Man overleden door zwaar vuurwerk

bassie123

VWC lid
In Veendam is zondagavond een 26-jarige man uit die plaats om het leven gekomen door de ontploffing van een stuk vuurwerk. Dat meldde de politie.

De man overleed op sportpark De Langeleegte in de kantine van voetbalclub vv Veendam 1894, die is voortgekomen uit de voormalige profclub SC Veendam. In de kantine is het vuurwerk waarschijnlijk ook ontploft, aldus de politie.

Hulpdiensten, waaronder een traumaheli, kwamen nog ter plekke, maar konden niets meer voor de man doen. Hij overleed ter plekke. De politie onderzoekt wat er precies is gebeurd.

Laatst bewerkt:
Las dat het gebeurd was in een kantine van een sportvereniging.
Das toch wel verschrikkelijk triest, wie gaat daar nu "vuurwerk" afsteken....

VEENDAM - Een 26-jarige man uit Veendam is zondagavond overleden nadat vuurwerk in zijn gezicht was ontploft. Het ongeluk gebeurde in de kantine van voetbalvereniging Veendam 1894 op sportpark De Langeleegte.

Hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, waren op het sportpark aanwezig, maar hun hulp mocht niet baten. De man overleed ter plekke.

Veendam 1894 had zondagmiddag de periodetitel behaald.

De politie onderzoekt de toedracht van het ongeluk. Forensische rechercheurs zijn aan het werk en getuigen worden gehoord. De omgeving is afgezet.

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10916473.ece/Man-uit-Veendam-(26)-omgekomen-door-vuurwerk

Ja erg triest dit en het zal de discussies rond onze hobby ook geen goed doen

Hoezo dit heeft toch niks met consumenten vuurwerk te maken.

Daarbij zal dit ook niet de laatsten zijn voor dit jaar denk ik zo,waar ik woon hoor je meestal twee weken na oud op nieuw helemaal niks meer,en als ik nu kijk is dit weekeind al 3 keer iets heel zwaars afgestoken.En met zwaar bedoel ik 150+ gr dat de ramen staan te trillen.
Dus het gaat ook langer door dit jaar,ik weet niet hoe het bij jullie is.

Ja het is geen consumenten vuurwerk maar daar kijken die boomknuffelaars niet naar als er maar enig verband is met vuurwerk gebruiken ze het om tegen onze hobby te gebruiken.

ik heb eigenlijk helemaal geen last van zwaar vuurwerk dat word afgestoken dit was rond oud en nieuw zelf ook al zo. Is erg rustig qua vuurwerk in veenendaal.

Het jaar is net begonnen en dit jaar valle er meer doden dan de jaarwisseling zelf.
wel triest sterkte voor de nabestaanden.
ik hoop niet dat dit consqenties heeft voor ons.
want groenlinks denkt natuurlijk dat dit een ontplofte astronaut is.

Ik heb gelezen dat de beste man het stuk vuurwerk in zijn mond heeft gedaan en dit vervolgens heeft aangestoken.

Bron : nujij reacties.

Ik heb gelezen dat de beste man het stuk vuurwerk in zijn mond heeft gedaan en dit vervolgens heeft aangestoken.

Bron : nujij reacties.

Dat lijkt mij echt een gerucht wat niet waar is. Dat zou wel een hele vreemde manier van zelfmoord zijn. Speculaties kunnen zulke rare berichten naar buiten brengen maar dit is echt toch volstrekt waanzin en onwaarschijnlijk?

Dat lijkt mij echt een gerucht wat niet waar is. Dat zou wel een hele vreemde manier van zelfmoord zijn. Speculaties kunnen zulke rare berichten naar buiten brengen maar dit is echt toch volstrekt waanzin en onwaarschijnlijk?

Hoeft niet per se zelfmoord te zijn, maar ik las het op nu.nl en daar stond ook dat diegene in Veendam zelf woonde en het van vrienden had gehoord die erbij waren.
Lijkt me sowieso geen lekker gezicht als er iets naast je hoofd ontploft of in je mond. Blijft er vrij weinig van je gezicht over....

Gr,
Derk

Laten we gewoon even afwachten wat het onderzoek uitwijst, want gissen heeft geen zin.

Hoe dan ook verschrikkelijk dat er iemand dood is door vuurwerk of iets wat ze als vuurwerk benoemen, moet vreselijk zijn geweest in die kantine.

Dit staat ook op nujij... lijkt mij waarschijnlijker:
Volgens berichten op FOK had hij het vuurwerk niet zelf aangestoken, maar ging het om een vuurwerkbom die een ander had meegenomen en die iemand had aangestoken. Deze ging niet af en het slachtoffer dacht dat de bom uit was en stak het bij wijze van grapje in zijn mond. Toen ging de bom alsnog af.

Dit staat ook op nujij... lijkt mij waarschijnlijker:
Volgens berichten op FOK had hij het vuurwerk niet zelf aangestoken, maar ging het om een vuurwerkbom die een ander had meegenomen en die iemand had aangestoken. Deze ging niet af en het slachtoffer dacht dat de bom uit was en stak het bij wijze van grapje in zijn mond. Toen ging de bom alsnog af.

