Mag er nog meer gram per schot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

titanium

VWC Moderator
Forumleiding
Na het lezen van het RACT in dit topic viel mij iets op.

Ik kopieer hier even 2 stukken uit het RACT.

1. Combinaties van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen

Effect: Gecombineerde effecten van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen.
Cat: 2
Max massa: 500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; alleen combinaties toegestaan van fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen en enkelschotsbuizen, waarbij ieder type afzonderlijk functioneert en voldoet aan de individuele eisen die in deze tabel aan de genoemde onderdelen zijn gesteld

2. Enkelschotsbuizen

Effect: uitstoot van de pyrotechnische unit, waardoor een licht- of geluidseffect in de lucht ontstaat

Cat: 2
Max massa: 25 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan

Nu komt het opvallende stuk

Cat: 3
Max massa: 40 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; de burstlading van de pyrotechnische unit bevat of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat/metaal; knallading is niet toegestaan

Er bestaat dus ook de mogelijkheid om 40grams schoten te maken? of geldt hier dan nog voor dat er maximaal nog steeds maar 15 gram voor het effect gebruikt mag worden?

Alleen cakes in categorie 2 zijn toegestaan helaas. Wel kan je dus categorie 2 mijnen toevoegen met 50 gram per tube.

Ik denk dat als er nog meer gram in mag je weer problemen krijgt met de maximale tube grootte.

Mods als jullie willen dan verwijder dit topic aub om verwarring te voorkomen. excuses voor het ongemak

Mods als jullie willen dan verwijder dit topic aub om verwarring te voorkomen. excuses voor het ongemak

Het gaat inderdaad om een samenstelling voor cat. 3 vuurwerk, ik snap je intentie maar het gaat helaas nog niet op in Nederland. Om inderdaad steeds dezelfde antwoorden te lezen gaat er even een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan