Man heeft 78 kilo illegaal vuurwerk in huis

Torrr

VWC lid
Rotterdam - Bij een 23-jarige Rotterdammer is woensdagavond 78 kilo illegaal vuurwerk in huis gevonden. De politie ging het huis in de wijk Oude Westen binnen na een anonieme tip.

Het vuurwerk bestond uit diverse cakes. Dit zijn dozen met daarin een veelvoud aan kokers gevuld met vuurwerk. Sommige wogen zo'n vijftien kilo per stuk. Ook lag er een Celebration Cracker, beter bekend als een 100.000 klapper, en pakketten siervuurwerk met illegale fonteinen, cakes en kaarsen. Het vuurwerk is in beslag genomen en vernietigd. De man is aangehouden.

Bron

Met andere woorden een gezin die in Belgie is gaan shoppen en daar een 100.000 een paar series potten en een meter pakketje heeft gehaald. Wat een held die tipgever. Om misselijk van te worden:mad:

Wauw zeg een inbeslagname van enkele 100shots 1,2" blokken en een 100000klapper.... Dit is hét oorlogstuig waar de jongens van IS op jaloers zijn!

Wauw zeg een inbeslagname van enkele 100shots 1,2" blokken en een 100000klapper.... Dit is hét oorlogstuig waar de jongens van IS op jaloers zijn!

Ik denk niet gelijk aan prof eerlijk gezegd. Sta er niet van te kijken dat het gewoon een serie cakes uit belgie is aangezien ze over diverse cakes spreken en paketten

waar kom toch iedere keer die anonieme tip vandaan??? ken dat niet begrijpen!! het nederlandse volk naait elkaar in de hardste vorm!! hoezo nederland gaat naar de *****...

Waarvan 70 kilo hoogwaardige klei en karton :frusty:

Illegale fonteinen :shocked: een 2de Enschede is nu wel uitgesloten :bonk:

Blij te horen dit. Een tweede Enschede is hiermee voorkomen.
Erg jammer van de 0900-NSB lijn, maar Nederland helpt langzamerhand onze traditie naar de *****.
78 kilo is aardig wat voor een huishouden, al zit je best snel op deze gewichten.
Jammer dit weer.

Ik vind dat dit artikel de gevonden producten heel netjes beschrijft. Geen bommen, handgranaten of wat dan ook. Je zou haast denken dat iemand met verstand van zake dit schreef.

Het artikel is best netjes geschreven, maar wat sneu om iemand voor zo'n collectietje te gaan naaien zeg... Neem een Tears of Heaven, leuke 100sh. cake en nog wat d'r bij, dat andere spul, en je zit al op 78kg bruto. Gewoon een leuk oudjaarsshowtje waar de verlinkende buurman gratis van meegenoten zou hebben. Wat een held.

Gewoon een paar cakes. Geen granaten of bommen. Zal vast wel een jaloerse buurtbewoner zijn die het met zijn proline pakketje moet doen. Smerig volk dat NSB volk. Hup kaalscheren die hap.

Volgens mij ook nog eens "Pyroboy" meuk, ongelooflijk dat dit het nieuws haalt, dit is een stukje reinste bangmakerij. Dit vuurwerk is gelijkwaardig aan het Nederlandse vuurwerk het heeft alleen geen nederlands keurmerk. Nederlands keurmerk is ook een wassenneus, als je ziet welk nederlands vuurwerk goedgekeurd wordt. Dan denk ik toch echt dat het Belgische een stuk veiliger is.

Ik vraag me tevens af waarom iemand voor dit vuurwerk naar Belgie is gegaan, Nederlands vuurwerk doet qua uitwerking niet meer onder aan het Belgische. Voor mij in ieder geval al lang niet meer interessant. En de harde knaller geef ik niks om.

Bha Bha en nog eens ba waar gaat dit met nederland heen inderdaad dit begint steeds meer op een land met verraders te lijken.
waar is de tijd gebleven dat je gewoon naar iemand persoonlijk toeging om te zeggen als je het ergens niet meer eens was of wat dan ook.
deporteren deze lui aals je zo je biirman aangeeft geen genade stelletje nsb'ers.
we hoeven dit soort mensen niet in nederland,

Waarschijnlijk gaat iedereen over mij heen vallen, maar ik zou het ook niet prettig vinden als mijn buren veel illegaal vuurwerk in huis zouden hebben. Zelf doe ik er niet aan maar zou het niet fijn vinden. Het verschil is echter, ik zou niet gelijk naar de 'instanties' gaan, maar eerst even met mijn buren hebben gesproken over het hoe en wat en de hoeveelheid. Ik woon er toch naast en stel het gaat fout in zijn / haar huis, in hoeverre kan dan een eventuele 'explosie' effect hebben op mijn huis? Als het 1 kg betreft kan het mij niets schelen, maar als het rond de 80kg zit, waarvan ik niet weet wat het exact is dan heb ik toch wel vragen. En nee, ik zou niet naar de 'instanties' toe gaan. Men moet toch eerst met elkaar kunnen praten en duidelijkheid verkrijgen, het is toch een 'samen'leving?

Laatst bewerkt:
oh ja, dus als hij "illigaal" vuurwerk heeft liggen heb je ineens vragen over de veiligheid ?

en de rest dan ? ( cv ketel, gas lekkagage, brandmelders, chemicaliën ? )

wat moet er fout gaan in zijn huis ? alleen bij brand zal het vuurwerk mogelijk af gaan.
( of hij moet zelf aan het knutselen zijn )

en als jij eind van het jaar 100kg legaal vuurwerk in huis hebt ?
dat is dan wel veilig volgens jou ? of ben je zo braaf dat jij niet over die 25kg heen gaat ? :D

sommige legale doorlont bakken hebben meer kruit als die dingen die ze nu hebben gevonden.

Hypocrisie ten top op de fora tegenwoordig!

Waarschijnlijk gaat iedereen over mij heen vallen, maar ik zou het ook niet prettig vinden als mijn buren veel illegaal vuurwerk in huis zouden hebben. Zelf doe ik er niet aan maar zou het niet fijn vinden. Het verschil is echter, ik zou niet gelijk naar de 'instanties' gaan, maar eerst even met mijn buren hebben gesproken over het hoe en wat en de hoeveelheid. Ik woon er toch naast en stel het gaat fout in zijn / haar huis, in hoeverre kan dan een eventuele 'explosie' effect hebben op mijn huis? Als het 1 kg betreft kan het mij niets schelen, maar als het rond de 80kg zit, waarvan ik niet weet wat het exact is dan heb ik toch wel vragen. En nee, ik zou niet naar de 'instanties' toe gaan. Men moet toch eerst met elkaar kunnen praten en duidelijkheid verkrijgen, het is toch een 'samen'leving?

Laatst bewerkt:

Mag ik vragen wat je zelf aanschaft dit jaar?
Vergis je niet maar wij als liefhebbers hebben ook snel 80kg in huis de laatste 3 dagen van het jaar. Of er nu explode, triplex of zena op die doos staat maakt natuurlijk geen reet uit. De hoeveelheid kruit in de Nederlandse doorlontbakken Is hetzelfde als in de 100sh doosjes.

Back
Bovenaan