Hij had een grote bek of een kleine bom. Dit kan al met een strijker en die *** geintjes doen jongeren vaker. Maar gelukkig gebdurd het nu. In December was het land te klein geweest en nu zeggen veel ach. Dit gaan ze wel weer in December herhalen.

als dit waar is dan is het zeker triest. Maar wat wil je tegen dit soort lui doen? Zwaar vuurwerk verbieden, voor hetzelfde geld was dit een rotje

Onbegrijpelijk dat zulk soort dingen gebeuren en als het al een vuurwerkbom was of iets in die geest neem je het al helemaal niet mee in een sportkantine waar andere mensen zijn en laat staan als je dat in je mond steekt. Triest voor degenen die het gezien hebben en voor de naaste familie.... Zo krijg je de ongelukken met de vreselijkste afloop!!! Zeer zeer triest dit:sad:

hier nog wat aanvullende informatie:

In een voetbalkantine waar spelers en fans dronken van bier en geluk de polonaise hadden moeten lopen, het bestuur glimlachend toekijkend, vond gisteravond een drama plaats.

Om half zeven ontplofte in de overvolle kantine van Veendam 1894 een stuk vuurwerk in het gezicht van een 26-jarige fan, Berry Pinkster.

Wonderwel raakte alleen hij gewond, maar wel zeer ernstig. Drie kwartier later was het drama nog vele malen groter. In allerijl opgetrommelde hulpdiensten konden de voetbalfan niet meer redden.

Hij overleed ter plaatse, voor de ogen van zwaar geschokte vrienden en bekenden. Daar waar voorzitter Peter Feiken een prachtavond dacht te beleven, moest hij nu het zwaarste doen wat er is: familieleden opvangen van een totaal onverwachts overleden voetbalsupporter.

Volgens politiewoordvoerder Robert Jan Valkema was bij politie, brandweer en gemeente niet bekend dat er vuurwerk zou worden afgestoken. Voor zover bekend mocht dat ook niet van de club. Ook is het vuurwerk niet van buiten naar binnen geschoten.

Waarschijnlijk was het spontaan door Pinkster - vader van een zoon - of een van zijn kameraden meegenomen en door onbekende oorzaak ontploft. Geruchten gaan dat hij het vuurwerk op dat moment in zijn mond had, maar de politie bevestigt dat niet. Veendam 1894 speelt op hetzelfde beroemde sportcomplex De Langeleegte als profclub SC Veendam, die vorig jaar failliet ging. De zondagamateurs van Veendam 1894 hadden gisteren juist de tweede periodetitel gepakt na een 0-0 gelijkspel uit bij Bargeres. Er was zelfs een busreis geregeld naar die uitwedstrijd.

'Slachtoffer Veendam stak vuurwerk in mond'

Het 26-jarige slachtoffer, die zondagavond om het leven kwam in een sportkantine in Veendam, zou vuurwerk in zijn mond hebben gestoken. Dat zeggen getuigen.

De politie is nog druk bezig met het onderzoek naar het incident en neemt alle verklaringen mee. ''We kunnen nog niet precies zeggen wat er is gebeurd.'' De man overleed ter plekke.

Het vuurwerkincident zorgde voor ''chaos en complete paniek”. Dat zegt Peter Feiken, voorzitter van amateurvoetbalclub Veendam 1894, maandag.

De voorzitter was aanwezig in de kantine op sportpark De Langeleegte, de voormalige thuishaven van de failliete profclub SC Veendam, toen er een knal klonk en een 26-jarige man zwaargewond raakte en korte tijd later overleed. ''Ik heb het zelf niet gezien. Maar er ontstond chaos en complete paniek'', aldus Feiken.

Supporter

Volgens de voorzitter was de man supporter van SC Veendam, dat vorig jaar uit het betaalde voetbal verdween. Hij steunde nu de amateurclub die ooit uit de profclub is ontstaan. Zondagavond was hij een van feestgangers in de sportkantine nadat Veendam 1894 bij een uitwedstrijd in Emmen de tweede periodetitel had binnengehaald.

''Totdat het vuurwerk afging, was er echt een feeststemming. Supporters hebben alles op alles gezet om zijn leven te redden”, aldus Feiken.

Veendam 1894 heeft alle geplande trainingen en activiteiten voor maandag afgelast. Vanavond is er in de kantine een besloten bijeenkomst voor iedereen die gisteren bij het incident aanwezig was.

Daarbij is ook slachtofferhulp aanwezig. Het bestuur van de club kijkt of andere activiteiten en trainingen in de komende dagen doorgaan of niet. ''We hopen dat de rust terugkeert en iedereen dit kan verwerken. Ons medeleven gaat uit naar de familie van de man.”

Volgens getuigen heeft de zondagavond overleden Berry Pinkster een stuk vuurwerk als een sigaar aangestoken en tussen de vingers gehouden. Vervolgens ontplofte de zogenaamde 'knock out' in het gezicht van Pinkster. De 'knock out' is legaal vuurwerk.

Het slachtoffer zat in de kantine van Veendam 1894 met een aantal supporters bier te drinken, maar er was geen overmatig alcoholgebruik. Na de knal probeerden mensen van de club en spelers van het eerste elftal eerste hulp te verlenen, maar het mocht niet meer baten.

Aardige jongen
Pinkster werd omschreven als een aardige jongen en mensen hadden dit niet zien aankomen. Er wordt een condoleanceregister geopend op de site van Veendam 1894. Maandagavond is er een bijeenkomst op de club. De geplande trainingen zijn voor de rest van de week afgelast.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=130233

Back
Bovenaan