Man verliest deel hand na ontploffen bijeengeraapt vuurwerk

ylke

VWC lid
HELDER - ,,Het was een bloedbad op straat'', zegt Frans de Jong. Voor zijn huis op de hoek Breewaterstraat en Molenstraat ontplofte dinsdagavond een lading vuurwerk. De 41-jarige man die het spul vasthield, raakte een paar vingers kwijt en had een gat in zijn gezicht.

Het gaat om een 41-jarige inwoner van Den Helder die niet ontploft vuurwerk van straat had verzameld. ,,Normaal doen kinderen dat, maar deze man is volwassen'', zegt de politiewoordvoerder. ,,Hij hield het vuurwerk vast toen het met een rotklap ontplofte.''

De gevolgen waren verschrikkelijk. Zijn linkerhand werd uiteen gereten, er ontstond een gat in zijn gezicht, zijn kunstgebit werd in stukken op straat teruggevonden. In totale paniek bonsde het slachtoffer op het raam van De Jong: ,,Hij wilde mijn woning binnen. Ik heb direct het alarmnummer gebeld.''

Ook bij andere woningen klopte de 41-jarige man aan. Bloedsporen in de portieken zijn de stille getuigen. Na korte tijd arriveerde de politie en een ambulance. De straat werd afgezocht naar afgerukte vingers. ,,De man is naar het Medisch Centrum Alkmaar gebracht'', meldt de politie. ,,Daar wordt gepoogd de lichamelijke schade te herstellen. Ook zijn kaak en ogen hebben letsel opgelopen

Bron

Het kan haast niet anders of deze man wilde een weigeraar opnieuw aansteken,
in dat geval weet je gewoon dat het gruwelijk mis kan gaan en al helemaal
als het om een zware knaller gaat.
Ik hoop in ieder geval dat hij weinig blijvend letsel heeft opgelopen, naast de missende vingers dan.

41 jaar. Zijn kunstgebit werd in stukken teruggevonden. 41 jaar en dan al een kunstgebit?

Naast het feit dat dit verschrikkelijk is voor die man, is het bericht op een bizarre manier geschreven. Krijg hier de rillingen van.

Ik liep net in de drukke winkelstraat met veel kleine kinder ik zag een cobra 6 met een niet gebruikte lont liggen heb hem maar de put ingeschopt.
Ook al jeuken de handjes om er een rotje voor te leggen dit is niet veilig en buitengewoon dom gedrag.
En vooral van deze man op die leeftijd moet je wel beter weten.

Ik vind het erg jeziet de totale paniek,toch kan ik niet laten te zeggen dat ik weet wat zijn goede voornemens zijn voor 2014

Sorry hoor, maar ik als 16 jarige en vele, nog jongere kinderen weten dat het niet de bedoeling is niet afgegaan vuurwerk opnieuw af te steken, dan moet iemand van 41 toch wel beter weten...

Sorry hoor, maar ik als 16 jarige en vele, nog jongere kinderen weten dat het niet de bedoeling is niet afgegaan vuurwerk opnieuw af te steken, dan moet iemand van 41 toch wel beter weten...

Dat kan wel zo zijn maar toch gun je het niemand en het idee dat iemand met een halve hand op je raamt bonkt. Lijkt me geen lekker beeld!

Mensen moeten gewoon hun troep opruimen na het afsteken. Zeker weigeraars moet je zelf na een tijdje opruimen en niet laten liggen totdat iemand het vind. Zeker Cobra 6, nitraten en vlinders willen mensen nog wel moeite doen om het nog eens aan te steken.

Ik gun het niemand, maar ik vind dit toch een gevalletje eigen schuld. Ik vraag me toch af waar je verstand zit als je als 41 jarige niet ontploft vuurwerk gaat oprapen en opnieuw gaat aansteken.

ben het er wel mee eens dat je het wel allemaal moet opruimen. Wat je zelf veroorzaakt moet je zelf opruimen, dat is een kleine moeite en verkleind ook weer de kans op dit soort dingen.

Je moet er niet aan denken als een kind zoiets vind...

Snap eerlijk gezegd de lui niet die een blindganger van dit kaliber zomaar laten liggen.

vind het maar een vreemd verhaal, vuurwerk oprapen van niet afgegaan pul, dit moet haast wel zijn eigen spul zijn, al het vuurwerk wat met oudejaarsavond niet af is gegaan is zeik nat geworden van de regen die krijg je niet meer aan.

Erg spijtig voor deze man, tuurlijk een stomme fout van zichzelf, maar dit gun ik niemand.
Niemand kan ook zeggen wat de exacte situatie is geweest dus speculeren is niet aan de orde.
Ik hoop dat deze man er weer goed bovenop komt.

41 jaar. Zijn kunstgebit werd in stukken teruggevonden. 41 jaar en dan al een kunstgebit?

Naast het feit dat dit verschrikkelijk is voor die man, is het bericht op een bizarre manier geschreven. Krijg hier de rillingen van.

Ik moet zeggen dat ik het best prima vind zoals het geschreven staat. Evenals de reclames vroeger van SIRE, kneiterhard. Dit maakt tenminste indruk Jupiler. Net wat een hoop mensen nodig hebben als je het mij vraagt!

3 foto's van mensen die hun bovenlichaam missen omdat ze shells wilden schieten, maar geen idee hadden wat quickfuse was (nu wel uiteraard :bonk:), en ik weet zeker dat de meesten nog wel even goed nadenken of het verstandig is. Ik weet ook dat dit te radicaal is, maargoed die afgekloofde handjes zo vlak voor O&N maakten op mij nog weleens indruk.

En tja dat kunstgebit..

UGLY.jpg

Soms is het nodig..

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan