Malta International Fireworks Festival 2008

Wij moeten nog een Leuke vakantie besteming kiezen voor de Mei vakantie en ik zat zo te denken aan Malta :) heb net al een beetje op d-reizen zitten kijken maar dan willen wij zon 10 dagen hier verblijven, kruitsnuiver weten julie nog goede hotels en zijn er nog andere kleinere Shows aanwezig ?... ik hoorde al wel van Vinnievuurwerk van fpm dat hier ook meer dan 40 fabrieken zijn waar ook bezoekjes aan kunnen worden gebracht, hier enkele fotos van Vinnie :

http://freakpyromaniacs.com/album/showgallery.php?cat=550&page=1

groeten

Ryan.

in mei zijn er verder geen shows in en rond malta, op het festival na.

Rond augustus zijn er overal shows, bij de dorpsfeesten:)

Er is een kleine verandering in het programma gekomen, Antonio Caballer uit Spanje zal niet schieten tijdens dit festival.

Als vervanger zal Sirius Pyrotechnics uit Canada een show schieten.
Sirius Pyrotechnics gebruikt wel veel spullen van Antonio Caballer heb ik begrepen.

Op http://maltapagina.nl/festas.html begrijp ik dat er op verschillende locaties op Malta ook de festas gehouden worden. Onderandere in Valletta op 1 en 4 mei!

Op deze site staat het volgende over het feest cq vuurwerk:

Rond elf uur 's avonds begint het vuurwerk. Het meeste is vuurwerk wordt, anders dan bij ons met oud en nieuw, door professionals afgeschoten. Hierdoor ontstaat er een prachtige vuurwerkshow. Later volgt er ook grondvuurwerk en de hele tijd zijn er harde knallen te horen. De hele show kan wel twee uur duren, waarna het feest gewoon door gaat.

Iemand hier bekend mee?

Bedankt Sjan dat je ons hier op wijst.
De festas zijn zeker de moeite waard, daar worden grote bommen (Grote meerslagen cilinders) stuk voor stuk de lucht in geschoten.

Ik ga het in dezer dagen even navragen aan een paar maltesen, of die meer info hebben over de festa op 4 mei. Wil hier zeker een kijkje nemen dan:)

Bedankt Sjan dat je ons hier op wijst.
De festas zijn zeker de moeite waard, daar worden grote bommen (Grote meerslagen cilinders) stuk voor stuk de lucht in geschoten.

Ik ga het in dezer dagen even navragen aan een paar maltesen, of die meer info hebben over de festa op 4 mei. Wil hier zeker een kijkje nemen dan:)

Oke, wij vertrekken 4 mei helaas weer. We moeten er nog even achterkomen of het de moeite waard is om 1 mei naar de festas te gaan en daarna 2 dagen festival op Gozo. Voor de festas hebben we dan ook weer de keuze tussen Hamrun, Birkirkara of Valletta. We willen natuurlijk wel naar de bruutste.. Is hier toevallig iemand bekend mee?

Malta maakt zich klaar voor het festivalseizoen

1 april 2008 09:44:29
Het festivalseizoen gaat een spetterende start tegemoet op Malta. Deze eilandengroep bestaande uit de eilanden Malta, Comino en Gozo heeft naast een schat aan historie en een Mediterraan klimaat ook het nodige festivalvertier te bieden. De komende maanden vindt men op de eilanden Malta en Gozo vertier bij festivals van verschillende aard.

Fireworks festival, Gozo
Het zustereiland Gozo is kleiner dat het hoofdeiland Malta en heeft een geheel eigen karakter. Voor het eerst dit jaar wordt er op Gozo het Fireworks festival georganiseerd in combinatie met Lejlet Lapsi, het nachtelijke kunst, cultuur en shopping evenement. Het vuurwerkspektakel staat gepland van 1 t/m 3 mei 2008. Malta staat bekend als het eiland van het vuurwerk, door de 35 vuurwerkfabrieken die hun eigen vuurwerk produceren voor de jaarlijkse vieringen in de dorpen ter ere van de patroonheilige. Tijdens het vuurwerkfestival worden schitterende saluutschoten afgevuurd en vinden er spectaculaire vuurwerkshows plaats. Daarnaast kan men genieten van vele andere activiteiten zoals openlucht concerten, een straattheater, verschillende rondleidingen, kunstmarkten en parades.

http://www.travelution.nl/index.php?page=nieuws_detail&nid=602&s=0

We kunnen overdag dus lekker shoppen en de nodige kunst en cultuur opsnuiven!! Ik heb er zin in:cool:

We kunnen overdag dus lekker shoppen en de nodige kunst en cultuur opsnuiven!! Ik heb er zin in:cool:

Ik kan mij voorstellen dat je er zin in hebt.
Ben beetje jaloers op je haha. :D
Zulk prachtig vuurwerk ga je daar zien.
Alvast veel plezier man.

:bye:

Hey,
Lijkt me een erg leuk festival. Maar heeft iemand ook enig idee hoe laat
die daylight shows zijn?

"Most probably the program will also include a display of mechanical ground fireworks (Irdieden) and also a small display of daylight fireworks which may be held on Sunday morning."

Tada! Kruitsnuiver: Weet jij al meer over de festa's? Ben erg benieuwd!

Tada! Kruitsnuiver: Weet jij al meer over de festa's? Ben erg benieuwd!

