Luik 18-9-2009 Opening Treinstation (Liège-Guillemins)

Net gevonden op YouTube, ook van een freak hier?

@ pyro-rola

ja dat filmpje heb ik gemaakt,heb het gisteravond nog effe op youtube geknald,en jij hebt het verder gepromoot:)

Ik heb weinig mee kunnen krijgen van het hele event. Ze hadden de beeldschermen echt een heel stuk hoger mogen plaatsen zodat het voor iedereen die daar stond zichtbaar was. Het geluid stond merendeels te zacht. In feite stond ik daar gewoon maar een beetje verveeld te wachten op de 'grote' finale vuurwerkshow onder het genot van af en toe mooi piano muziek (wat ik helaas niet goed heb kunnen horen omdat de volume zo zacht stond).

De show zelf. Wat ik zag vond ik echt genieten. En ben blij dat ik er ben geweest. Heerlijke singleshots en mooi getimed alles synchroon de lucht in geschoten, op af en toe een kleine schoonheidsfout na. En dat allemaal op muziek. Ik hou hier van. Maar juist dat ik hier zo van hou en ik speciaal daar naartoe ben gegaan met de filmpjes van hun voorgaande shows in mijn hoofd, stond ik wel flink te balen dat het al naar 5 minuten was afgelopen.

Ik moet zeggen dat RedBaron inderdaad wel een beetje erg heeft lopen hypen. Bewust of onbewust, het wekte bij mij in ieder geval te hoge verwachtingen die niet werden waargemaakt.

Rembo, beatiful fotos, bravo

What are you take this photos. You give that setup??? F ?? and Time exposure

please answer

Beste members jullie moeten eens leren dat er nog andere soorten vuurwerk zijn.
Niet aleen de bommenshows.
Ben het helemaal met je eens in deze Toon....

Maar misschien had Jack ook wel van duidelijker mogen zijn over het gebeuren.....hij had kunnen weten dat dit soort shows niet als vuurwerk aangemerkt mag worden..... Hij had hier een teluurstelling bij vele members ook FPMers kunnen voorkomen.....

Vuurwerk is niet alleen vuurwerk.......
Amen!

Dit is denk ik ook wat iedereen bedoelt de info klopte in het begin ook niet, het zou een heel groot vuurwerkevent worden en het is Luso dat is ook speciaal en 2 vrachtwagens vol vuurwerk.
En er is niemand die zegt dat het een slecht show is, enkel dat ze teleurgesteld zijn omdat ze door verkeerde info er veel meer van hadden verwacht.
En nogmaals hier zijn echt geen 2 vrachtwagens vol vuurwerk de lucht ingegaan! Een gemiddelde vrachtwagen heeft een laad capaciteit van ruim 600 tot 700 kartons afhankelijk van het gewicht nou die gaan hier echt niet de lucht in.

Maar nogmaals zeker een vette opening door Luso!

tv opname

tv opname

Voor de gene die interesse hebben in de hele opening kan je naar de volgende link gaan dit is de opname van TV :

http://www.rtbf.be/tv/revoir

Ga naar : Gara a Vous! op 18/09/2009 en spoel vooruit naar 31:41 daar begint de show.Het slot vuurwerk op 82:10.
(Let wel duurt ca 1 uur en 15 minuten )

Hier kan je zien wat er nog meer aan effecten is gebruikt tijdens de show. Mischien dat jullie nu een betere indruk krijgen van wat er nog meer met vuurwerk gedaan wordt.

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik echt heb zitten genieten van dit filmpje.
Zo perfect op muziek, bombastisch en strak! heerlijk..

De regisseur heeft duidelijk geprobeerd de vormen van het station te accentueren (juist door die ss-mines) en uit te buiten.
Juist door de symmetrische vormen van stationsgebouw zou je inderdaad een derde post voor de bommen verwachten op de juiste plaats! symmetrisch dusch...

Nog mooier was geweest niet te kiezen voor bommen, maar voor mines alleen op het dak.
Die sequentie's op muziek zijn echt zo gruwelijk mooi, daar had ik er nog meer van willen zien.

Al met al jammer dat ik er niet bij kon zijn...

Opening Station Liege
by Kevin Broeren

http://www.vimeo.com/6652877

mensen moeten eens ophouden met het hypen van shows.. zo krijg je iedere x teleurgestelde mensen en een hoop gezeik op een forum..

geef gewoon de info die er bekend is en ga niet zeggen dat dit de beste show wordt die er ooit gegeven is.. dat is gewoon onmogelijk in de benelux en duitsland..

Wat een gedoe en gezeik weer zeg. Zoals Toon, en Dieter hier al aangaven. Dit was een totaal show, strak geregisseerd. Wat zoals ik al eerder zei nog nooit in Nederland en Belgie te zien was, en vermoedelijk in deze grote ook nooit in Nederland te zien zal zijn.

