou tempo velen malen hoger is als jou mascleta 2 minuten duurt en onze mascleta 1,5 minuut terwijl wij ook nog is meer knallers hebben?

Ziet er goed uit hoor! Dit jaar had ik ook iets gemaakt wat een soort van 'mascleta' voorstelt. Wat een werk zeg al die tie-ripjes. Ben denk ik wel zo'n goede 3u bezig geweest om het te maken. Hij was zo'n goede 5 meter lang waarvan 1 meter met Visoc + 5m roze snellont. Leuk effect geeft dat ;) Ik hoop voor je dat je het niet alleen hebt gemaakt, want dan echt zwaar respect!

Nog even terugkomend op jou reactie. Volgens mij heb ik gelezen dat jij er 600 knallers aan hebt gehangen? Corrigeer me als ik het fout heb. Hoe kun jij dan concluderen dat jou tempo velen malen hoger is als jou mascleta 2 minuten duurt en onze mascleta 1,5 minuut terwijl wij ook nog is meer knallers hebben?

Die mascleta is niet van steef hoor haha.Die heb ik in mn eentje gemaakt en er zaten inderdaad 600 knallers aan.Maar snap niet waar jullie een probleem van maken.Wat boeit mij het nou welke een beter tempo heeft ik vond hem zelf perfect zo.

Die mascleta is niet van steef hoor haha.Die heb ik in mn eentje gemaakt en er zaten inderdaad 600 knallers aan.Maar snap niet waar jullie een probleem van maken.Wat boeit mij het nou welke een beter tempo heeft ik vond hem zelf perfect zo.

Het maakt mij ook geen zak uit. Maar steef komt opeens met die van ons is een beter tempo bla bla bla, nou dan wil ik die discussie wel met hem aan. Ik vond die van jullie ook gewoon heel erg vet hoor daar niet van, maar het is meer een reactie op je vriendje steef. Met jullie mascleta is verder helemaal niks mis!

Misschien is dit ook een leuk moment om te kijken hoe het volgendjaar precies verbeterd kan worden?

Wij denken zelf dat we beter 10 meter verderop de knal en fluitcakes kunnen fakkelen dit jaar, en alles hoger en beter ophangen zodat er niks uitelkaar geklapt kan worden. Dit jaar lag de quickfuse op de grond en dat i dus deels uitelkaar geknalt. Volgendjaar dus ook dat de lucht in!

@Dwindling Nee wij zijn met meerdere personen gelukkig! Okee waar is jou video dan? Ben wel benieuwd! wat hing er allemaal aan?

Ah kijk aan, dat scheelt een hoop. Leuke bijkomstigheid, mijn vriendin heeft nog wel meegeholpen.
Wat er aan zat was 30x Spanish cracker, 150 Puma, ongeveer 150 la bomba's + 2x Cobra 6 en 1x cobra 7(?).

Helaas geen video, wel een foto. Foto is niet echt duidelijk maar krijg je wel een ideetje ;)
2011-12-31140359.jpg

Voor de rest zal ik je topic niet kapen haha.

Adios!

BEdankt voor de foto.
Leuk om te zien dat meer mensen een mascleta willen maken.
Zo iets als wat jij nu hebt hadden wij 2 jaar terug. Is erg leuk om mee te beginnen. Kan je er volgendjaar weer overheen!

Jaja nou is het wel duidelijk dat de jouwe beter is hoor :bonk:

Die van mij was dit jaar ook wel hard hoor....:shocked:
Haha nee hoor maar wat knalgoed zegt, ieder zijn eigen smaak. Avond of overdags, knallers met vlam of zonder, veel knallers of wat minder, snel lont of visco..... ect. Wel echt super leuk om te zien dat veel mensen ook een 'mascleta' maken. Of een lont met knallers eraan.... :)
Kunnen hiervoor wel een apart topic gaan starten. Tips foto's en filmpjes. Voor de mensen die het nog niet hadden gezien, deze had ik afgelopen jaar gemaakt. Helemaal alleen dus ik werd het knopen wel snel zat. Volgend jaar maar hulp zoeken denk. http://www.youtube.com/watch?v=P2qgE00QlIU

Back
Bovenaan