Ja, de festas in valetta zullen waarschijnlijk zonder vuurwerk zijn heb ik begrepen.
Hun festas waren tot nu toe altijd tijdens het vuurwerk festival en hadden daardoor dus al groot vuurwerk.

Ik heb het na gevraagd aan een maltees, en hij verwacht dat er geen vuurwerk zal zijn bij de festas in valetta.

Hierbij nog wat informatie over het GOZO 1234 evenement zelf: http://www.visitmalta.com/event-details?e=3447

Onderaan deze pagina staan ook linkjes naar de dag- en avondprogramma's. Zoals je kunt zien hieronder het VUURWERKPROGRAMMA!!!!

1 mei Marsalforn:
- 20.30 tot 20.45 uur: A fireworks salute (murtali tal-bomba) by Farrugia Brothers (Gozo).
- 20.30 tot 20.45 uur: Colour battery including multi-break coloured shells (kaxxanfernali tal-kulur bil-murtali talkulur) by St. Mary Fireworks Factory (Ghaxaq). And Various spider webs every 3 minutes by Apollo Fireworks (Denmark)
- 22.45 uur tot ... : Display of multi breaks cracker shells (murtaletti tal-beraq pront) by St. Mary Fireworks Factory (Ghaxaq) and La Stella Fireworks Factory (Gudja). Display of multi-break colour shells (murtaletti tal-kulur) by Farrugia Bros Fireworks Factory (Gozo) and Sacred Hearth Fireworks Factory (Gozo).
- 24.00 tot 00.15 uur: The Magic Fire – A 15 minute synchronised pyro-musical display by Apollo Fireworks (Denmark).

2 mei Nadur:
- 24.00 tot 00.15 uur: A display of mechanical Ground fireworks by Maltese and Gozitan fireworks factories.

3 mei Rabat:
- 20.00 uur: Wine & Dine enjoying not only local cuisines but a fanatic aerial view of Rabat and Fireworks
- 20.30 tot 20.45 uur: A fireworks salute (murtali tal-bomba) by Farrugia Brothers Fireworks Factory (Gozo). Spider web fireworks (blalen) every 3 minutes by Pirotecnica Santa Chiara (Italy).
- 22.20 uur in Rabat. Omschrijving: The Art of Fire – A 15 minute synchronised pyro-musical display by Pirotecnica Santa Chiara (Italy)
- 22.45 tot ... uur: Display of multi breaks cracker shells (murtaletti tal-beraq pront) by Our Lady of Lilies Firework Factory (Mqabba) and Our lady of Lourdes Fireworks Factory (Qrendi). Display of multi-break colour shells (murtalettital- kulur) by 19th march Fireworks Factory (Rabat), Our Lady of Lilies Firework Factory (Mqabba) and St. Michael Fireworks (Lija)
- 24.00 tot 00.15: Glory of Fire – A 15 minute synchronised pyro-musical display by Mount Carmel Fireworks Factory–Zurrieq (Winners of the Malta International Fireworks Festival 2007)

4 mei Rabat
- 14.00 uur: Fireworks salute bombs (murtali talbomba), display of daylight multi- break crackers shells murtaletti bil-loghob)and a small fireworks battery (kaxxa nfernali spanjola) by Farrugia Bros Fireworks Factory (Gozo)

Ligt het aan mij of is het op 2 mei maar een schaars programma? :bonk:

Heeft er trouwens iemand het VIP arrangement genomen?

Morgen begint het festival in Malta.
Ik wens de Malta gangers heel veel plezier.
Geniet ervan en maak ons blij met mooie (film) beelden

Groetjes
Fred

Aangezien kruitsnuiver in een hotel zit welke momenteel problemen ondervindt met het Internet (zal je altijd zien he), plaats ik even een update van de 3 dagen, een lang verslag komt wel als ze terug zijn. :wink:

Ze hebben het dus vanaf 2 mei meegemaakt, die avond hebben ze ruim 10 wielen gezien en ook het "pigeon"-effect (Boomerang), zo'n touw waaraan een pijl heen en weer schiet. :wink: Daarna werden allemaal cakes rondom een plein afgeschoten.
Gisteren hebben zij bij de opbouw op een berg gekeken, stond veel vuurwerk en ze waren op dat moment ook zeker nog niet klaar, de avondshows zullen dan ook zeker bevallen zijn. Hij heeft hiervoor nog wel een statief kunnen kopen dus we kunnen mooie foto's verwachten, hij was zijn statief namelijk vergeten mee te nemen. :bonk:
Vandaag zou er alleen een daylightshow plaatsvinden, deze is spijtig genoeg afgelast wegens een brand op de berg. Ze hebben enkele losse shells geschoten.

Morgen vliegen ze weer terug, ze zullen vast snel een verslagje uitbrengen. :wink:

:bye:

Jongens! Wij zijn sinds gisteren weer terug! :D

De brandjes op de berg waardoor de daylight show niet door kon gaan waren van de avond show op 3 mei! Bizar was dat er ook af en toe knalletjes uit die brandjes kwamen & dat ze de boel gewoon lieten fikken!

Maare ik heb wel wat foto's van de opbouw van 1 mei, die mensen waren enorm aardig en we mochten dus van hun door dat veld vol vuurwerk lopen!! Heb ook wat filmpjes van de show, maar die zijn van wat mindere kwaliteit.

Kan ik die hier ook uploaden of niet?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan