Man overleden door zwaar vuurwerk

Het is een knockout / thunder king geweest omdat ze het kokertje op de grond gevonden hebben. Van een gewone nitraat knaller vind je niet zoveel terug maar van die thunder kings die verkocht worden onder verschillende namen zal je altijd het lanceer kokertje gaan terug vinden. Zeker in een voetbal kantine waar je normaal gesproken geen vuurwerk restanten op de grond zal aantreffen. Dus het is een thunder king / knock out single shot mortiertje geweest en het is nu dus een feit dat in het slechtste geval er doden kunnen vallen met CE gekeurd consumenten vuurwerk. En ja misschien verkeerd gebruikt maar toch valt er een dode te betreuren.

Als wij onze vuurwerk traditie willen behouden zal die kleine rotzooi zoals die thunder kings / knock outs, baby pijlen, Romeinse kaarsen e.d. die ieder jaar ogen kosten uit de verkoop gehaald moeten worden. Hoe spijtig dit ook mag zijn voor sommigen van ons.

moeten ook alle omvallende cakes uit de verkoop halen.. zo werkt het toch niet?

Als wij onze vuurwerk traditie willen behouden zal die kleine rotzooi zoals die thunder kings / knock outs, baby pijlen, Romeinse kaarsen e.d. die ieder jaar ogen kosten uit de verkoop gehaald moeten worden. Hoe spijtig dit ook mag zijn voor sommigen van ons.

Ieder zijn mening hoor, maar naar mijn mening werkt dat echt niet zo. Dan kun je ook wel alle siercakes gaan verbieden, aangezien deze ook door genoeg zatte idioten horizontaal op straat worden gelegd of nog erger. Of wat denk je van de grotere sierpijlen die op straat worden gelegd ipv de lucht in te worden geschoten.

Nee het probleem ligt niet bij het kleinere spul. Maar bij het verstand van een hele hoop mensen.
Als je alle ongelukken van de laatste tijd gaat bekijken dan zie je dat bij een groot deel hier van drank drugs of stoerdoenerij in het spel is.
Iets verbieden heeft daarom geen zin je moet het probleem bij de bron aanpakken.

Maak vuurwerkbrillen verplicht en deel een boete of waarschuwing uit bij het niet dragen er van.
Zal al een hele hoop ongelukken schelen.

Naar mijn mening moet drank/drugs in combinatie met vuurwerk ook veel harder aangepakt worden. Als hier beter op gecontroleerd zou worden, zou het een hoop ongelukken schelen.
Al het geld wat GroenLinks de staat kost met hun anti vuurwerk campagne kunnen ze daar beter aan besteden. Voer een campagne op tv hierover. En maak mensen bewust van de gevaren die alcohol/drugs in combinatie met vuurwerk opleveren. Mensen moeten inzien dat vuurwerk iets prachtig is. Maar met verkeerd gebruik ook heel gevaarlijk kan zijn.

En pas als iedereen dat zou beseffen, zullen de ongelukken pas gaan afnemen.

Totaal niet mee eens.

Het is niet de schuld van het zoals jij het noemt "kleine rotzooi" , maar puur door verkeerd gebruik!
Bij vuurwerk goed gebruiken hoort ook een bril, als je deze niet draagt en je stapt naar buiten is het eigen risico, ook als omstander.

Ook van klein vuurwerk moet men kunnen genieten, jong en oud.

Inderdaad

Inderdaad

Alle omvallende siercakes worden inderdaad uit de handel gehaald. Zodra een cake bij een steekproef omvalt gaat de hele partij (batch) de oven in.

Dus .......................

moeten ook alle omvallende cakes uit de verkoop halen.. zo werkt het toch niet?

Als dit een dode door vuurwerk wordt genoemd begrijp ik het ook niet meer.
Ten eerste was het door vuurwerk maar een vuurwerkbom.
En als je die dan ook in je mond gaat proppen vraag je er om.
Jammer dat dit weer moet gebeuren.

Als dit een dode door vuurwerk wordt genoemd begrijp ik het ook niet meer.
Ten eerste was het door vuurwerk maar een vuurwerkbom.
En als je die dan ook in je mond gaat proppen vraag je er om.
Jammer dat dit weer moet gebeuren.

dan weet jij meer dan dat wij weten. Was het een vuurwerkbom? waar haal je dat vandaan?
Laatste wat ik hier heb gelezen is dat het een shock oid was. Dus tenzij je meer informatie hebt zou je dit beter niet kunnen zeggen.
greetzz

dan weet jij meer dan dat wij weten. Was het een vuurwerkbom? waar haal je dat vandaan?
Laatste wat ik hier heb gelezen is dat het een shock oid was. Dus tenzij je meer informatie hebt zou je dit beter niet kunnen zeggen.
greetzz
Er word over bom gesproken in post nr 13

Vrouw en dochtertje.

Inmiddels meer gehoord maar wil het hier verder bij laten.

Alle familie/nabestaanden, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Totaal niet mee eens.

Het is niet de schuld van het zoals jij het noemt "kleine rotzooi" , maar puur door verkeerd gebruik!
Bij vuurwerk goed gebruiken hoort ook een bril, als je deze niet draagt en je stapt naar buiten is het eigen risico, ook als omstander.

Ook van klein vuurwerk moet men kunnen genieten, jong en oud.

Zo is het maar net. Gebruiken waarvoor het bedoelt is. Dat kan al een hoop,ellende voorkomen.:bye:

Iets met een eigen schuld en een dikke bult dacht ik,,

Wel erg dat hij zijn familie en de rest van de omstanders in deze moeilijke situatie plaats, door eventjes niet na te denken.

Sterkte voor hen.

Hoe het nou is gebeurd en of het nou zijn eigen schuld was of niet. Dit is een erg treurig verhaal vooral voor de familie.

veel sterkte voor hun.

Er word nergens iets gezegd over de single shot waar het mee gebeurt is, het voegt volgens mij niets toe. De importeur heeft helemaal niets te maken met wat hier is gebeurt. Zij leveren alleen het product wat de mensen er dan zelf mee doen is hun zaak niet.

aub

Dus als volgend jaar iemand een vuurpijl in zijn muil stopt en aansteekt en daardoor overlijd moeten de vuurpijlen ook verboden worden? En als daarna iemand een ratelband om zijn hoofd heen bind moeten we dat ook verbieden.... Ga direct bij Groenlinks voor een algeheel verbod op vuurwerk...

Ik ben het niet vaak met je eens. Maar hierin heb je gewoon gelijk.

Zo sinds waneer maak jij vrienden karol hahaha

tja, het enige wat ik hier op kan zeggen is dat hij oer en oer lomp bezig is geweest,
sterkte voor de nabestaande

Back
Bovenaan