Dat de verwachtingen anders geweest zijn, ja daar kan ik zelf niks aan doen. Mij werd pas ter plaatsen het scenario in grote lijnen uitgereikt. Blijft overeind staan dat de finale, de vuurwerkshow dus, iets fenomenaals spectaculair was wat we in Nederland nooit, maar dan ook waarschijnlijk nooit op deze schaal gaan zien. 1900 cues, 800 vuur posities op het dak, 3 shell posities, een dikke 1450 shells. 6 dagen voorbereiding, 26 man personeel uit Portugal (16) en België (10) om het op te bouwen. En dat allemaal in 6 minuten.

Verder Silberblitz, probeer eens niet iedere keer over alles te mieren ziften. Er waren 2 vrachtwagens vol met goederen.. Een grote trailer, en een klein vrachtwagentje. Beide afkomstig van Pyrotecnia Oleirense Een van deelnemende bedrijven van Luso.

Maar goed,

Ik stop nu met het hele boeltje verder te verdedigen. Ik vond het persoonlijk een hele goede show. Ik had verder zelf niet zoveel op met de optredens. Maar dat doet er verder ook niet toe. Ik vond het vuurwerk erg goed, en goed op de muziek geschoten. Ik vond de muziek wel gewaagd vooraf. Maar tijdens en achteraf is mijn mening bijgesteld. Vond het prima erbij passen! En men is er erg creatief mee omgesprongen.

De enorme snelheid van de singleshots op het dak deed bij mij in die zelfde snelheid zo nu en dan een rilling van kippenvel over me lijf heen gaan :D Wij stonden gebroederlijk naast een cameraman van de RTBF op het dakterras, 8 hoog van een slooppand pal voor het station. We hadden hierdoor een perfect zicht op het hele gebeuren.

Vanaf dit dakterras hebben we dan ook het hele spektakel en vuurwerk vast gelegd op video en foto :) De video heb ik juist ge-upload. Fotos moet ik nog verder uitzoeken en bewerken. Want dat zijn er nogal wat :D

Je kunt de video, inclusief de soundtrack eronder, *HIER* downloaden

Veel kijkplezier :p

Ik had met de jongens weer een superplekkie gevonden:D

snc14495.jpg

Op dak van een parkeergarage, enorm hoog, pal naast het station.
En daar was het genieten, met een hoofdletter G.

Ik vond het machtig mooi om te zien in zijn totaliteit, enorm genoten op dat dakkie:p

Binnekort meer films!

(ben nu te gaar van de escalatie in st Goar):bonk:

Nou ondanks de duur van de show, tja het is natuurlijk wat kort 6 minuten maar het zijn wel een schitterende 6 minuten. dat is echt een knap staaltje vakwerk wat die mensen daar hebben neergezet hoor. alles goed synchroom en een schitterend totaal plaatje. het enige minpunt wat ik zo op film kan zien is de 3e post aan de linker zijde, deze geeft weinig bijdrage aan het geheel maar dan kan misschien vanuit een ander standpunt beter zijn.

jack bedankt voor het topmateriaal!

Ter info, er waren 4 grote vuurwerk posten voorzien in het oorspronkelijke plan achter het station.

Echter kon er geen geschikte (veilige) plaats gevonden worden voor de 2e post. Deze is dus later weg gelaten. Wat er dus uiteindelijk stond was Post 1, 3 en 4.

Luso bedankt voor deze show.

Voor die mensen die de show graag nog in HD willen zien of op Youtube heb ik hier de links:

youtube:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

direct youtube HD link *klik*

HD download (MP4 H264 formaat) *klik*

Veel kijk plezier :)

mensen moeten eens ophouden met het hypen van shows.. zo krijg je iedere x teleurgestelde mensen en een hoop gezeik op een forum..

geef gewoon de info die er bekend is en ga niet zeggen dat dit de beste show wordt die er ooit gegeven is.. dat is gewoon onmogelijk in de benelux en duitsland..

Dan adviseer ik je toch eens een keer een show te bezoeken in Duitsland en vooral in Duren want volgens mij ben je hier nog nooit geweest.

Dan adviseer ik je toch eens een keer een show te bezoeken in Duitsland en vooral in Duren want volgens mij ben je hier nog nooit geweest.

Ligt eraan wat hij gebruikt als eigen referentie materiaal. Als dat shows zijn uit Spanje en Italië, dan wil ik hem nog best het voordeel van de twijfel geven bij die bewering.

Zo, het duurde even. Maar hier dan wat setup beelden van het vuurwerk van Luik. Een van mijn Canon HD cameras sneuvelde in Luik. En laat daar toen nét de tape inzitten met setup beelden :angry: Maar goed, ik heb inmiddels mijn tape weer terug,d e camera nóg niet, maar die zal hopelijk deze week ook weer terug zijn van reparatie.

Je kunt de setup video *HIER* bekijken.

Veel kijk plezier.

:)

Mooie set up beelden!

Zelf had ik op dat dak 7 kleuren stront gescheten, maar je moet er wat voor over hebben he.

Mooie shots ook van de producten

Back
Bovenaan